Bromscooter

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Euhm, met een brommer mag je niet eens op de 60 km/u weg rijden... alleen de 50 km/u wegen! Bij hogere snelheden hoor je netjes op het fietspad te blijven (wat in mijn ogen ook gevaarlijk is).
Mij zie je in de bebouwde kom ook vaak te hard rijden met een brommer, omdat ik het vertik om 30 te gaan rijden om een smalle straat waar de meeste automobilisten minimaal 50 of harder rijden.

Misschien gedraag jij je netjes, maar als ik rond me heen kijk zie ik dat jij, en ik, uitzonderingen zijn op de massa. Heel veel brommerrijders stunten, maken echt levensgevaarlijke capriolen en nog veel meer. Als er een verplicht praktijk examen komt zou ik zijn voor het opvoeren van de brommersnelheid naar 70 / 80 en deze overal op de weg te laten rijden, maar zonder praktijkexamen blijkt 50 voor velen al te snel te gaan!
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:

Ongelezen bericht door Julio »

ruud schreef:een kleine toevoeging, gaat u kijken waar dan ook hoeveel u het verkeer irriteert als u de maximum brommersnelheden gaat rijden. Dit resulteert vaak, en dat is absoluut geen grap, in levens gevaarlijke inhaalmanouvres van automobilisten. En aangezien je een teer object bent op een 2wieler in het verkeer, kan ik u uit ervaring zeggen, dan gaat u echt geen 30 rijden op een 60 km / uur weg!
Je mag met een brommer niet op een zogenaamde 60 km/u weg. Alleen bibeko en daar geldt maximaal 50...
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

ruud schreef:
..::Frans::.. schreef:We hebben deze discussie al meer gehad. Je oplossing zou inderdaad het beste zijn, zijn we meteen van al die snotneuzen af die DENKEN dat ze fantastisch rijdem en intussen het allergrootste gevaar op de weg zijn.

Kortom, inderdaad onmiddelijk afschaffen dat flutvodje en overgaan naar een echt rijbewijs.....
wanneer is iemand een gevaar op de weg? als zijn brommer 60 loopt? als zijn brommer 80 loopt, of als zijn brommer 120 loopt, wat de mijne nl ook deed.

Ben ik met mijn brommer een echt GEVAAR op de weg als ik over de autoweg rijd en me netjes aan alle regels houd? Ik kan u garanderen dat mijn schakelbrommer remmen bijv. beter zijn dan de gemiddelde oud motor. Ook aan mijn oplettendheid hoeft u niet te twijfelen, ik heb inmiddels ervaring om verkeerssituaties goed in te schatten. En reageer beter dan wat ik van veel andere (oudere) vind. Ik ken de regels en houd me daar ook aan, althans die voor de rest van het verkeer op de autoweg gelden. Word ik ook als gevaar gezien? in mijn gehele brommer carriere ben ik tijdens een ritje op de autoweg nog NOOIt door ook maar enige automobilist vuil aangekeken oid. Blijkbaar stoort dus niemand zich aan mijn aanwezigheid zolang als ik me netjes gedraag.

Gevaar of niet?

Uiteraard snap ik dat er niet voor niets regeltjes zijn waar iedereen zich aan moet houden, en die moeten ook wel degelijk goed gecontroleert worden. Soms is het een beetje krom, maar theoretisch natuurlijk altijd terecht, je weet de regels immers.

punt voor mij is, iemand die zich niet aan de voor hem bestemde regels houd, hoeft dus niet per se een gevaar op de weg te zijn. Iets wat ik veel agenten dus wel zie denken. Het vermogen van de brommer zegt duidelijk niets over het vermogen van de bestuurder. Denkt u daar maar eens goed over na, en wees alstublieft niet kortzichtig, dat probeer ik in ieder geval ook nooit te zijn .

mvrgr Ruud Bakker
Met een brommer die 120 rijdt??? u heeft kennelijk niets met regelgeving te maken en de wetten zijn er niet voor u??? U rijdt perfect????? U bent niemand tot last???? Uw heeft verzekeringstechnische problemen, ach dat maakt niet uit want de premies schieten wel weer omhoog. U bent geen gevaar op de weg? laat me niet lachen!

Wie is er nou kortzichtig? Veel sterkte met al uw wijsheid!

mashi
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Julio schreef:
ruud schreef:een kleine toevoeging, gaat u kijken waar dan ook hoeveel u het verkeer irriteert als u de maximum brommersnelheden gaat rijden. Dit resulteert vaak, en dat is absoluut geen grap, in levens gevaarlijke inhaalmanouvres van automobilisten. En aangezien je een teer object bent op een 2wieler in het verkeer, kan ik u uit ervaring zeggen, dan gaat u echt geen 30 rijden op een 60 km / uur weg!
Je mag met een brommer niet op een zogenaamde 60 km/u weg. Alleen bibeko en daar geldt maximaal 50...
Dus met een brommer mag je niet buiten de bebouwde kom Julio? want dat zijn allemaal 60 of 80 kmwegen.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Geslacht:

Je mag wel buiten bebouwde kom, maar dan moet je op het fietspad.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Dus als het een 60 kmweg is of 80 zonder fietspad dan mag ik er niet rijden op een bromfiets?
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Geslacht:

Gijs, ik ga het even uitzoeken... Momentje...;)
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Geslacht:

In kan alleen vinden:
art. 6 RVV schreef: 1 Bromfietsers gebruiken het fiets/bromfietspad

2 Zij gebruiken de rijbaan indien fiets/bromfietspad ontbreekt.
Een autosnelweg is aangeduid met bord: G1
Een autoweg is aangeduid met bord: G2
art. 42 RVV schreef: 1 Het gebruik van de autosnelweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee een snelheid van ten minste 60 km/u mag en kan worden gereden.
bord: G1

2 Het gebruik van de autoweg is slechts toegestaan voor bestuurders van een motorvoertuig waarmee een snelheid van ten minste 50 km/u mag en kan worden gereden.
bord: G2
Hij zou dus op alle wegen mogen rijden, behalve op wegen die zijn aangeduid met de borden G1, G2, C1, C9, C12, C13, en C15.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Oftewel hij mag gewoon op de 60 en 80 km wegen buiten de bebouwde kom rijden.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

mashi schreef:
ruud schreef:
..::Frans::.. schreef:We hebben deze discussie al meer gehad. Je oplossing zou inderdaad het beste zijn, zijn we meteen van al die snotneuzen af die DENKEN dat ze fantastisch rijdem en intussen het allergrootste gevaar op de weg zijn.

Kortom, inderdaad onmiddelijk afschaffen dat flutvodje en overgaan naar een echt rijbewijs.....
wanneer is iemand een gevaar op de weg? als zijn brommer 60 loopt? als zijn brommer 80 loopt, of als zijn brommer 120 loopt, wat de mijne nl ook deed.

Ben ik met mijn brommer een echt GEVAAR op de weg als ik over de autoweg rijd en me netjes aan alle regels houd? Ik kan u garanderen dat mijn schakelbrommer remmen bijv. beter zijn dan de gemiddelde oud motor. Ook aan mijn oplettendheid hoeft u niet te twijfelen, ik heb inmiddels ervaring om verkeerssituaties goed in te schatten. En reageer beter dan wat ik van veel andere (oudere) vind. Ik ken de regels en houd me daar ook aan, althans die voor de rest van het verkeer op de autoweg gelden. Word ik ook als gevaar gezien? in mijn gehele brommer carriere ben ik tijdens een ritje op de autoweg nog NOOIt door ook maar enige automobilist vuil aangekeken oid. Blijkbaar stoort dus niemand zich aan mijn aanwezigheid zolang als ik me netjes gedraag.

Gevaar of niet?

Uiteraard snap ik dat er niet voor niets regeltjes zijn waar iedereen zich aan moet houden, en die moeten ook wel degelijk goed gecontroleert worden. Soms is het een beetje krom, maar theoretisch natuurlijk altijd terecht, je weet de regels immers.

punt voor mij is, iemand die zich niet aan de voor hem bestemde regels houd, hoeft dus niet per se een gevaar op de weg te zijn. Iets wat ik veel agenten dus wel zie denken. Het vermogen van de brommer zegt duidelijk niets over het vermogen van de bestuurder. Denkt u daar maar eens goed over na, en wees alstublieft niet kortzichtig, dat probeer ik in ieder geval ook nooit te zijn .

mvrgr Ruud Bakker
Met een brommer die 120 rijdt??? u heeft kennelijk niets met regelgeving te maken en de wetten zijn er niet voor u??? U rijdt perfect????? U bent niemand tot last???? Uw heeft verzekeringstechnische problemen, ach dat maakt niet uit want de premies schieten wel weer omhoog. U bent geen gevaar op de weg? laat me niet lachen!

mashi
1. ja mijn brommer gaat 120, hoe hard gaat uw prive auto? Oja maar u rijd nooit 200 daarmee, misschien rij ik verder ook wel nooit 120 :idea:

2. omdat ik geen verzekering heb ben ik een gevaar op de weg? dat is een rare theorie. Als ik dus zonder id over straat loop ben ik ook een illegaal? ik snap de link niet tussen gevaar voor anderen, en een verzekeringsmaatschappij. Ik snap wel dat als er iets gebeurt ik een probleem heb, maar dat is niet wat u zegt.

3. over kortzichtigheid, daar bent u een goed voorbeeld van.

4. omdat ik me niet aan de wet houd ben ik direct een gevaar? Open vuur is verboden meen ik, als ik midden in een weiland een vuurtje stook ben ik een gevaar voor de omgeving?
r0n.
Stamgast
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 73

Ongelezen bericht door r0n. »

Anonymous schreef:omdat ik me niet aan de wet houd ben ik direct een gevaar?
Volgens mij was er een naam voor mensen die zich bewust niet aan de wet willen houden.
Kan iemand me ff helpen ?

brave groeten;
Ron
OpenStandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData Liefhebber.
Gebruiker van alternatieve besturingssystemen op de computers.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Anonymous schreef:[
1. ja mijn brommer gaat 120, hoe hard gaat uw prive auto? Oja maar u rijd nooit 200 daarmee, misschien rij ik verder ook wel nooit 120 :idea:
DAn begrijp je het even niet, Een auto mag best een top hebben van 200. Een bromfiets mag een top hebben van 45. Een bromfiets met een auto vergelijken slaat dus nergens op.
2. omdat ik geen verzekering heb ben ik een gevaar op de weg? dat is een rare theorie. Als ik dus zonder id over straat loop ben ik ook een illegaal?
en alweer begrijp je het even niet. Of je wel of niet een ID bij je hebt; daar vloeit geen nadeel voor anderen uit voort. Heb je geen verzekering en je veroorzaakt schade dan vloeit daar behoorlijk nadeel voor de tegenpartij uit voort, zie maar eens aan je geld te komen.

4. omdat ik me niet aan de wet houd ben ik direct een gevaar?
Nee niet alleen daarom, meer omdat je jezelf nogal overschat.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Beste Gast,

Mijn eerdere postings zijn intussen al een keer of wat volledig gequote, dus laat ik dat maar achterwege.

Ook laat ik achterwege de kortzichtige antwoorden die u geeft. Met een schakelbrommer op een autoweg ben je namelijk ABSOLUUT een gevaar, en nee, daar hoef je zelf helemaal niks voor te doen. De rest van het verkeer mag namelijk 100, de rest van het verkeer is ook gemaakt om daar 100 te rijden en de rest van het verkeer heeft ook geleerd om met een snelheid van 100 daar te rijden en te anticiperen op eventuele voorvallen die zich kunnen voordoen (zoals een schakelbrommer die daar met 45 km/h rijdt) Een bromfiets (en ik neem echt wel aan dat u een mooie, degelijk en technisch perfecte machine rijdt) legt het in ALLE gevallen (zonder uitzondering) af tegen willekeurig welke auto die tegen hem aan tikt.

Een bromfiets heeft qua constructie absoluut niks in de pap te brokkelen voor wat betreft veiligheid en bescherming van de passagier. Het bromfietscertificaat krijg je tegenwoordig al als je onderweg naar het examen een scheet hebt gelaten dus verstand van verkeer en verkeersregels heeft nagenoeg geen enkele brommerrijder en als klap op de vuurpijl zijn nagenoeg alle brommerrijders te jong om te beseffen wat het verkeer kan aanrichten, zijn ze te jong om gevaar te zien, laten ze zich opkloten door gierende hormonen van puberteit die ervoor zorgt dat ze nog opgefokter gaan rijden en hebben ze nagenoeg allemaal ook nog eens een hekel aan (nou ja, alles eigenlijk maar neem als voorbeeld) de helm die ervoor zorgt dat het vetgekuifde haar niet in model blijft liggen dus zetten we dat vervelende ding ook maar eens niet op.

Met deze ongeleide projectielen op de weg is het al levensgevaarlijk, maar een of andere :censored: heeft deze gasten dan ook nog eens wijsgemaakt dat ze in het verkeer beschermd moeten worden want o, o, o, wat zijn ze de zwakkeren in het verkeer. Waar het ECHT op neerkomt is dat men te hard en te wild rijdt op het fietspad, wat dus levengevaarlijk is, dat men te zacht rijdt om tussen auto's te rijden wat dus een gevaar is en elke verhoging van de snelheid al helemaal een gevaar is, zie de uitleg hierboven.

Daarom ook de opmerking dat men dat bromfietscertificaat maar beter kan inwisselen voor een degelijk rijbewijs, met een ECHT examen, liefst pas op de leeftijd van 18 (waarop men wordt verondersteld geestelijk oud en wijs genoeg te zijn) en alles wat daaronder zit met bromfietscertificaat maar moet laten snorren op een snorfiets, max 25 km/h en op fietspaden..... Zullen er in ieder geval stukken minder doden in het verkeer vallen.......
Gast schreef:punt voor mij is, iemand die zich niet aan de voor hem bestemde regels houd, hoeft dus niet per se een gevaar op de weg te zijn. Iets wat ik veel agenten dus wel zie denken. Het vermogen van de brommer zegt duidelijk niets over het vermogen van de bestuurder. Denkt u daar maar eens goed over na, en wees alstublieft niet kortzichtig, dat probeer ik in ieder geval ook nooit te zijn .

mvrgr Ruud Bakker
Zoals u ziet neem ik echt de moeite om onderbouwd te antwoorden op de vragen en stellingen die u deponeert. Ik denk dus niet kortzichtig, en samen met mij alle agenten hier op het forum denk ik ook niet. Echter, wij hebben wel de ervaringen zoals ik ze hierboven schets, ervaringen die je meer dan eens per dag minimaal een hartwip bezorgen....en tja, dan is het zuur als u behoort tot die heel weinigen die WEL keurig op de weg rijden, wel keurig de regels volgen en wel keurig om kunnen gaan met de verantwoordelijkheid die hoor bij het rijden op zo'n levensgevaarlijk apparaat...... Zuurder is het echter dat jaarlijks vele zeer jonge doden te betreuren zijn omdat de gemiddelde brommerrijder is zoals ik schetste....een echt gevaar op de weg.......
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Anonymous schreef:
mashi schreef:
ruud schreef:

Gevaar of niet?

mvrgr Ruud Bakker

mashi

2. omdat ik geen verzekering heb ben ik een gevaar op de weg? dat is een rare theorie. Als ik dus zonder id over straat loop ben ik ook een illegaal? ik snap de link niet tussen gevaar voor anderen, en een verzekeringsmaatschappij. Ik snap wel dat als er iets gebeurt ik een probleem heb, maar dat is niet wat u zegt.

3. over kortzichtigheid, daar bent u een goed voorbeeld van.

4. omdat ik me niet aan de wet houd ben ik direct een gevaar? Open vuur is verboden meen ik, als ik midden in een weiland een vuurtje stook ben ik een gevaar voor de omgeving?

Alleen al door uw gedachtengang (zie vetgedrukte) bent u een potienteel gevaar op de weg. Heeft u overigens al een rijbewijs? Hoelang maakt u al deel uit van het verkeer? hoeveel km's per jaar maakt u? U heeft inmiddels voldoende ervaring om verkeerssituaties in te schatten????

Kortzichtig, ja blijkt wel uit uw gedachtengang.

Hopelijk komen wij elkaar een keer tegen, u op uw bromfiets, ik op de politiemotor en hebben we een goed gesprek!

mashi
ruud TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ruud »

ik ben 32 jaar oud, rijd 2000 km / maand. En was afgekeurt vanwege mijn ogen voor de motor, hoewel ik zelf geen enkel visueel probleem heb met behulp van de nodige middelen.
Gesloten