bromscooter verbruik

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
robbie TS
Infopolitie Gast

bromscooter verbruik

Ongelezen bericht door robbie »

Laatst was er iemand op dit forum en die zei dat z'n bromscooter veel benzine verbruikte,en harder slijt vanwege de begrenzingen die erin zaten, dit werd door veel mensen tegen gesproken en een hoop kritiek
Nu heb ik zelf een kymco vitality 4 takt eerste 1500 km st. gereden 45/46 km/u daarna variateurbegr. verwijderd benz.verbr. met begr. 1:36/1:38 en zonder begr. 1:44/47 S'morgens rijd ik om 06.20 weg en ik denk dat omwonenden me dankbaar zijn (veel minder toeren en lawaai, uitlaatgassen) en geen wielrenners meer die je op de hielen zitten, ok ik ga dan wel zo'n 9 km/u harder, maar als je 22 jaar, en 18000km/pj auto gereden hab mag ik aannemen dat je oud en wijs genoeg ben om een brommer te besturen die 54km/u kan halen
rfo00457 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rfo00457 »

Het is je waarschijnlijk best toevertrouwd om zo'n snelle bromfiets te besturen. Alleen mag het niet!

Een bromfiets mag maximaal 45 km/h kunnen halen. Dus als je harder wil, zou ik voor een motorrijbewijs gaan.

Net zoals je op de snelweg 120 km/h mag. Een heleboel mensen zullen best veilig harder kunnen rijden. En zijn dan nog eerder thuis ook.

Als je als automobilist nog harder wil, kun je nog altijd politieambtenaar worden. :lol:

Maar het mag dus niet, ondanks dat er best redenen te bedenken zijn.
robbie TS
Infopolitie Gast

verbruik bromscooter

Ongelezen bericht door robbie »

rfo00457 schreef:Het is je waarschijnlijk best toevertrouwd om zo'n snelle bromfiets te besturen. Alleen mag het niet!

Een bromfiets mag maximaal 45 km/h kunnen halen. Dus als je harder wil, zou ik voor een motorrijbewijs gaan.

Net zoals je op de snelweg 120 km/h mag. Een heleboel mensen zullen best veilig harder kunnen rijden. En zijn dan nog eerder thuis ook.

Als je als automobilist nog harder wil, kun je nog altijd politieambtenaar worden. :lol:

Maar het mag dus niet, ondanks dat er best redenen te bedenken zijn.
Ik heb alle begrip voor regels en wetten, maar soms moet je een afweging maken al het geld dat je uitspaard aan brandstof kan je heel wat bekeuringen van betalen (veelrijder)
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Die overweging maak je dus helemaal zelf en daar ben je dan ook helemaal zelf verantwoordelijk voor.

Je loopt het risico op een bon + je loopt het risico, dat bij een aanrijding de verzekeringsmaatschappij vervelend gaat doen.
mwb TS
Infopolitie Gast

Re: verbruik bromscooter

Ongelezen bericht door mwb »

robbie schreef:
Ik heb alle begrip voor regels en wetten, maar soms moet je een afweging maken al het geld dat je uitspaard aan brandstof kan je heel wat bekeuringen van betalen (veelrijder)
Je hebt 2 soorten mensen:
De mensen die zich gewoon netjes aan de wet houden.
De mensen voor wie het totaal geen probleem is om die wetten opzij te zetten als hun dat zo uitkomt.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Dit forum heet: "stel uw vraag als gast"

In het onderwerp van topicstarter is me niets van een vraag gebleken, slechts een mededeling dat hij het wel verantwoord vindt om harder te rijden en dat zijn buren er blij mee zijn.

Geen meerwaarde dus, topic gesloten
Gesloten