Chauffeursdiploma
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Chauffeursdiploma
Ik ben geboren in 1960 en heb de rijbewijzen BCDE.
Mijn broer gaat verhuizen en ik wil hem helpen door een vrachtwagen te huren (totaalgewicht meer dan 7500 kg).
De verhuurder vraagt alleen om het rijbewijs.
Ik heb geen chauffeursdiploma.
Mag ik met deze vrachtauto rijden?
Zo ja, moet ik dan de tachogrtaaf gebruiken?
Mijn broer gaat verhuizen en ik wil hem helpen door een vrachtwagen te huren (totaalgewicht meer dan 7500 kg).
De verhuurder vraagt alleen om het rijbewijs.
Ik heb geen chauffeursdiploma.
Mag ik met deze vrachtauto rijden?
Zo ja, moet ik dan de tachogrtaaf gebruiken?
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Een chauffeursdiploma is alleen vereist voor mensen die geboren zijn na 30 juni 1955, werkzaam zijn in het beroepsvervoer en rijden in voertuigen boven de 7500 kg.
Ook voor het gebruik van de tachograafschijf, moet er sprake zijn van beroepsvervoer.
Aangezien u met een 'particuliere' kwestie bezig bent, is dat dus geen probleem. De vrachtauto's boven de 3500 kg worden uiteraard allemaal wel standaard van een tachograafschijf voorzien. Het gebruik is gelukkig lang niet altijd verplicht.
Ook voor het gebruik van de tachograafschijf, moet er sprake zijn van beroepsvervoer.
Aangezien u met een 'particuliere' kwestie bezig bent, is dat dus geen probleem. De vrachtauto's boven de 3500 kg worden uiteraard allemaal wel standaard van een tachograafschijf voorzien. Het gebruik is gelukkig lang niet altijd verplicht.
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Ja, precies...
Misschien als men het in de 'civiele overeenkomst' meeneemt?
Zoiets als: 'Alles is hier te huur maar dan wel de tacho gebruiken, zodat wij de kilometerstanden en het 'totale gebruik' beter kunnen controleren cq vastleggen.'
Lijkt me niet onmogelijk...Misschien zelfs wel gewenst...
De kilometerregistratie is immers een belangrijk onderdeel van de huurovereenkomst...
Misschien als men het in de 'civiele overeenkomst' meeneemt?
Zoiets als: 'Alles is hier te huur maar dan wel de tacho gebruiken, zodat wij de kilometerstanden en het 'totale gebruik' beter kunnen controleren cq vastleggen.'
Lijkt me niet onmogelijk...Misschien zelfs wel gewenst...
De kilometerregistratie is immers een belangrijk onderdeel van de huurovereenkomst...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Hartelijk dank voor uw snelle en duidelijke antwoord!
Ik heb een jaar of 10 geleden ook eens een vrachtwagen gehuurd voor een verhuizing (inderdaad, dezelfde broer!) en toen heb ik netjes de tachograaf gebruikt. Ik wilde de schijven inleveren bij de verhuurder, maar die had er geen belangstelling voor.
Ik heb mijn C en D rijbewijzen in het leger gehaald en daar deden ze niet aan tachografen.
Overigens: Een erg interessante site, ik ben hier vandaag voor het eerst, maar heb hem al aan mijn favorieten toegevoegd!
Jan
Ik heb een jaar of 10 geleden ook eens een vrachtwagen gehuurd voor een verhuizing (inderdaad, dezelfde broer!) en toen heb ik netjes de tachograaf gebruikt. Ik wilde de schijven inleveren bij de verhuurder, maar die had er geen belangstelling voor.
Ik heb mijn C en D rijbewijzen in het leger gehaald en daar deden ze niet aan tachografen.
Overigens: Een erg interessante site, ik ben hier vandaag voor het eerst, maar heb hem al aan mijn favorieten toegevoegd!
Jan
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Dat is goed om te horen ! Ook kunt u zich registreren, dan krijgt u toegang tot het ledengedeelte waar nog meer discussies plaatsvinden.Anonymous schreef:Hartelijk dank voor uw snelle en duidelijke antwoord!
Jan
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Tuurlijk kunt u wel iets bijdragen ! Iedereen heeft wel ergens verstand van. Registreren kost niks en geeft u veel meer mogelijkheden.Anonymous schreef:Ik zou mij best willen registreren, maar ik heb niet veel verstand van de politie of van juridische kwesties dus erg veel zou ik niet kunnen bijdragen.
-
Guido TS
- Infopolitie Gast
-
roadtrain TS
- Infopolitie Gast
-
dwerg TS
- Infopolitie Gast
Inderdaad wie schrijft die blijft!
Alles wat op papier staat , in dit geval de tachograafschijf is of kan een bewijs zijn voor evt. bewijzen of wat dan ook.
Het kost niets meer, is geen moeite , dus advies duw die tacho erin.
Je kan hem altijd nog inplakken bij je broer in zijn fotoalbum naast de verhuisfoto's.
Alles wat op papier staat , in dit geval de tachograafschijf is of kan een bewijs zijn voor evt. bewijzen of wat dan ook.
Het kost niets meer, is geen moeite , dus advies duw die tacho erin.
Je kan hem altijd nog inplakken bij je broer in zijn fotoalbum naast de verhuisfoto's.
-
FlyingDutchman TS
- Infopolitie Gast