gordels
Moderator: Moderatorteam
-
mirjam schepers TS
- Infopolitie Gast
gordels
Mijn vraag is, een auto heeft 3 standaard gordels achterin, wat gebeurt er al de chauffeur met 4 kinderen (betreffende carpoolen) achterin gaat rijden?
hoe zit het met de verzekering ?? en wat kunnen de gevolgen zijn bij een evt aanrijding als mijn kind meerijdt in deze auto ??
mvg mirjam schepers
hoe zit het met de verzekering ?? en wat kunnen de gevolgen zijn bij een evt aanrijding als mijn kind meerijdt in deze auto ??
mvg mirjam schepers
- olle-griese
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
-
lady TS
- Infopolitie Gast
Re: gordels
3 gordels?? Wat voor auto is dat???mirjam schepers schreef:Mijn vraag is, een auto heeft 3 standaard gordels achterin, wat gebeurt er al de chauffeur met 4 kinderen (betreffende carpoolen) achterin gaat rijden?
mvg mirjam schepers
bijna alle auto's hebben achterin 3 gordels, maar dat was de vraag niet.lady schreef:[
3 gordels?? Wat voor auto is dat???
U moet het aantal beschikbare gordels gebruiken, vervoert u 4 kinderen en 3 daarvan dragen de gordel dan is dat dus afgedekt.
Binnenkort wordt dat anders, dan mag u niet meer personen vervoeren dan dat er gordels zijn.
Verzekering durf ik niets zinnigs over te zeggen.
Wij hebben ook 3 gordels achterin hoor...lady schreef: 3 gordels?? Wat voor auto is dat???
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Verzekeringstechnisch kan een rol spelen hoe letselschade gedekt is. Per inzittende of per zitplaats. Veel verzekeraars nemen tegenwoordig als uitgangspunt dat er in een personenauto vijf zitplaatsen zijn en houden daar dan ook rekening mee bij het vaststellen van de premie en uitkering
Als u meer personen vevoert dan er zitplaatsen zijn bent u dus in principe onderverzekerd. De uitkering zal in een dergelijk geval nimmer hoger zijn dan het totaal verzekerde bedrag per gebeurtenis per individu vermenigvuldigd met het aantal reguliere zitplaatsen in de auto.
Rekenvoorbeeld: uitkering bij overlijden is € 5000 per inzittende met vijf verzekerde zitplaatsen in de auto. Dat houdt in dat wanneer u met zessen in de auto zit ten tijde van het ongeval er slechts een uitkering is van 1/6 van 25000 bij het overlijden van een inzittende ( ruim € 4000,-- i.p.v. € 5000).
Meer kunt u lezen in uw verzekeringspolis, omdat maatschappijen als gezegd geheel vrij zijn in het opstellen van hun voorwaarden in deze.
Als u meer personen vevoert dan er zitplaatsen zijn bent u dus in principe onderverzekerd. De uitkering zal in een dergelijk geval nimmer hoger zijn dan het totaal verzekerde bedrag per gebeurtenis per individu vermenigvuldigd met het aantal reguliere zitplaatsen in de auto.
Rekenvoorbeeld: uitkering bij overlijden is € 5000 per inzittende met vijf verzekerde zitplaatsen in de auto. Dat houdt in dat wanneer u met zessen in de auto zit ten tijde van het ongeval er slechts een uitkering is van 1/6 van 25000 bij het overlijden van een inzittende ( ruim € 4000,-- i.p.v. € 5000).
Meer kunt u lezen in uw verzekeringspolis, omdat maatschappijen als gezegd geheel vrij zijn in het opstellen van hun voorwaarden in deze.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
-
HellDuke TS
- Infopolitie Gast
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
Heb ik ook gelezen. Nog niet zo lang geleden trouwens
gvdbor schreef:[Binnenkort wordt dat anders, dan mag u niet meer personen vervoeren dan dat er gordels zijn.
Wie rent, bekent!
- olle-griese
- Roepnaam: Peter
- Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
- Geslacht:
- Leeftijd: 68
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59
Hier is dat te lezen. 
'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'