Technisch rechercheur

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

SuSaN TS
Infopolitie Gast

Technisch rechercheur

Ongelezen bericht door SuSaN »

Hoi,

Ik heb mijn Havo-diploma vorig jaar behaald, en ben nu bezig met 4 extra vakken, ook op Havo-niveau. Volgend jaar wil ik gaan beginnen met de HBO-opleiding Life sciences & Chemistry. Daarna wil ik eventueel nog naar de universiteit voor de studie Forensic Science.

Uiteindelijk wil ik terecht komen bij de technische recherche o.i.d. Ik vraag me eigenlijk gewoon af of bovenstaande studies allemaal wel nodig zijn, als je uiteindelijk hetzelfde gaat doen als iemand met een lagere opleiding die omhoog is geklommen. Is het beter om te beginnen met verschillende studies, en dus misschien meer kennis, of maakt dat niet uit?

En nee, ik heb nog nooit naar CSI gekeken :wink:

Groetjes, Susan.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

In de schatkist kun je zien hoe je bij de recherche komt.
Op http://www.politie-werving.nl kun je zien welke minimum eisen gesteld worden voor niv. 4. Dit verschilt per korps!!

Je krijgt vast nog tips van andere personen van het forum...
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

haha, csi ;)

ik denk dat je bij de meeste korpsen eerst een paar jaar in de BPZ (basis politie zorg) moet mee draaien voordat je verder kunt solliciteren voor de functie van technisch rechercheur.
je zou dus nu bij de politie voor de functie van hoofdagent kunnen solliciteren.

een eventuele vooropleiding (het plan wat je nu trekt) zou misschien in je voordeel kunnen zijn maar toch ontkom je niet aan die BPZ.

Bel anders eens met de afdeling P&O van het korps van je keuze!
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Dat is geen antwoord op haar vraag Julio. Ze vraagt of al die hoge opleidingen wel nodig zijn, antwoord is nee. De bedoeling is dat je eerst een basispolitieopleiding (niveau 4) volgt, dan een aantal jaren ervaring op doet, en dan solliciteert naar een baan bij de (technische) recherche. Daar zul je dan uiteraard ook weer cursussen/opleidingen voor moeten volgen.

Succes :)
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Geslacht:

foreverblue schreef:Dat is geen antwoord op haar vraag Julio. Ze vraagt of al die hoge opleidingen wel nodig zijn, antwoord is nee. De bedoeling is dat je eerst een basispolitieopleiding (niveau 4) volgt, dan een aantal jaren ervaring op doet, en dan solliciteert naar een baan bij de (technische) recherche. Daar zul je dan uiteraard ook weer cursussen/opleidingen voor moeten volgen.

Ze wil bij recherche en daar moet je ook onderzoeken...
In de link die ik gaf naar de schatkist stond dat je eerst op straat loopt en dat je minimaal niv. 4 moet hebben gehad. Als je dan op politie-werving.nl kijkt kom je er achter welke vooropleiding je minimaal gehad moet hebben voor niv. 4 (meestal vwo). M.a.w ze hoeft niet eerst HBO gehad te hebben of Universiteit...;)
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Julio schreef:
foreverblue schreef:Dat is geen antwoord op haar vraag Julio. Ze vraagt of al die hoge opleidingen wel nodig zijn, antwoord is nee. De bedoeling is dat je eerst een basispolitieopleiding (niveau 4) volgt, dan een aantal jaren ervaring op doet, en dan solliciteert naar een baan bij de (technische) recherche. Daar zul je dan uiteraard ook weer cursussen/opleidingen voor moeten volgen.

Ze wil bij recherche en daar moet je ook onderzoeken...
In de link die ik gaf naar de schatkist stond dat je eerst op straat loopt en dat je minimaal niv. 4 moet hebben gehad. Als je dan op politie-werving.nl kijkt kom je er achter welke vooropleiding je minimaal gehad moet hebben voor niv. 4 (meestal vwo). Logisch nadenken heet dat...;)
Ja heel leuk geprobeerd, maar wat zou jij liever hebben, een duidelijk antwoord of een doorverwijzing naar een andere site ?
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Geslacht:

foreverblue schreef:Ja heel leuk geprobeerd, maar wat zou jij liever hebben, een duidelijk antwoord of een doorverwijzing naar een andere site ?
Heb je gelijk in!!
SuSaN TS
Infopolitie Gast

Dan heb ik het volgende stukje verkeerd begrepen..
In sommige regio's kan je ook als burger solliciteren bij de technische recherche. Bij de Technische Recherche moet je minimaal een MTS opleiding hebben of gelijkwaardig niveau, stressbestendig zijn, en emotioneel stevig in je schoenen staan. In Amsterdam bijvoorbeeld voldoet een Buitengewoon Opsporings Ambtenaar certificaat voor een Technisch Rechercheur.
Ik zie het namelijk niet echt zitten om een paar jaar ervaring op te doen op straat enzo..
Guido TS
Infopolitie Gast

bel P&A van Amsterdam-Amstelland eens.
vraag ernaar! ;)
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

ik denk dat je het stukje prima hebt begrepen
Wie rent, bekent!
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Misschien wil Susan wel rechtstreeks naar het NFI toe en slechts zijdelings met de politie te maken hebben! :wink:

NFI

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

foreverblue TS
Infopolitie Gast

zijlvaart67 schreef:Misschien wil Susan wel rechtstreeks naar het NFI toe en slechts zijdelings met de politie te maken hebben! :wink:

NFI
Zelfs na Kees B. nog? Brrrr....
SuSaN TS
Infopolitie Gast

Ik vind jullie ook heel gezellig hoor!

Ik ben alleen zoveel bezig met dingen als forensisch onderzoek dat ik het jammer vind als ik eerst andere dingen zou moeten doen die ik misschien niet leuk vind.

Ik zal P&A wel even bellen.
Guido TS
Infopolitie Gast

Anonymous schreef:Ik vind jullie ook heel gezellig hoor!

Ik ben alleen zoveel bezig met dingen als forensisch onderzoek dat ik het jammer vind als ik eerst andere dingen zou moeten doen die ik misschien niet leuk vind.

Ik zal P&A wel even bellen.
doe ze de groeten van me
SuSaN TS
Infopolitie Gast

Het kan dus ook via het NFI. Misschien moet ik dat maar eens beter uit gaan zoeken.

Iedereen bedankt voor zn hulp en jullie horen nog wel wat ik uiteindelijk ga doen.

Groetjes, Susan.
Gesloten