Een dame heeft mij op internet bedrogen!! (geld)

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Luuk Geerts TS
Infopolitie Gast

Een dame heeft mij op internet bedrogen!! (geld)

Ongelezen bericht door Luuk Geerts »

Hoi,

Ik heb een probleem. Ik heb een dame leren kennen op internet. Wij waren op msn aan het chatten. Wij hadden beslist om te ontmoeten en zij zei dat zij geen geld had. Dus ik ben echt een "gentleman" met haar geweest en ik had toen tegen haar gezegd dat ik haar vliegtuigticket kon betalen.

Ik heb toen geld naar haar verzonden (bank) en sinds die keer heeft zij nooit meer tegen mij op internet gesproken, niet eens een e-mail gestuurd. Dus zij heeft mijn geld gewonnen en gestolen.

Ik heb alleen haar valse naam en haar ip. Geen adres (woonplaats) ofzo.

Dat is alles.

Kan ik er iets aan doen? Bij de politie ofzo?
Het was toch 200 euro.

Help mij a.u.b

Dank je wel.[/b]
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Re: Een dame heeft mij op internet bedrogen!! (geld)

Ongelezen bericht door foreverblue »

Luuk Geerts schreef:Hoi,

Ik heb een probleem. Ik heb een dame leren kennen op internet. Wij waren op msn aan het chatten. Wij hadden beslist om te ontmoeten en zij zei dat zij geen geld had. Dus ik ben echt een "gentleman" met haar geweest en ik had toen tegen haar gezegd dat ik haar vliegtuigticket kon betalen.

Ik heb toen geld naar haar verzonden (bank) en sinds die keer heeft zij nooit meer tegen mij op internet gesproken, niet eens een e-mail gestuurd. Dus zij heeft mijn geld gewonnen en gestolen.

Ik heb alleen haar valse naam en haar ip. Geen adres (woonplaats) ofzo.

Dat is alles.

Kan ik er iets aan doen? Bij de politie ofzo?
Het was toch 200 euro.

Help mij a.u.b

Dank je wel.[/b]
Beste gast,

ik vrees dat u geen aanspraak meer kunt maken op uw geld. U heeft zelf er mee ingestemd om het bedrag over te maken, en als zij vervolgens niet komt dan is dat heel spijtig maar niet strafbaar.
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

als je het mij vraagt: civiel.

mogelijk kom je wel achter haar ID via mails of logs op je PC, maar zie dan maar hard te maken dat er opzet in het spel is en wat je wel of niet gezegd of geschreven hebt.

ik begrijp dat het een buitenlander is. woonachtig buiten NL. maakt het nog complexer.

om eerlijk te zijn, is dit een schoolvoorbeeld van 'tegoed van vertrouwen' en naiviteit. (en dat bedoel ik goed hoor).

maar mogelijk is er iemand anders een andere mening toegedaan.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Ik vind de casus/feiten en omstandigheden erg sumier. Er zou nml ook sprake kunnen zijn van oplichting.

Iemand die dmv listige kunstgrepen, etc..... iemand beweegd tot afgifte van enige goed, in dit geval geld.

In dat geval zou u dus aangifte terzake oplichting kunnen doen.

Bespreek de zaak met een rechercheur op het politiebureau bij u in de buurt.

gr, mashi
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Beste Luuk.....you're screwed en niet te zuinig ook. Ik wil geen valse hoop opwekken, ik ben bang dat deze dure les 200 euro heeft gekost.

MAAR

je zegt dat je alleen een (valse) naam en een IP hebt. niet helemaal waar denk ik, je hebt het geld immers per bank verstuurd.
Wie rent, bekent!
Walter TS
Infopolitie Gast

@mashi:

wat jij zegt heb ik ook aan lopen denken.

maar ik zat met het probleem dat het m.i. moeilijk werd de opzet aan te tonen of indien nodig aan te tonen dat de dame in kwestie er een gewoonte van gemaakt heeft.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Daarom zei ik al dat we te weinig informatie hebben. Deze dame zal in mijn beleving wel eerder enorme zielige verhalen etc hebben opgehangen.

Oplichting via het internet is een hot item binnen de samenleving en ben dan ook van mening dat alles in het werk gesteld moet worden om dit zo snel mogelijk in de kiem te smoren. In dit geval zou ik dus gewoon een uitgebreide aangifte tzv oplichting opnemen.

gr, Mashi
Luuk Geerts TS
Infopolitie Gast

mashi schreef:Daarom zei ik al dat we te weinig informatie hebben. Deze dame zal in mijn beleving wel eerder enorme zielige verhalen etc hebben opgehangen.

Oplichting via het internet is een hot item binnen de samenleving en ben dan ook van mening dat alles in het werk gesteld moet worden om dit zo snel mogelijk in de kiem te smoren. In dit geval zou ik dus gewoon een uitgebreide aangifte tzv oplichting opnemen.

gr, Mashi

Het problem is dat zij niet van Nederland is. Zij woont in Finland en ik heb geen informatie.
Is er iemand die van de politie is misschien hier?
Het is maar 200 euros.
Dus ik weet niet of de politie iets eraan gaat/kan doen.
En hoe ga ik bewijzen dat zij mij bedrogen heeft, met geld? Het is heel moeilijk om dit op te lossen denk ik. Want er is alleen bewijs dat ik met haar heb gesproken op msn (dat weet IK alleen, niemand anders), want ik heb geen texten (logs).

En "nog" heb ik mijn been gebroken, dus ik kan er niets doen. Nergens gaan bijna.

Voor 200 euro, politie gaat er niets aan doen.

Kan iemand mij helpen om internet? Iemand die erover weet misschien.

Bijvoorbat bedankt.

Luuk Geerts (slachtoffer)
Walter TS
Infopolitie Gast

Luuk Geerts schreef:Is er iemand die van de politie is misschien hier?
Euh...wat staat er onder Mashi, Scorpion en mijn naam?
Dus ik weet niet of de politie iets eraan gaat/kan doen.
dat hebben we je al geantwoord.
En hoe ga ik bewijzen dat zij mij bedrogen heeft, met geld? Het is heel moeilijk om dit op te lossen denk ik. Want er is alleen bewijs dat ik met haar heb gesproken op msn (dat weet IK alleen, niemand anders), want ik heb geen texten (logs).

En "nog" heb ik mijn been gebroken, dus ik kan er niets doen. Nergens gaan bijna.

Voor 200 euro, politie gaat er niets aan doen.

Kan iemand mij helpen om internet? Iemand die erover weet misschien.

Bijvoorbat bedankt.

Luuk Geerts (slachtoffer)
zie mijn eerdere antwoorden in deze reply en ik snap de ballen van je vraagstelling in je laatste reply. sorry.
Luuk Geerts TS
Infopolitie Gast

Ik kan het beter gewoon vergeten, denk ik, Finland is heel ver. Toch stom van mij dat ik geld had gestuurd.

Ik had niet onder de namen gezien dat jullie van de politie waren, sorry.

Als er iemand nog een suggestie heeft, zeg het dan maar a.u.b.

Ik wou er gewoon weten wat ik eraan kon doen want ik kan niet wandelen. (mijn been is gebroken)

Ik zou het heel vriendelijk vinden als iemand (rechercheur) of iemand die veel weet over deze dingen, een andere suggestie kan geven. Ik kan niet wandelen dus daarom is het onmogelijk voor mij om naar het bureau te gaan.

Bij voorbat bedankt.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Andere suggesties als die reeds gegeven zijn, zijn er niet.

Dus om kort te zijn:

Civielrechtelijk, kost je een hoop geld als dit uberhaupt lukt omdat de tegenpartij niet in Nederland woonachtig is.

Strafrechtelijk, moet wel de opzet bewezen kunnen worden en blijft het probleem dat iemand niet in Nederland woonachtig is.

Kortom u heeft PECH.

gr, mashi
Mo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mo »

Misschien...

http://internetoplichting.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.cgi

alwaar u mogelijk lotgenoten treft?

Gr
Mo
roadtrain TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door roadtrain »

Leg de zaak voor bij je bank en probeer transactie ongedaan te maken....
Luuk Geerts TS
Infopolitie Gast

De transactie is al lang uitgevoerd. Het is al 2 of 3 weken geleden gebeurd.

Bedankt

Luuk
112 Drenthe TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door 112 Drenthe »

Oh, want anders kon je het geld gewoon terug laten storten.
Volgens mij moet dat alleen kunnen binnen een week toch?
Gesloten