Stoelverhoger achterin per 1 januari 2006

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Mattie Van de Wall TS
Infopolitie Gast

Stoelverhoger achterin per 1 januari 2006

Ongelezen bericht door Mattie Van de Wall »

Hallo allemaal en een hele goede dag,

Ik heb gehoord dat er verandering per 1 januari 2006 komen mbt het gebruik van stoelverhogers achterin voor kinderen janger dan 12 jaar of kleiner dan 150cm.

Wie kan me daar wat over vertellen of weet waar eventueel een bericht hierover staat.

Met vriendelijke groeten,

Mattie Van de Wall

:D :lol: :wink:
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

ik heb er nog niks over gehoord. Zou dus nog even afwachten.

Wel weet ik dat op termijn de leeftijdsgrens losgelaten wordt en onder bepaalde voorwaarden de max. lengte wordt verplaatst naar 1.30 meter (voorzover het voorin zitten betreft)
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Er is een wetswijziging op komst die het volgende inhoudt:

Passagiers jonger dan 18 jaar en kleiner dan 1,35 meter moeten worden vervoerd in een goedgekeurd kinderbeveiligingsmiddel. Dat geldt ook voor de achterzitplaatsen.

Ook mogen er niet meer passagiers vervoerd worden dan dat er gordels voor zitplaatsen aanwezig zijn. Dus vier kinderen op de achterbank terwijl er maar 3 zitplaatsen met gordels zijn of een kind op schoot, dat mag niet meer. Vervoer van personen in de bagageruimte van een stationcar is al verboden.

Ook in bussen wordt het dragen van een veiligheidsgordel verplicht, indien aanwezig.

De beoogde ingangsdatum is 1 januari 2006.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Alleen voor vervoer van het aantal personen, gerelateerd aan het aantal zitplaatsen, zou de ingangsdatum ergens in 2008 liggen...

Tenminste, dat staat me vaag bij... :o

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

zijlvaart67 schreef:Alleen voor vervoer van het aantal personen, gerelateerd aan het aantal zitplaatsen, zou de ingangsdatum ergens in 2008 liggen...

Tenminste, dat staat me vaag bij... :o
Even de ontwerptekst gecheckt en u heeft juist. :)

Tot 1 mei 2008 mogen op ander stoelen dan de voorste meer personen worden vervoerd dan dat er zitplaatsen met autogordel beschikbaar zijn.

Voorin met twee kinderen op een stoel of een kind op schoot mag vanaf 1 januari 2006 al niet meer.
gelderblom
Stamgast
Brigadier
Roepnaam: Jan
Geslacht:
Leeftijd: 71

Ongelezen bericht door gelderblom »

Op de site van het Ministerievan Verkeer en Waterstaat staat al voorlichting. Kijk eens op
http://www.verkeerenwaterstaat.nl/cgi-b ... =2938&id=2
Mattie Van de Wall TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mattie Van de Wall »

Iedereen van harte bedankt voor alle antwoorden.

Groetjes Mattie Van de Wall
Gesloten