Botje schreef:Ja, de rollenbank geeft het vermogen weer maar er zijn ook tabellen (of ze nog gebruikt worden betwijfel ik overigens) waarmee dat vermogen omgerekend kan worden naar snelheid.
Alleen jammer dat dat niet altijd klopt. Een scooter met trage acceleratie mag een hogere maximumsnelheid hebben volgens de rollenbank dan een scooter met snelle acceleratie!
Die gaat er bij mij ook niet echt in.
De wetgeving heeft het nog altijd over een maximum constructie snelheid van een bromfiets, en er wordt echt geen onderscheidt gemaakt in het al dan wel niet snel kunnen accelereren.
SWAT schreef:Daarnaast vindt de meting pas plaats als de bromfiets constant op vol gas draait.
Mijn ervaring is dat dit zelden gebeurd hoor. Heel vaak geven ze een stoot gas, kijken hoever hij uitslaat en als hij ver uitslaat gaan ze nog even door naar volle toeren. Als hij niet zo heel ver uitslaat wordt hij vaak snel van de rollerbank gehaalt...
Dit omdat een goede meting meer dan een minuut duurt en als er nog 30 bromfietser te wachten staan er door de agenten vaak behoorlijke haast wordt gemaakt!
ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat wij dat ding vol gas laten brullen, net zo lang dat hij de juiste waarde aangeeft. niks acceleratie, gewoon de top opzoeken en daar laten ''hangen''
rollerbank geeft niet het vermogen want als hij het vermogen zou geven dan zou die als tie op ze top zou draaien dus op volle snelheid zou de vermogen moeten zakken.
maar omdat ze geen km/h mogen meten schijven ze op die rollerbanken 0.0 t/m 2.0 maar eigenlijk had er gewoon 0 km/h t/m 100 ofzo
chabbo schreef:rollerbank geeft niet het vermogen want als hij het vermogen zou geven dan zou die als tie op ze top zou draaien dus op volle snelheid zou de vermogen moeten zakken.
maar omdat ze geen km/h mogen meten schijven ze op die rollerbanken 0.0 t/m 2.0 maar eigenlijk had er gewoon 0 km/h t/m 100 ofzo
ja, je moet even nog een keer lezen Frans, maar feitelijk klopt het precies wat Chabbo zegt.
We noemen het wel dat we vermogen meten, maar we meten snelheid.
Een landbouwtractor heeft een enorm vermogen maar zou op de rollentestbank toch niet boven de 2 kw uitkomen.
ik had al 30 keer gelezen gijs, na de 31e keer begreep heel in de verte wel wat ie bedoelde, maar dat kan nooit de bedoeling zijn geweest denk ik, zo vaak moeten lezen.....