Illegaal?
Moderator: Moderatorteam
-
Bert de vries TS
- Infopolitie Gast
Illegaal?
Geachte meneer / mevrouw,
Als iemand ergens woont, maar nergens ingeschreven staat wat zijn dan de maatregelen die getroffen kunnen / moeten worden?
De gemeente heeft al een opsporingsambtenaar naar het adres gestuurd maar de hoofdbewoner ontkent dat hij degene die illegaal bij hem inwoont kent.
De illegale inwoner barst overigens van de schulden, maar geen enkele schuldeiser kan diegene vinden.
Graag hoor ik wat er aan gedaan kan worden!
Bert
Als iemand ergens woont, maar nergens ingeschreven staat wat zijn dan de maatregelen die getroffen kunnen / moeten worden?
De gemeente heeft al een opsporingsambtenaar naar het adres gestuurd maar de hoofdbewoner ontkent dat hij degene die illegaal bij hem inwoont kent.
De illegale inwoner barst overigens van de schulden, maar geen enkele schuldeiser kan diegene vinden.
Graag hoor ik wat er aan gedaan kan worden!
Bert
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Ik ben uiteraard niet die bewoner, maar ik ben de dupe van een hele berg schulden die wel aan mij worden toebedeeld omdat zij nergens te vinden is.Walter schreef:Ben jij de bewoner of de illegale bewoner?
En als iemand onvindbaar is, dan heeft de schuldeiser pech. Persoon zal ook wel geen uitkering krijgen dus daar is ook niks op in te houden.
Het zal aan de diensten zijn te bewijzen dat hij ergens WEL woont. Daar zijn volgens mij wel afsprakenover.
Diegene heeft inderdaad verder geen uitkering of zoiets dergelijks, maar ik krijg nog zo'n berg geld.... wat kan ik daar verder aan doen?
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
- Maaike
- Roepnaam: Maaike
- X: @mama_maaike
- Facebook: MDJ1980
- Geslacht:
- Leeftijd: 45
Zit in het zelfde schuitje met een persoon die nergens te vinden is en veroordeeld is door de rechter om mij een bedrag te betalen ivm schade...
Mijn advocaat kan niks meer doen...dus ik heb bij mij wijkagent aangeklopt voor de laaste strohalm. Mocht hij gepakt worden en hij weet ervan dan gaat hij hem er over aanspreken....
Veel is er dus niet aan te doen Bert....Geduld is een schone zaak
Mijn advocaat kan niks meer doen...dus ik heb bij mij wijkagent aangeklopt voor de laaste strohalm. Mocht hij gepakt worden en hij weet ervan dan gaat hij hem er over aanspreken....
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Ja mijn ex-vrouw, dus het is een ellenlang advocaten en rechtbankverhaal.. maar het komt er uiteindelijk wel op neer dat ik zo veel betaald heb en zij helemaal niets, maar ik wil op de een of andere manier op kunnen eisen dat ik in ieder geval de helft van al het betaalde terug krijg, maar ja iedereen zegt van een kale kip kun je niet plukken. Maar we praten over 15000.00 Euro!!!Walter schreef:ik begrijp dat het dus je ex is of is dat een voorbarige conclusie?
wel van belang voor antwoord op de vraag. wat trouwens civiel is en geen politiezaak. wat niet wegneemt dat er best zinnige antworden op kunnen komen.
Dus ik wil eens beginnen met hoe ik iemand zo ver kan krijgen dat ze bekend is bij schuldeisers en de gemeente enz. En dat wil zelfs al niet lukken vandaar dat ik hier mijn hoop een beetje op gevestigd heb...
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Dat is echt niet normaal, er moet toch iets aan te doen zijn? Iemand die alles netjes regelt trekt in deze maatschappij gewoon aan het kortste eind! Iemand die overal maling aan heeft, voert een lekker simpel leventje tot de storm voorbij is!!!Maaike schreef:Zit in het zelfde schuitje met een persoon die nergens te vinden is en veroordeeld is door de rechter om mij een bedrag te betalen ivm schade...
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Ze staat nergens ingeschreven en ze heeft voor zover ik weet geen bron van inkomsten....ze is wel weer zwanger en ik heb gehoord dat ze ook gewoon naar het ziekenhuis gaat, maar het ziekenhuis wil ook niets zeggen....Ik weet echt niet meer waar ik het moet zoeken, ik heb de belastingdienst, ziekenfonds en de gemeente al om informatie gevraagd maar die zeggen niets, de gemeente heeft het ook bij de belastingdienst geprobeerd...maar alles tevergeefs....Walter schreef:Bert,
waar staat zij volgens GBA (gemeentelijke bevolkingsadministratie) ingeschreven en wat is haar huidige bron van inkomsten?
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Het is dan vrees ik als volgt:
iemand die nergens ingeschreven staat is dus moeilijk te traceren. zonder vaste woon- ofverblijfplaats (zvwovp) krijgt iemand dus ook geen uitkering.
betekent dat het voor een gemeente (sociale dienst) ook niet interessant is om onderzoek te doen naar deze persoon.
volgens mij moet een gemeente in haar GBA wel kunnen zien naar welke gemeente een persooon vertrokken is. heeft ze geen vaste woning dan kan ze zich inschrijven in Den Haag in het register voor mensen zonder vaste verblijfplaats. Volgens mij heeft ze dan ook geen recht op een uitkering aangezien je een vaste verblijfplaats moet hebben die bekend moet zijn bij de sociale dient.
kortom: in het geval van je ex zal het dus een ellendige zaak worden. zonder verblijfplaats geen geld te halen. want waar moet je wezen?
dat ziekenhuizen niks zeggen is logisch. die vallen onder de privacywetgeving. en dat ze haar helpen is ook logisch aangezioen medische hulp niet geweigerd mag worden.
enige wat straks een optie is, is dat ze die kleine ergens in moet schrijven. een baby MOET in het geboorteregister ingeschreven worden. mogelijk dat de gemeente dan een verblijfplaats kan achterhalen. hetzij van haar, hetzij van een evt vader die bekend is.
kortom: alle succes en wijsheid gewenst.
iemand die nergens ingeschreven staat is dus moeilijk te traceren. zonder vaste woon- ofverblijfplaats (zvwovp) krijgt iemand dus ook geen uitkering.
betekent dat het voor een gemeente (sociale dienst) ook niet interessant is om onderzoek te doen naar deze persoon.
volgens mij moet een gemeente in haar GBA wel kunnen zien naar welke gemeente een persooon vertrokken is. heeft ze geen vaste woning dan kan ze zich inschrijven in Den Haag in het register voor mensen zonder vaste verblijfplaats. Volgens mij heeft ze dan ook geen recht op een uitkering aangezien je een vaste verblijfplaats moet hebben die bekend moet zijn bij de sociale dient.
kortom: in het geval van je ex zal het dus een ellendige zaak worden. zonder verblijfplaats geen geld te halen. want waar moet je wezen?
dat ziekenhuizen niks zeggen is logisch. die vallen onder de privacywetgeving. en dat ze haar helpen is ook logisch aangezioen medische hulp niet geweigerd mag worden.
enige wat straks een optie is, is dat ze die kleine ergens in moet schrijven. een baby MOET in het geboorteregister ingeschreven worden. mogelijk dat de gemeente dan een verblijfplaats kan achterhalen. hetzij van haar, hetzij van een evt vader die bekend is.
kortom: alle succes en wijsheid gewenst.
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Dankjewel....dan moet ik nog een maandje of 3 wachten, dan zal ze bevallen...hopelijk kan het dan alsnog recht getrokken worden.
Maar weet je misschien hoe het zit als iemand dus tegen een opsporingsambtenaar liegt? De ambtenaar is op het adres geweest maar de hoofdbewoner (haar nieuwe vriend dus) heeft gezegd haar niet eens te kennen! Kun je daar niet iets mee doen?
Maar weet je misschien hoe het zit als iemand dus tegen een opsporingsambtenaar liegt? De ambtenaar is op het adres geweest maar de hoofdbewoner (haar nieuwe vriend dus) heeft gezegd haar niet eens te kennen! Kun je daar niet iets mee doen?
- Maaike
- Roepnaam: Maaike
- X: @mama_maaike
- Facebook: MDJ1980
- Geslacht:
- Leeftijd: 45
Nee dat weet ikWalter schreef:Euh.....besef wel Maaike dat die wijkagent geen bevoegdheden heeft hem aan te houden inzake een civiele vordering. Hij kan em aanspreken en zijn verblijfpolaats proberen te achterhalen. Meer ook niet. Voor de politie is de persoon GEEN verdachte en dus nergens toe te dwingen.
Maar hij gaat hem er wel op aanspreken als hij hem te pakken krijgt
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
Zolang het geen officieel verhoor is lijkt het me dat ie mag zeggen wat ie wil....helaas. Leuke is echter als nieuwe vriend een steun trekt. dan is ie toch wel interessant voor de soos lijkt me. Pas op mment dat hij officieel als getuige wordt gehoord zal hij de waarheid moeten spreken. Zou hij verhoort worden als verdachte, waarvan hier geen sprake is tenzij hij uitkeringsfraude pleegt, dan mag ie liegen wat ie wil.Anonymous schreef:Dankjewel....dan moet ik nog een maandje of 3 wachten, dan zal ze bevallen...hopelijk kan het dan alsnog recht getrokken worden.
Trouwens..weet je wat zijn bron van inkomsten is?
En wat let jou om in je auto te gaan posten om te zien of ze er in en uitloopt. MOgelijk kan de deurwaarder daar wat mee dan.