Het is ook niet de bedoeling dat de hond de blafband blijvend draagt, anders raakt de prikkelende werking inderdaad een keer uitgewerkt.
Het is de bedoeling dat de hond gecorrigeerd wordt en dat hij door krijgt dat blaffen een niet gewaardeerde activiteit is, hierna kan verder gebruik achterwege blijven als hij het gedrag niet meer vertoond.
The One
Mijn hond blaft bij afwezigheid
Moderator: Moderatorteam
-
Doggieman TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Ik ga helemaal niet 'gelijk uit' van dierenmishandeling. Dat is op geen enkele wijze uit mijn woorden op te maken. Ik gaf de dominante mening weer van een hondenforum + mijn eigen mening dat het in *sommige* gevallen dierenmishandeling is. Er staat duidelijk bij dat dit niet persé een gevolg is.
U geeft zelf ook al aan dat je moet weten hoe een blafband werkt. Welnu, er zullen veel mensen zijn die dat niet weten, maar je kan zo'n band wel gewoon op internet bestellen. Daar zal misschien een gebruiksaanwijzing bij zitten, maar de meeste mensen lezen nooit gebruiksaanwijzingen. Daarom vind ik dat je een blafband alleen moet adviseren onder begeleiding.
Dat ik de radio-methode gelijkstelde met een blafband was wat voorbarig. Er zitten wel gemeenschappelijke elementen in, maar ook grote verschillen. Dat ik die methode niet ga gebruiken neem ik terug. Ik houd het als mogelijkheid open, het is alleen niet het eerste wat ik ga proberen.
Op zich zijn mijn vragen beantwoord en een discussie over blafbanden is hier niet op z'n plaats. Maar aangezien ze nu eenmaal genoemd werden, vond ik dat ik wel even moest laten weten dat er ook kritiek op is.
U geeft zelf ook al aan dat je moet weten hoe een blafband werkt. Welnu, er zullen veel mensen zijn die dat niet weten, maar je kan zo'n band wel gewoon op internet bestellen. Daar zal misschien een gebruiksaanwijzing bij zitten, maar de meeste mensen lezen nooit gebruiksaanwijzingen. Daarom vind ik dat je een blafband alleen moet adviseren onder begeleiding.
Dat ik de radio-methode gelijkstelde met een blafband was wat voorbarig. Er zitten wel gemeenschappelijke elementen in, maar ook grote verschillen. Dat ik die methode niet ga gebruiken neem ik terug. Ik houd het als mogelijkheid open, het is alleen niet het eerste wat ik ga proberen.
Op zich zijn mijn vragen beantwoord en een discussie over blafbanden is hier niet op z'n plaats. Maar aangezien ze nu eenmaal genoemd werden, vond ik dat ik wel even moest laten weten dat er ook kritiek op is.
-
Doggieman TS
- Infopolitie Gast
-
Alweer ik TS
- Infopolitie Gast
-
Gast TS
- Infopolitie Gast
Dat ben ik op zich met je eens. Alleen: Ik ben niet 7 dagen per week 2/3 van de week weg. Ik ben slechts 4 a 5 dagen per week 2 tot 3 uur weg. Waarom ik dan toch een hond heb: De reden die jij noemt was voor mij jarenlang de reden om geen hond te nemen. Maar deze hond kwam mee toen haar vrouwtje bij mij kwam wonen, en toen het vrouwtje weer weg ging waren we het er allebei over eens dat de hond liever bij mij zou blijven. Het vroegere vrouwtje is nog veel vaker weg. Dan kun je zeggen "dan had zij geen hond moeten nemen". Maar haar leven heeft na een verkrachting een hele andere wending genomen en dat had ze ook niet kunnen weten.
Het gaat dus om betrekkelijk weinig tijd, maar wel op tijden waarop iedereen werkt, zodat ik haar niet naar vrienden kan brengen. Vanmiddag heb ik haar naar een hondenopvang gebracht met een speelwei. Daar kan ze de hele middag spelen met andere honden en met mensen die haar bezighouden. Op zich ideaal, maar ik vrees dat mijn budget het niet toestaat om dit elke dag te doen.
Het gaat dus om betrekkelijk weinig tijd, maar wel op tijden waarop iedereen werkt, zodat ik haar niet naar vrienden kan brengen. Vanmiddag heb ik haar naar een hondenopvang gebracht met een speelwei. Daar kan ze de hele middag spelen met andere honden en met mensen die haar bezighouden. Op zich ideaal, maar ik vrees dat mijn budget het niet toestaat om dit elke dag te doen.
De oorspronkelijk vraag was:
"Voor welke dingen moet ik bang zijn? (1) Kan ik een bekeuring krijgen? (2) Kan de hond in beslag worden genomen? (3) Kan ik uit mijn huis worden gezet? "
het lijkt me dat die vraag voldoende beantwoord is geworden. TS hoeft zich niet te verdedigen waarom en hoe lang hij/zij weg is.
derhalve bij deze gesloten.
"Voor welke dingen moet ik bang zijn? (1) Kan ik een bekeuring krijgen? (2) Kan de hond in beslag worden genomen? (3) Kan ik uit mijn huis worden gezet? "
het lijkt me dat die vraag voldoende beantwoord is geworden. TS hoeft zich niet te verdedigen waarom en hoe lang hij/zij weg is.
derhalve bij deze gesloten.