stadswacht en bekeuringen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
parkeercontroleur TS
Infopolitie Gast

stadswacht en bekeuringen

Ongelezen bericht door parkeercontroleur »

mag een stadswacht een bekeuring uitschrijven onder toezicht van een boa, ook als hij een eind verderop staat ?
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

nee, officieel niet. Alleen als de boa er pal bij staat.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

gvdbor schreef:nee, officieel niet. Alleen als de boa er pal bij staat.
wat als dit in pratijk wel gebeurt ?
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Anonymous schreef:
dan is die bekeuring uitgeschreven door een onbevoegde.
Doggieman TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Doggieman »

Er zijn inmiddels genoeg stadswachten welke in het bezit zijn van een BOA diploma en zijn, afhankelijk van het beleid van hun gemeente, dan bevoegd tot het uitschrijven van een bekeuring. Over het algemeen gaat het hier om de kleinere vergrijpen/overtredingen!!
Dus ja, het mag en kan wel, mits de gemeente de stadswachten met hun BOA diploma heeft geïnstrueerd voor het schrijven van......
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Doggieman schreef:Er zijn inmiddels genoeg stadswachten welke in het bezit zijn van een BOA diploma .....
En dan staat de BOA er dus zelfs heel dicht bij, sterker nog, hij is de BOA.
jeanette TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door jeanette »

Precies de stadswacht met BOA mag bekeuringen uitdelen 8) . Er komen steeds meer stadswachten bij met Boa, nu is het vreemd voor de burgers maar dalijk weten ze niet beter :wink:

Groetjes van Jeanette
funkyduck
Toplid
Hoofdagent

Ongelezen bericht door funkyduck »

gvdbor schreef:
Anonymous schreef:
dan is die bekeuring uitgeschreven door een onbevoegde.
Als hij dan het nummer van de BOA invult en wanneer de BOA gezien heeft wat er is gebeurd en min of meer opdracht geeft de bekeuring uit te schrijven op zijn naam, dan is het geen probleem.

Verder lijkt het me een prima zaak dat stadswachten wat meer bevoegheden krijgen. Dat schept weer wat meer controle en gezag.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

funkyduck schreef:[
Als hij dan het nummer van de BOA invult en wanneer de BOA gezien heeft wat er is gebeurd en min of meer opdracht geeft de bekeuring uit te schrijven op zijn naam, dan is het geen probleem.

Verder lijkt het me een prima zaak dat stadswachten wat meer bevoegheden krijgen. Dat schept weer wat meer controle en gezag.
Dan is het geen probleem in JOUW ogen. Misschien moet je daar even duidelijk in zijn.
Ik heb namelijk ervaren dat justitie die mening niet met je deelt.

Ik heb het dan dus niet over een BOA en stadswacht die samen een bekeuring uitschrijven en waarbij de stadswacht de pen hanteert, maar over de situatie dat de stadswacht aan de ene kant van de weg voertuigen noteert en de BOA aan de andere kant van de weg.
Op de beschikking staat dan dat de BOA een of ander heeft geconstateerd en dat is dus een leugen want het is een onbevoegde stadswacht.
Neem de bevoegdheden daaromtrent heel serieus want het keert zich tegen je als je dat niet doet.
funkyduck
Toplid
Hoofdagent

Ongelezen bericht door funkyduck »

gvdbor schreef:
funkyduck schreef:[

Dan is het geen probleem in JOUW ogen. Misschien moet je daar even duidelijk in zijn.
Ik heb namelijk ervaren dat justitie die mening niet met je deelt.

Ik heb het dan dus niet over een BOA en stadswacht die samen een bekeuring uitschrijven en waarbij de stadswacht de pen hanteert, maar over de situatie dat de stadswacht aan de ene kant van de weg voertuigen noteert en de BOA aan de andere kant van de weg.
Op de beschikking staat dan dat de BOA een of ander heeft geconstateerd en dat is dus een leugen want het is een onbevoegde stadswacht.
Neem de bevoegdheden daaromtrent heel serieus want het keert zich tegen je als je dat niet doet.
Vandaar ook de stelling in MIJN ogen :wink:
Als hij dan het nummer van de BOA invult en wanneer de BOA gezien heeft wat er is gebeurd
Gesloten