dagvaarding in hoger beroep gekregen

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Maurice_Walen TS
Infopolitie Gast

dagvaarding in hoger beroep gekregen

Ongelezen bericht door Maurice_Walen »

ik kreeg onlangs een gele brief thuis om in denbosch op te draven..

zonder enige uitleg erbij voor hoe en wat

ik in de telefoon geklommen..

na wat rondbellen wist ik dat het over een auto gaat die blijkbaar in 2003 onverzekerd is geweest, ze geven mij een kenteken maar kunnen mij niet vertellen over welk merk/type wagen het gaat..

nu, ik weet niet welk kenteken bij welke auto hoort, dus ik RDW gebeld.. kennen ze de auto niet meer.. is blijkbaar gesloopt of iets dergelijks en hebben zo geen informatie er meer van..

wat nu? wat zijn de straffen in hoger beroep? ik ga ook netjes ernaartoe en zal me verhaal doen.. maar wat zijn eventuele gevolgen?

tijdje zitten :? :oops: of flinke boete?

bij mijn weten zijn ook al mijn autos netjes verzekerd geweest.. en het gaat over 2003 :?
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

RDW kan wel degelijk zien wat voor auto het geweest is.

Als ik een geschoond kenteken opvraag krijg ik geen tenaamstelling te zien maar wel het merk en type. En dat van 1991 tot heden.

Kortom: lariekoek dus van rdw.

nog een keer bellen!!!!

geen zitten hoor! alleen dokken!
Maurice_Walen_ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Maurice_Walen_ »

het ging volgens rdw dan waarschijnlijk om eeen wagen voor 1990.. dat zeiden ze ook

was bij RDW in Roosendaal, hoe komt het dan dat je je in den bosch laten voorkomen.. is even een uurtje rijden terwijl je in breda en bergen op zoom (20 min) ook een rechtbank hebt
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

het gaat erom dat het kenteken gesloopt is na 1991
Maurice_Walen_ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Maurice_Walen_ »

wat ik ook niet begrijp dat er op de gele brief geen omschrijving staat van waar je voor verdacht word.. is dit ook normaal?

sorry voor de vele vragen..
Maurice_Walen TS
Infopolitie Gast

Walter schreef:het gaat erom dat het kenteken gesloopt is na 1991
ah ok :)

me eigen ook even geregistreerd nu (offtopic)
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Maurice_Walen_ schreef:wat ik ook niet begrijp dat er op de gele brief geen omschrijving staat van waar je voor verdacht word.. is dit ook normaal?

Hoger beroep is iets wat de verdachte zelf instelt. Je mag verwachten dat je weet waar je tegen in hoger beroep bent gegaan en daar geen nadere uitleg over hoeft te krijgen.
Je kan uiteraard het Gerechtshof om inzage vragen in het dossier.

Denken dat je auto wel goed verzekerd was is niet genoeg. Om straf te ontlopen dien je ook aan te tonen dat de betreffende auto verzekerd was.

De straf in hoger beroep kan (bij onvoldoende verweer) hoger worden dan de eerste door de kantonrechter opgelegde straf.
Maurice_Walen TS
Infopolitie Gast

SWAT schreef:
Maurice_Walen_ schreef:wat ik ook niet begrijp dat er op de gele brief geen omschrijving staat van waar je voor verdacht word.. is dit ook normaal?

Hoger beroep is iets wat de verdachte zelf instelt. Je mag verwachten dat je weet waar je tegen in hoger beroep bent gegaan en daar geen nadere uitleg over hoeft te krijgen.

Denken dat je auto wel goed verzekerd was is niet genoeg. Om straf te ontlopen dien je ook aan te tonen dat de betreffende auto verzekerd was.

De straf in hoger beroep kan (bij onvoldoende verweer) hoger worden dan de eerste door de kantonrechter opgelegde straf.
ok dat begrijp ik, maar ik ben zelf niet in hoger beroep gegaan, en ben moeten gaan rondbellen om idd te weten waar het over ging, anders zou ik het ook niet hier vragen ;)
Maurice_Walen TS
Infopolitie Gast

maar wat kan ik nu verwachten van eventuele straf?

een geldboete ok.. hoe hoog?

strafwerk :S
zitten :S walter zei gelukkig al van niet..
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:

Maurice_Walen schreef:
SWAT schreef:

ok dat begrijp ik, maar ik ben zelf niet in hoger beroep gegaan, en ben moeten gaan rondbellen om inderdaad te weten waar het over ging, anders zou ik het ook niet hier vragen ;)
Wie is er dan in hoger beroep gegaan???
Maurice_Walen TS
Infopolitie Gast

goede vraag als jij die zo stelt.. als schiet je me dood :oops: ik zou het echt niet weten.. OM mischien :?
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:

Als je bij de rechtbank niet verschenen bent dan legt de rechter meestal direct de gevraagde straf op en heeft het OM geen enkele reden om in beroep te gaan.
Ik zou toch maar eens het dossier gaan inzien.
Stay safe out there.
Maurice_Walen TS
Infopolitie Gast

SWAT schreef:Als je bij de rechtbank niet verschenen bent dan legt de rechter meestal direct de gevraagde straf op en heeft het OM geen enkele reden om in beroep te gaan.
Ik zou toch maar eens het dossier gaan inzien.
ik zal het morgen wel horen dan :/

het verhaal word steeds gekker

geen omschrijving, zelf moeten gaan bellen en nu enkel zelf in hoger beroep hebben kunnen gaan :roll:
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:

Het OM zou in beroep kunnen gaan tegen een uitspraak van de rechter doch in een verstekzaak (waarbij de verdachte niet is verschenen) is dat, behoudens als er een (volgens de OvJ onterechte)vrijspraak is gevallen, niet gebruikelijk.
Stay safe out there.
Maurice_Walen TS
Infopolitie Gast

SWAT schreef:Het OM zou in beroep kunnen gaan tegen een uitspraak van de rechter doch in een verstekzaak (waarbij de verdachte niet is verschenen) is dat, behoudens als er een (volgens de OvJ onterechte)vrijspraak is gevallen, niet gebruikelijk.
ok, maar nu.. ik ga netjes naar de rechtzitting/zaak

ik doe mijn verhaal.. wat zijn de straffen die ervoor opgelegd kunnen worden?
Gesloten