doodlopende straat

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
melis van huis TS
Infopolitie Gast

doodlopende straat

Ongelezen bericht door melis van huis »

waar aan kan men zien dat men met een doodlopende straat te maken heb buiten dat de straat doodloopt.
Ik bedoel dus voor de wet,moet deze dan aangegevn zijn d.m.v. een bord en moet een straat niet als zodanig ook altijd een naam hebben om als straat gekenmerkt te zijn,zonder dit alles spreekt men toch van een inrit.

met dank vriendelijke groet.

melis van huis
Dusty
Deskundige
Geslacht:

Ongelezen bericht door Dusty »

Aan bord L8. 8)
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Afbeelding

Dit bord geeft aan dat het een doodlopende straat betreft. Volgens mij is het echter geen verplichting van de wegbeheerder om een dergelijk bord te plaatsen bij een doodlopende weg, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

en het heeft helemaal niets met uitrit te maken, of het nou wel of niet aangegeven staat.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Ik vermoed dat de gast meer iets bedoelt in de richting van wegen met een 'beperkte bestemming'. Wegen die niet als 'volwaardige' wegen worden aangemerkt en daardoor in de voorrang ondergeschikt zijn aan andere wegen die ze kruisen.

Wegen die uitsluitend naar een parkeerterrein of een woning toelopen. Zoals Maxima ervaren heeft, zeg maar... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

melis van huis TS
Infopolitie Gast

doodlopende straat

Ongelezen bericht door melis van huis »

foreverblue schreef:Afbeelding

Dit bord geeft aan dat het een doodlopende straat betreft. Volgens mij is het echter geen verplichting van de wegbeheerder om een dergelijk bord te plaatsen bij een doodlopende weg, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
oke dat wist ik maar daar ik in een schadegeval ben betrokken moet ik duidelijkheid hebben m.b.t. het feit wel of geen inrit,ik zeg van wel daar er geen aanwijzingen zijn voor straat of doodlopende straat.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Zoals reeds gezegd: Een doodlopende straat heeft niets te maken met uitrit.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Een uitrit is pas een uitrit wanneer deze middels een zogenaamde uitritconstructie is aangegeven. Simpel gezegd (en ja, er zitten wat meer haken en ogen aan), akls u niet weet of het een straat of een uitrit was, hou ik het erop dat het een straat was. Bij een uitrit kom je (bijna altijd) vanaf een verhoogd trottoir en/of is er in het wegdek duidelijk aangegeven dmv andere bestrating dat het trottoir doorloopt en dat je dus dat trottoir oversteekt om de weg op te rijden. Ook is het mogelijk dat er een onderbord "Uitrit" wordt geplaatst.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Als je van een weg een inrit wil oprijden of vanuit een uitrit de weg wil oprijden moet je al het overige verkeer voor laten gaan.

In de wet staat geen definitie van een inrit of uitrit. In ieder geval als je een erf verlaat, dan verlaat je een uitrit. Dan moet je dus iedereen voor laten gaan. Ook is er sprake van een inrit of uitrit als het gaat om een oprijpad van een gebouw of bijvoorbeeld een boerderij. Tevens is er sprake van een inrit of uitrit als het trottoir of de trottoirband doorloopt.

In alle andere gevallen zal de rechter moeten uitmaken of in deze sprake was van een in-/uitrit.

Wens u veel succes.

mashi
Gesloten