Bromscooter

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

ajc TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ajc »

zucht... ik ben blij dat u de beste bestuurder van nederland bent. Heel fijn.

Het gaat vooral om die andere 300.000 bromfietdbestuurders die niet, net als u, de beste bestuurder zijn.
ruud TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ruud »

..::Frans::.. schreef: Een bromfiets heeft qua constructie absoluut niks in de pap te brokkelen voor wat betreft veiligheid en bescherming van de passagier. Het bromfietscertificaat krijg je tegenwoordig al als je onderweg naar het examen een scheet hebt gelaten dus verstand van verkeer en verkeersregels heeft nagenoeg geen enkele brommerrijder en als klap op de vuurpijl zijn nagenoeg alle brommerrijders te jong om te beseffen wat het verkeer kan aanrichten, zijn ze te jong om gevaar te zien, laten ze zich opkloten door gierende hormonen van puberteit die ervoor zorgt dat ze nog opgefokter gaan rijden en hebben ze nagenoeg allemaal ook nog eens een hekel aan (nou ja, alles eigenlijk maar neem als voorbeeld) de helm die ervoor zorgt dat het vetgekuifde haar niet in model blijft liggen dus zetten we dat vervelende ding ook maar eens niet op.
ik vind eigenlijk dat deze boete ook fors hoger mag, neem 150 euro, dat zal absoluut veel zonder helm rijders schelen. 45 oid is hier gewoon werkelijk te kort. Helm is absolute noodzaak, helemaal met u eens!
..::Frans::.. schreef:Met deze ongeleide projectielen op de weg is het al levensgevaarlijk, maar een of andere :censored: heeft deze gasten dan ook nog eens wijsgemaakt dat ze in het verkeer beschermd moeten worden want o, o, o, wat zijn ze de zwakkeren in het verkeer. Waar het ECHT op neerkomt is dat men te hard en te wild rijdt op het fietspad, wat dus levengevaarlijk is, dat men te zacht rijdt om tussen auto's te rijden wat dus een gevaar is en elke verhoging van de snelheid al helemaal een gevaar is, zie de uitleg hierboven.
Mee eens
..::Frans::.. schreef:Daarom ook de opmerking dat men dat bromfietscertificaat maar beter kan inwisselen voor een degelijk rijbewijs, met een ECHT examen, liefst pas op de leeftijd van 18 (waarop men wordt verondersteld geestelijk oud en wijs genoeg te zijn) en alles wat daaronder zit met bromfietscertificaat maar moet laten snorren op een snorfiets, max 25 km/h en op fietspaden..... Zullen er in ieder geval stukken minder doden in het verkeer vallen.....
Mee eens, het is alleen erg jammer dat het dus eigenlijk niet meer te betalen is dan, wat voor de branche ook een regelrecht drama is. Maar dat is verder jullie probleem niet denk ik.

Verder vraag ik me af wat haalbaar en effectief is als een brommer rijbewijs. Een praktijk cursus van een middag haalt niets uit, misschien dat het goed zou zijn als het net zo zwaar is als licht motor examen, en dat je na 3 jaar je rijbewijs mag inwisselen voor een lichte motor fiets. Net iets als dat nu al word gedaan tussen lichte / zware motor. Ik snap dat het ook voor jullie geen makkelijke zaak is om een goede oplossing te vinden. Idioten op de weg houd je waarschijnlijk toch altijd, of u mij er 1 van vind of niet dat terzijde :wink: .

Verder wil ik u in ieder geval bedanken voor de moeite die in uw antwoord verwerkt zit. Ik denk dat u een goede agent bent :wink:
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ajc schreef:zucht... ik ben blij dat u de beste bestuurder van nederland bent. Heel fijn.

Het gaat vooral om die andere 300.000 bromfietdbestuurders die niet, net als u, de beste bestuurder zijn.
er kan er maar 1 de beste zijn he ;)
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Aangezien ik de beste bestuurder ben, en daar ook geen enkele kritiek op accepteer, sluiten we dit onderwerp nu maar...

Oftewel, de oorspronkelijke vraag lijkt me wel voldoende beantwoord. :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Gesloten