Doorrijden na aanrijding, geen schade of gewonden.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

Doorrijden na aanrijding, geen schade of gewonden.

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo,

een beetje rare situatie: ik stond net in het midden van een kruispunt met mijn auto te wachten totdat ik aan kon sluiten en door kon rijden bij het voor mij naar links toe rijdende verkeer. Deze kruising heeft een groot middenstuk, bestemd om op te rijden en te wachten tot je verder kan, ook gemarkeerd met haaietanden. Het verkeer uit de andere richting stond ook voor haaientanden. De 1ste auto die schuin links tegenover mij stond (en mij tegemoet kwam zeg maar) half schuin achter een andere auto te wachten. De auto achter deze 1ste auto vond het allemaal te lang duren schijnbaar en schoot met een draai aan het stuur voorbij deze auto. Door deze draai kon de bestuurder de auto niet meer rechttrekken en reed bij mij in mijn rechterachterportier. Ik voelde en hoorde hem tegen mijn auto aankomen. De bestuurder van de auto die mij raakte is doorgereden. Ik kon door de ontstane verkeerssituatie niet meteen uitstappen en ben even doorgereden om vervolgens te kijken of er schade was aan mijn auto. Gelukkig kon ik zo op het eerste gezicht niets ontdekken. Eerst begreep ik dit niet want voordat ik had gekeken vreesde ik echt dat ik een grote deuk in mijn auto zou hebben. Nadat ik van de verbazing bekomen was heb ik zelf eens het blik ingeduwd en nu blijkt dus dat dat stuk van het portier zich net zo gedraagt als afwasteiltjesplastic. Het veert weer terug nadat het is ingedrukt.

Dus.... niet zeuren en blij zijn toch? Zeker. HEEL blij! Maarrrr...... ik heb het kenteken van de auto die mij raakte en eigenlijk vind ik het schandalig dat deze vent er nu zomaar mee weg komt. Voor hetzelfde geld was er wel grote schade geweest. In beide gevallen is ie gewoon doorgereden na een aanrijding. En ik weet zeker dat de man het doorhad want hij moest behoorlijk zijn best doen om weer weg te kunnen komen omdat er ook nog andere auto's omheen stonden. Al die tijd keek hij mij recht in mijn ogen. Ik kan wel aangifte gaan doen en dan? Er is geen spoor van schade en ik denk dat de politie wel wat beters te doen heeft dan een kwade automobilist van dienst zijn. Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat de "beste" man een misdrijf begaan heeft. Dat er geen (terug te vinden) schade is doet daar niets aan af. Doet ie het nu, dan doet ie het de volgende keer waarschijnlijk ook en misschien loopt het dan niet zo goed af.

Dus wat nu? Me erbij neerleggen? Aangifte proberen te doen? De vent morgen op hetzelfde kruispunt opwachten en ter verantwoording roepen? Tien tegen een dat het woon/werkverkeer is en dat ie er morgen weer langskomt.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

art.7 van de Wegenverkeerswet, want daar hebben we het over, zegt dat iemand de plaats van het ongeval niet mag verlaten;

a: indien schade of letsel is veroorzaakt.

Ik begrijp uw frustratie en zou zelf minstens net zo boos zijn. Ik verwacht echter dat er in strafrechtelijk zin helemaal niets overblijft.
Wil dit artikel van kracht zijn is het een vereiste dat er schade is.
Gast TS
Infopolitie Gast

gvdbor schreef:art.7 van de Wegenverkeerswet, want daar hebben we het over, zegt dat iemand de plaats van het ongeval niet mag verlaten;

a: indien schade of letsel is veroorzaakt.

Ik begrijp uw frustratie en zou zelf minstens net zo boos zijn. Ik verwacht echter dat er in strafrechtelijk zin helemaal niets overblijft.
Wil dit artikel van kracht zijn is het een vereiste dat er schade is.
Mja, zoiets had ik al gedacht... maar toch... iemand kan alleen bepalen of er schade of letsel is veroorzaakt door te stoppen, uit te stappen en te kijken of dat wel of niet het geval is. Het feit dat deze man zich er van bewust was dat zulks gebeurt is en dan toch doorrijdt.... ik denk dat ik hem morgen zelf maar eens op zijn gedrag moet wijzen dan.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Zou er niet eventueel melding van gemaakt kunnen worden Gijs??
Walter TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Walter »

Wat allemaal niet zou kunnen Julio.

Maar wat is de meerwaarde?

Wel zou ik, als ik TS was, even goed kijken of er niet iets ontzet is aan de auto. Je kan misschien wel geen schade zien, maar wie zegt jou dat er niet iets verborgen zit? As blijkt dat dat zo is, dus onzichtbare schade voor blote oog, zou ik wel aangifte doen.
Gast TS
Infopolitie Gast

Julio schreef:Zou er niet eventueel melding van gemaakt kunnen worden Gijs??
t zou wel prettig zijn als deze persoon ff aangesproken wordt op zijn gedrag door iemand in het blauw ja, misschien maakt dat dan nog enigszins indruk. Ik kan het ook zelf doen, maar de kans op ruzie/vechten is dan natuurlijk veel groter en daar zit ook niemand op te wachten.
Gast TS
Infopolitie Gast

Walter schreef:Wat allemaal niet zou kunnen Julio.

Maar wat is de meerwaarde?

Wel zou ik, als ik TS was, even goed kijken of er niet iets ontzet is aan de auto. Je kan misschien wel geen schade zien, maar wie zegt jou dat er niet iets verborgen zit? As blijkt dat dat zo is, dus onzichtbare schade voor blote oog, zou ik wel aangifte doen.
Ja ik ga morgen de auto even op de brug zetten als de garage open is.
Walter TS
Infopolitie Gast

Anonymous schreef:
t zou wel prettig zijn als deze persoon even aangesproken wordt op zijn gedrag door iemand in het blauw ja, misschien maakt dat dan nog enigszins indruk. Ik kan het ook zelf doen, maar de kans op ruzie/vechten is dan natuurlijk veel groter en daar zit ook niemand op te wachten.
Weet je wat het is GAST, als hij al zo'n h*fter is die doorrijdt, zal ie ook niet onder de indruk zijn van een preek van een diender. Daar komt bij dat ik me afvraag of dat geen oneigenlijke taak is voor de diender. Die gaat af op jouw verhaal en heeft geen enkel bewijs. Denk niet dat het een zinvolle optie is.

Wat betreft het op de brug zetten: je weet nooit waar het goed voor kan zijn. Toch?
Gast TS
Infopolitie Gast

Walter schreef:
Anonymous schreef:
t zou wel prettig zijn als deze persoon even aangesproken wordt op zijn gedrag door iemand in het blauw ja, misschien maakt dat dan nog enigszins indruk. Ik kan het ook zelf doen, maar de kans op ruzie/vechten is dan natuurlijk veel groter en daar zit ook niemand op te wachten.
Weet je wat het is GAST, als hij al zo'n h*fter is die doorrijdt, zal ie ook niet onder de indruk zijn van een preek van een diender. Daar komt bij dat ik me afvraag of dat geen oneigenlijke taak is voor de diender. Die gaat af op jouw verhaal en heeft geen enkel bewijs. Denk niet dat het een zinvolle optie is.

Wat betreft het op de brug zetten: je weet nooit waar het goed voro kan zijn. Toch?
Tsja... idd. Waarschijnlijk is ie daar niet van onder de indruk. En als ik het zelf doe waarschijnlijk ook niet. Dus wat blijft er dan over? Z'n tanden los meppen en z'n kunstgebit afpakken? Maar dan ben ik de schuldige ipv die hufter. 't Gaat weer goed zo..... :(
Walter TS
Infopolitie Gast

Anonymous schreef:
Walter schreef:
Anonymous schreef:
Weet je wat het is GAST, als je al zo'n h*fter bent die doorrijdt, zal ie ook niet onder de indruk zijn van een preek van een diender. Daar komt bij of ik me afvraag of dat geen oneigenlijke taak is voor de diender. Die gaat af op jouw verhaal en heeft geen enkel bewijs. Denk niet dat het een zinvolle optie is.

Wat betreft het op de brug zetten: je weet nooit waar het goed voro kan zijn. Toch?
Tsja... inderdaad. Waarschijnlijk is ie daar niet van onder de indruk. En als ik het zelf doe waarschijnlijk ook niet. Dus wat blijft er dan over? Z'n tanden los meppen en z'n kunstgebit afpakken? Maar dan ben ik de schuldige ipv die hufter. 't Gaat weer goed zo..... :(
Volgens mij moet ik nou zeggen: Nee beste gast, dat lost ook niks op. Geweld is geen oplossing....:-)
Gast TS
Infopolitie Gast

Walter schreef:
Anonymous schreef:
Walter schreef:
Anonymous schreef:

Wat betreft het op de brug zetten: je weet nooit waar het goed voor kan zijn. Toch?
Tsja... inderdaad. Waarschijnlijk is ie daar niet van onder de indruk. En als ik het zelf doe waarschijnlijk ook niet. Dus wat blijft er dan over? Z'n tanden los meppen en z'n kunstgebit afpakken? Maar dan ben ik de schuldige ipv die hufter. 't Gaat weer goed zo..... :(
Volgens mij moet ik nou zeggen: Nee beste gast, dat lost ook niks op. Geweld is geen oplossing....:-)
Dat heb je helemaal goed. Dat je dat moet zeggen bedoel ik :-)
Gesloten