alcohol
Moderator: Moderatorteam
-
Shirley TS
- Infopolitie Gast
alcohol
Ben onlangs voor de tweede keer aangehouden met alcoholgebruik
en mijn rijbewijs is voor een periode van 6 maanden in beslag genomen.
Ook moet ik een EMA cursus volgen.
Nou heb ik een klaagschrift ingediend en moet ik over twee weken
bij de rechtbank komen. (nav dit klaagschrift). Heeft iemand hier
ervaring mee. Hoe groot is bv de kans dat ik mijn rijbewijs terug krijg.
Ik heb ook een brief ontvangen van mijn werkgever afgelopen week omdat ik doordat ik mijn auto niet meer kan rijden te laat kom en niet meer naar klanten kan gaan mijn contract voor bepaalde tijd per 01/11
niet zal worden verlengd als dit zo doorgaat.
Groetjes
Ik heb ook een brief ontvangen van mijn werkgever afgelopen week omdat ik doordat ik mijn auto niet meer kan rijden te laat kom en niet meer naar klanten kan gaan mijn contract voor bepaalde tijd per 01/11
Groetjes
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
De kans dat je je rijbewijs eerder terugkrijgt lijkt me niet zo groot, aangezien je niet hebt geleerd van het eerdere 'foutje'. Daar zou ik dus niet te hard op rekenen, maar goed...je weet nooit. Het excuus, zoals zeker in dit geval, dat je anders je baan kwijtraakt maakt steeds minder indruk op de rechters tegenwoordig.
Wie rent, bekent!
Re: alcohol
Helaas ik vrees voor u het ergste, maar goed dat is dan ook alleen maar aan u zelf te danken. Alcohol en autorijden gaat nu eenmaal niet samen.Shirley schreef:Ben onlangs voor de tweede keer aangehouden met alcoholgebruik
Groetjes
gr, mashi
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Kan slechts het tweede deel van uw posting beantwoorden. Uw werkgever heeft het recht u de wacht aan te zeggen als u uw verplichtingen jegens hem niet kunt waarmaken. Enerzijds mag hij verwachten dat u op tijd op uw werk komt. Dat u momenteel geen gebruik kunt maken van uw auto wegens invordering van uw rijbewijs is niet het probleem van uw werkgever, maar uw probleem. Ten tweede is het in uw functie kennelijk van belang dat u ook met de auto klanten kunt bezoeken. Aan deze eis kunt u momenteel niet voldoen en ook dat is een reden om maatregelen tegen u te treffen. Kennelijk heeft dit geresulteerd in het niet verlengen van uw tijdelijk contract. Uw werkgever staat hiermee volledig in zijn recht, want u kunt door uw handelen uw verplichtingen niet na komen jegens hem.
Dit zijn zware consequenties voor het rijden onder invloed, maar consequenties die u volledig aan u zelf te danken heeft. Consequenties overigens die in het niet vallen bij de moelijke gevolgen voor de slachtoffers die u tijdens uw dronkenschap had kunnen aanrijden. Ik vrees dat u op weinig medelijden kunt rekenen, ook niet bij een rechter.
Dit zijn zware consequenties voor het rijden onder invloed, maar consequenties die u volledig aan u zelf te danken heeft. Consequenties overigens die in het niet vallen bij de moelijke gevolgen voor de slachtoffers die u tijdens uw dronkenschap had kunnen aanrijden. Ik vrees dat u op weinig medelijden kunt rekenen, ook niet bij een rechter.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
Re: alcohol
Die kans is heel klein. De ontzegging van 6 maanden is opgelegt als straf na een 2de keer betrapt te worden met teveel drank op achter het stuur. Omdat u hier al eerder op betrapt bent weegt dit heel zwaar omdat alcohol en rijden gewoon niet samen gaan en u zowel uzelf als anderen ernstig in gevaar gebracht heeft!Shirley schreef:Hoe groot is bv de kans dat ik mijn rijbewijs terug krijg.
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Om de rechtspraak ook een beetje 'eerlijk' te laten verlopen, hanteert ook een rechter een aantal 'standaard' strafopleggingen.
Uiteraard kan hier van worden afgeweken, maar die marge is heel klein. Ook het argument dat u werkloos dreigt te worden, maakt (zeker gezien de recidive) vaak geen enkele indruk meer...
Creatief plannen met openbaar vervoer lijkt me de enige mogelijkheid om uw werkgever tevreden te houden... Het is tenslotte maar een 'tijdelijke' situatie.
Mocht u echter niet volledig aan de strenge eisen van de EMA voldoen, dan wordt de 'inbeslagneming' (ongeldigverklaring) van uw rijbewijs definitief.
Ik zou banger voor het cbr zijn, dan voor de rechter...
Uiteraard kan hier van worden afgeweken, maar die marge is heel klein. Ook het argument dat u werkloos dreigt te worden, maakt (zeker gezien de recidive) vaak geen enkele indruk meer...
Creatief plannen met openbaar vervoer lijkt me de enige mogelijkheid om uw werkgever tevreden te houden... Het is tenslotte maar een 'tijdelijke' situatie.
Mocht u echter niet volledig aan de strenge eisen van de EMA voldoen, dan wordt de 'inbeslagneming' (ongeldigverklaring) van uw rijbewijs definitief.
Ik zou banger voor het cbr zijn, dan voor de rechter...
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'
- The Scorpion
- The Scorpion
edit: niet meer van toepassing
Laatst gewijzigd door The Scorpion op 10 sep 2005, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie rent, bekent!
Binnen dit forum hebben wij als stelregel, dat vragen van de gasten op een goede manier worden beantwoord, zonder daar een waarde-oordeel aan te geven. Uw antwoord is geen antwoord op de vraag, maar slechts een waardeoordeel. Ik verzoek u zich daar van te onthouden zolang u binnen dit forum meeleest/meepost.Anonymous schreef:dit vind ik bijvoorbeeld levensgevaarlijk, ik hoop dat u het rijbewijs niet meer terug ziet, veiliger voor u en anderen
- rai
- Geslacht:
Shirley,
Is dit toevallig op het vervolg van onderstaande ???
Is dit toevallig op het vervolg van onderstaande ???
saskia schreef:in april 2005 ben ik aangehouden door de politie met alcohol op.
Heb toen een rijverbod gekregen en ben toch weer gaan rijden, vervolgens weer gepakt en meegenomen naar bureau om te blazen.
Hieruit kwam 4.7 ugl. Boete 650 euro.
Nu ben ik van de week weer aangehouden met 6.0 ugl en is mijn rijbewijs ingevorderd. De Ovj beslist binnen tien dagen wat er gaat gebeuren.
Enig idee hoe lang ik het kwijt zal zijn??