stalking

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
sandra22 TS
Infopolitie Gast

stalking

Ongelezen bericht door sandra22 »

Hallo

even nog een vraag over die bedreigingen van mijn exvriendje.
Ik wil graag aangifte doen maar na de eerste keer naar te zijn behandeld vraag ik me af of ik geen vertrouwens persoon bij de politie kan krijgen die ook mijn privacy respecteert gewoon waar ik alles open en eerlijk kan vertellen.
Groetjes Sandra
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

misschien kan je vragen naar een vrouwelijke collega.
Of naar een ander bureau gaan en daar aangifte doen.
Mohaa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mohaa »

Dat is altijd mogelijk.
Het is ook zo dat een agent vertrouwlijk met jou informatie om moet gaan.
Maar ik lees in je verhaal dat het gaat om een bedreiging en je onderwerp staat stalking.

Vergeet niet dat zijn twee totaal verschillende dingen.
Walter TS
Infopolitie Gast

Re: stalking

Ongelezen bericht door Walter »

sandra22 schreef:Hallo

Ik wil graag aangifte doen maar na de eerste keer naar te zijn behandeld vraag ik me af of ik geen vertrouwens persoon bij de politie kan krijgen die ook mijn privacy respecteert gewoon waar ik alles open en eerlijk kan vertellen.
Groetjes Sandra
iedere agent(e) is vertrouwenspersoon.
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

Groetjes Sandra
Beste Sandra,
Ik ken de achter grond van je verhaal niet.
Maar, zoals Walter al heeft gezegd: iedere agent is vertrouwenspersoon. Als jij onder 4 ogen een gesprek hebt gehad met een agent, komt verder niemand te weten wat er is besproken, tenzij jij daar tevoren van af weet.

Maar wat er direct bij mij komt is de vraag: Wat verwacht je van de politie?
Als je aangifte doet, heeft de politie als doel dader op te pakken. Het gebeurt dan gewoon dat in een verhoor van de dader zaken op tafel komen die jij hebt vertelt. Dat is niet te vermijden en tevoren met je besproken (dat is tenminste de normale gang van zaken).

Als jouw doel iets anders is, doe je er goed aan om dat aan de politie-agent die jouw zaak heeft opgenomen, te vertellen.
Het zou bv. heel goed kunnen dat, om jouw doel te bereiken, het beter is om een andere instantie in te kunnen schakelen, bv. maatschappelijk werk. De agent kan je daar dan naar verwijzen.

Dit leidt ik af uit het feit dat je alles op en en eerlijk wil kunnen vertellen.
Nu is dit bij de politie natuurlijk ook gewoon mogelijk, maar de politie is er niet om relaties (in wat voor vorm dan ook) in de toekomst in goede banen te leiden.
sandra22 TS
Infopolitie Gast

stalking en bedreiging

Ongelezen bericht door sandra22 »

Mohaa schreef:Dat is altijd mogelijk.
Het is ook zo dat een agent vertrouwlijk met jou informatie om moet gaan.
Maar ik lees in je verhaal dat het gaat om een bedreiging en je onderwerp staat stalking.

Vergeet niet dat zijn twee totaal verschillende dingen.
Ik weet dat het twee verschillende zaken zijn maar het gebeurt mij beide
ik wordt gestalkt met smsjes brieven naar mijn kinderen kennissen en waar die maar kan opduiken hij weet precies wat mijn kinderen doen waar ze zijn en waar ik ben hij zedreigt mijn kleinkinderen wat aan te doen ongeluk zit in een klein hoekje. Ik heb een ander tel nummer maar de tel van de zaak kan ikniet veranderen en mijn dochter heeft een geheimnummer en die laat die door instanties bellen. zijn vriend werkt bij de politie en hij zegt dat hij alle info van hem krijg. Ik heb via deze site info gekregen van meldpunt stalking maar nu moet ik nog aangifte doen maar waar. Ik voel me gewoon vernederd

groetjes sandra
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

mwb schreef:

Groetjes Sandra
Beste Sandra,
Ik ken de achter grond van je verhaal niet.
Maar, zoals Walter al heeft gezegd: iedere agent is vertrouwenspersoon. Als jij onder 4 ogen een gesprek hebt gehad met een agent, komt verder niemand te weten wat er is besproken, tenzij jij daar tevoren van af weet.

Maar wat er direct bij mij komt is de vraag: Wat verwacht je van de politie?
Als je aangifte doet, heeft de politie als doel dader op te pakken. Het gebeurt dan gewoon dat in een verhoor van de dader zaken op tafel komen die jij hebt vertelt. Dat is niet te vermijden en tevoren met je besproken (dat is tenminste de normale gang van zaken).

Als jouw doel iets anders is, doe je er goed aan om dat aan de politie-agent die jouw zaak heeft opgenomen, te vertellen.
Het zou bv. heel goed kunnen dat, om jouw doel te bereiken, het beter is om een andere instantie in te kunnen schakelen, bv. maatschappelijk werk. De agent kan je daar dan naar verwijzen.

Dit leidt ik af uit het feit dat je alles op en en eerlijk wil kunnen vertellen.
Nu is dit bij de politie natuurlijk ook gewoon mogelijk, maar de politie is er niet om relaties (in wat voor vorm dan ook) in de toekomst in goede banen te leiden.
Ik ken deze vriend van 20 jaar geleden ik ben na enige maanden heb ik het uitgemaakt hij was jaloers en aggresief verleden jaar heb ik hem weer ontmoet hij was heel aardig had er spijt van en was veranderd zei die ok we gingen twee maanden met elkaar maar hij was nog precies hetzelfde ik heb toen gezegt dat ik het toch niet meer wilde sindsdien valt hij me al een jaar lastig. Ik ben een hardwerkende vrouw mijn kinderen zijn getrouwd ik heb al veel kleinkinderen. hij heeft een pistool op mijn hoofd gedrukt en op die van mijn hond doordat ik bag was heb ik geen aangifte gedaan maar nu na een jaar gaat het me te ver ik heb vanaf verleden jaar niet meer gereageerd en dat maakt hem steeds kwader
Mohaa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mohaa »

Ik snap wat je bedoeld het probleem is. Ik snap ook je angst voor hem.
Het is gewoon een feit dat op het moment dat je (ex) vriend bezig is dmv stalken schrijf dit alles op in een soort dagboek met datum en tijd erbij. Het voordeel hiervan is dat je kan aantonen dat het "stelselmatig gebeurd".
Wat betreft de bedreiging, ik ben van mening (hoe moeilijk dit ook is) doe aangifte elk keer dat hij zic hiermee bezig houdt.

Hierdoor kan de politie een uitgebereider dossier tegen hem maken waardoor de rechter of officier een beter inzicht heeft over zijn gedrachts patroon.
Ik heb een soort gelijke verhaal mee gemaakt in de praktijk. Waarbij wij een uitgebreid dossier tegen een persoon opmaakte over alle feiten en omstandigheden die de verdachte op zijn kerfstok had ten opzichte van het slachtoffer.
Deze persoon werd voor ongeveer 3.5 jaar opgesloten en kreeg voor de periode na zijn vrijlating een straat verbod .

Ik hoop dat een antwoord is op je vraag.
Gesloten