openbaar gebouw of niet?

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
TUO TS
Infopolitie Gast

openbaar gebouw of niet?

Ongelezen bericht door TUO »

Beste mensen,
Sinds een tijdje bezoek ik een sportschool.
Deze is gehuisvest in een gehuurd gebouw.
Bij een discussie met een van jullie collegas, die daar ook sport, werd dit gezien als een openbaar gebouw, terwijl er toch sprake is van lidmaatschap om te kunnen deelnemen.
Deze collega beweerde tevens dat de politie altijd toegang heeft tot openbare gebouwen en dus ook tot de genoemde sportschool.
Klopt dit?
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

De politie heeft overal toegang. De politie dient wel rekening te houden met de wet op het binnentreden. (daar ga ik verder niet op in, de burger hoeft niet alles te weten ;) )

Voor wat betreft de sportschool, is dus geen probleem daar dender ik als politieambtenaar gewoon naar binnen.

gr, mashi
andre TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door andre »

Die wet staat anders keurig netjes op internet hoor. De overheid houdt er duidelijk een andere mening op na dan jij.

Kijk hier maar
TheLightEd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TheLightEd »

Ter aanhouding van een verdachte, ter inbeslagname van een goed enz.

Als je voor zulke redenen daar moet zijn, kan kan men je inderdaad de toegang niet weigeren. Doet men dit wel, dan pleegt met belemmering. Het mag natuurlijk geen woning zijn. Op het moment dat je geen reden hebt om daar te zijn en men wil dat je weggaat, kan men dit volgens mij van je verlangen omdat het in de zin van de wet dus geen openbaar gebouw is, zoals een gemeentehuis, bibliotheek of politiebureau.
mwb TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door mwb »

mashi schreef:De politie heeft overal toegang. De politie dient wel rekening te houden met de wet op het binnentreden. (daar ga ik verder niet op in, de burger hoeft niet alles te weten ;) )

Voor wat betreft de sportschool, is dus geen probleem daar dender ik als politieambtenaar gewoon naar binnen.

gr, mashi
Dat kan zo niet Mashi,
- of je legt uit waarom je binnen moet zijn, want volgens de wet mag je wel naar binnen, maar slechts bij bepaalde gevallen
- of je blijft gewoon buiten als de eigenaar dat zegt.

Voor wat betreft de twee zin, van bij de sportschool zo naar binnen denderen, dat klopt dus echt niet.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

mwb schreef:
mashi schreef:De politie heeft overal toegang. De politie dient wel rekening te houden met de wet op het binnentreden. (daar ga ik verder niet op in, de burger hoeft niet alles te weten ;) )

gr, mashi
Dat kan zo niet Mashi,
- of je legt uit waarom je binnen moet zijn, want volgens de wet mag je wel naar binnen, maar slechts bij bepaalde gevallen
- of je blijft gewoon buiten als de eigenaar dat zegt.

Voor wat betreft de twee zin, van bij de sportschool zo naar binnen denderen, dat klopt dus echt niet.
En waarom niet in jouw ogen? Ik ga als politieambtenaar niet voor mijn lol naar binnen, zal dus naar alle waarschijnlijkheid voor een melding zijn. Er is dan geen eigenaar die tegen mij zegt dat ik buiten moet blijven. Ik ziet het probleem niet.

mashi
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

We weten allemaal wel wat Mashi bedoelt.

Als je komt voor een ruzie/twistje en de eigenaar wil je niet binnen laten, dan ga je meteen weer weg. Probleem opgelost. Kan je echt werk gaan doen...

Als je bloed op de vloer ziet liggen, mensen hoort zieltogen of iets dergelijks, houdt niemand in de sportschool, een auto (of zelfs in een woning) je meer tegen... :wink:

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

precies, vaker meegemaakt bij schiet/steekpartijen dat de lieve brede jongens bij de deur zeggen dat er helemaal niks aan de hand is en dat we er niet in mogen. hehe altijd leuk :wink:
Wie rent, bekent!
TUO TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TUO »

Bedankt mensen voor jullie reactie.
Als ik jullie dus goed heb begrepen, heeft jullie collega gelijk als ze zegt dat ze wel naar binnen mag.
Alleen zal dit dus met een goede redenen moeten zijn....
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

als het nodig is voor het werk mag het ja.
Wie rent, bekent!
Gesloten