Politie als junk zijnde verkleed
Moderator: Moderatorteam
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Politie als junk zijnde verkleed
Via via hoorde ik dat het wel eens voorkomt dat een agent zich als junk zijnde verkleed en dan goedkoop fietsen aanbied,
Dit om helers te pakken.
Ook hoorde ik dat wanneer zo iemand een fiets aan je wil verkopen dat je dan 3 x meot vragen of hij n agent is en dat hij dat dan moet bekennen want anders is het bewijs niet rechtsgeldig?
Weet iemand of dit klopt?
Dit om helers te pakken.
Ook hoorde ik dat wanneer zo iemand een fiets aan je wil verkopen dat je dan 3 x meot vragen of hij n agent is en dat hij dat dan moet bekennen want anders is het bewijs niet rechtsgeldig?
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
Re: Politie als junk zijnde verkleed
Ja, dat weet ik.Anonymous schreef:Via via hoorde ik dat het wel eens voorkomt dat een agent zich als junk zijnde verkleed en dan goedkoop fietsen aanbied,
Dit om helers te pakken.
Het klopt niet.
Maar de zeer bekende "Via Via" (naar het schijnt een verre neef van "Nomen Nescio") is wel vaker sterk in het verspreiden van broodje aap verhalen.
De politie mag niet "verkleed als junk fietsen aanbieden" met de bedoeling om helers te pakken.
Dat is uitlokking.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
De hele situatie lijkt me al onmogelijk.
Als een diender z'n pet niet op heeft, is de bon/aanhouding sowieso niet rechtsgeldig...
Tenminste, dat hebben ze Gijs een keer verweten...

Aan de andere kant; Om als 'student verkleed' op zoek te gaan, en dan een fiets aangeboden krijgen, levert natuurlijk wel een rechtmatige aanhouding op.
Als een diender z'n pet niet op heeft, is de bon/aanhouding sowieso niet rechtsgeldig...
Tenminste, dat hebben ze Gijs een keer verweten...
Aan de andere kant; Om als 'student verkleed' op zoek te gaan, en dan een fiets aangeboden krijgen, levert natuurlijk wel een rechtmatige aanhouding op.
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
De vraagstelling is op zich niet zo raar. Er zijn natuurlijk bijzondere opsporingsbevoegdheden. Deze situatie past daar niet in maar ik kan me voorstellen dat dit soort verhalen afkomstig zijn van een afgedwaald gesprek.
Zie oa:
Zie oa:
Artikel 126i Sv (Pseudokoop)
In geval van verdenking van een misdrijf als omschreven in artikel 67, eerste lid, kan de officier van justitie in het belang van het onderzoek bevelen dat een opsporingsambtenaar goederen afneemt van of diensten verleent aan de verdachte.
De opsporingsambtenaar mag bij de tenuitvoerlegging van het bevel een verdachte niet brengen tot andere strafbare feiten dan waarop diens opzet reeds tevoren was gericht.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
pseudokoop idd, maar niet voor een fiets zoals al gezegd is.
Als ik een rondje in burger loop krijg ik hooguit wat dope aangeboden, maar valt wel mee (meerdere redenen 1: ben te dik voor een junk
2: een blanke blonde snoodaard in de Schilderswijk, dat MOET wel politie zijn).
Verder zijn at's terzake tippelen leuk als burgerkoppeltje.
Als ik een rondje in burger loop krijg ik hooguit wat dope aangeboden, maar valt wel mee (meerdere redenen 1: ben te dik voor een junk
Verder zijn at's terzake tippelen leuk als burgerkoppeltje.
Wie rent, bekent!
- rai
- Geslacht:
Gezien het feit dat de vraag komt van het ip-adres van een lid en adspirant, en dit dus een mogelijke opleidingsvraag is in verkapte vorm via het stel uw vraag als gast gedeelte om tot een antwoord gaat er een slotje op tot er meer duidelijkheid is omtrend de vraagstellen en zijn reden er voor.
Vragen hierover kunnen altijd naar mij ge-pb't worden.
Vragen hierover kunnen altijd naar mij ge-pb't worden.