vraag op een ander bericht
Moderator: Moderatorteam
-
vraagje TS
- Infopolitie Gast
vraag op een ander bericht
ik lees in een voorgaand bericht dat de politie mag bekeuren op zicht
voorbeeld een agent ziet dat ik door een rood licht rij en kan mij dan bekeuren
ik dacht altijd dat je dan staande moet worden gehouden of dat het door 2 agenten gezien moet worden
naar mijn idee kunnen hier te veel fouten in gemaakt worden
verkeerd kenteken enzo
of zijn hier strikte regels voor
voorbeeld een agent ziet dat ik door een rood licht rij en kan mij dan bekeuren
ik dacht altijd dat je dan staande moet worden gehouden of dat het door 2 agenten gezien moet worden
naar mijn idee kunnen hier te veel fouten in gemaakt worden
verkeerd kenteken enzo
of zijn hier strikte regels voor
-
etienne TS
- Infopolitie Gast
In principe moet een bekeuring direct overhandigd worden, door een bestuurder aan de kant te zetten. Maar in gevallen waarin dat niet mogelijk of wenselijk is kan inderdaad op kenteken geschreven worden.
Dat er op die wijze meer fouten gemaakt worden lijkt me niet aannemelijk. De waarneming en constatering blijft namelijk in beide situaties hetzelfde.
Verder lijkt het me dat een agent enkel schrijft op kenteken wanneer hij of zij zeker weet wat het kentekennummer is.
Dat er op die wijze meer fouten gemaakt worden lijkt me niet aannemelijk. De waarneming en constatering blijft namelijk in beide situaties hetzelfde.
Verder lijkt het me dat een agent enkel schrijft op kenteken wanneer hij of zij zeker weet wat het kentekennummer is.
Laatst gewijzigd door etienne op 11 sep 2005, 18:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Doggieman TS
- Infopolitie Gast
- rai
- Geslacht:
Hier zijn geen regels voor en iedere agent is gewoon zelfstandig bevoegd, zelfs alleen om een bekeuring uit te schrijven.
Het geniet wel de voorkeur om op naam uit te schrijven, het is echter geen plicht.
Om naar uw voorbeeld te gaan, een agent mag dus ALLEEN voor rood licht op kenteken schrijven en hoeft niet met zijn tweeen te zijn.
Er zijn maar een enkel feit waarvoor staande houden verplicht is, maar rood licht niet.
Het geniet wel de voorkeur om op naam uit te schrijven, het is echter geen plicht.
Om naar uw voorbeeld te gaan, een agent mag dus ALLEEN voor rood licht op kenteken schrijven en hoeft niet met zijn tweeen te zijn.
Er zijn maar een enkel feit waarvoor staande houden verplicht is, maar rood licht niet.
Laatst gewijzigd door rai op 11 sep 2005, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Nou ja, strikte regels...
Uitgangspunt is dat men na een overtreding (gedraging) aan de kant wordt gezet waarna een bekeuring wordt uitgeschreven. Door allerlei omstandigheden is dat niet altijd mogelijk en dan wordt volstaan met het noteren van de gegevens van het voertuig waarmee de overtreding begaan is. De rest gaat dan per post vanuit Leeuwarden. Een overtreding hoeft ook niet door twee agenten gezien te worden en meestal zal het kenteken van de betrokken auto op het buro even nagekeken worden waardoor fouten tot een minimum beperkt worden.
edit: vijf antwoorden in drie minuten...
Uitgangspunt is dat men na een overtreding (gedraging) aan de kant wordt gezet waarna een bekeuring wordt uitgeschreven. Door allerlei omstandigheden is dat niet altijd mogelijk en dan wordt volstaan met het noteren van de gegevens van het voertuig waarmee de overtreding begaan is. De rest gaat dan per post vanuit Leeuwarden. Een overtreding hoeft ook niet door twee agenten gezien te worden en meestal zal het kenteken van de betrokken auto op het buro even nagekeken worden waardoor fouten tot een minimum beperkt worden.
edit: vijf antwoorden in drie minuten...
Service hé...rai schreef:En dat 7 minuten nadat de vraag gesteld was en nog allemaal gelijkluidend ook.Botje schreef:edit: vijf antwoorden in drie minuten...
Denk dat de TS zo wel een goed en duidelijk antwoord heeft in ZEER KORTE tijd.
Wel een voordeel dat ze allemaal gelijkluidend zijn, anders krijg je daar weer een discussie over...