Parkeerbon

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Beste Gastje,

Ik merk dat u niet zo vaak in een grote stad komt. Ik werk echter in een stad waar dagelijks zeker 25 junks hun volledige dagopbrengst cocaine verdienen door het bedelen om verlopen kaartjes en die vervolgens te verkopen aan zojuist bekeurde bestuurders..... Met alle respect (!!!) is uw instelling volledig correct, maar het getuigt niet van kennis van de dagelijkse praktijk.

Daarnaast lees ik in uw antwoord enkele aannames (verdachte, rechter, bewijslast etc.etc.) maar de wetgever heeft in deze 1 hele slimme zet gemaakt. Omdat het namelijk voor u, als burger VERPLICHT is om belasting te betalen en niet voor de overheid om het te innen ligt dus ook alle bewijslast bij U... Kortom, men kan u voorzien van een naheffingsaanslag, het is vervolgens aan u om te bewijzen dat u wel aan de verplichting heeft voldaan. Overigens heef tu gelijk als wordt gezegd dat men belastingfraude pleegt als er kennis wordt genomen van het feit dat u een kaartje van een ander gebruikt......

:wink:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gastje TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gastje »

Correct, ik houd mij inderdaad niet bezig met dat soort zaken. Ook ben ik nog nooit eerder voor iets dergelijks bekeurd en heb ik nog nooit een junk een kaartje zien bedelen danwel verkopen. Ik moet eerlijk zeggen: ik vind het wel een creatieve manier om aan geld te komen zonder autoradio's te jatten oid.

Hoewel ik braaf betaal: de parkeertarieven die nog eens bovenop de wegenbelasting, bpm, btw en accijnsen op benzine en de btw die over de autoverzekering gerekend worden, liggen wel erg hoog in bepaalde steden. Maar goed, zo zullen de heren nog wel meer truuks hebben om aan geld te komen voor hun dagelijkse ritje (zowel de junks als de heren politici, in dat opzicht zijn het allemaal boeven ;-) )

Das inderdaad een slimme zet van de wetgever. Echter neemt het niet weg dat een rechter nooit zo wantrouwig/bevooroordeeld zou mogen zijn om aan te nemen dat iedereen maar zou frauderen met parkeerkaartjes. Dat was eigenlijk het hele punt: we zijn niet allemaal zoals koop-tjuchem ;-) En daar ben ik maar wat blij mee en ik hoop echt dat degene die mijn bezwaarschrift zal ontvangen/beoordelen daar net zo over denkt. En voor die 1,80 euro die ik moest betalen om er te mogen staan tot het einde van de betaald parkeer periode zou volgens mij niemand het risico willen nemen een bon te krijgen. Toch?
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Gastje schreef:Hoewel ik braaf betaal: de parkeertarieven die nog eens bovenop de wegenbelasting, bpm, btw en accijnsen op benzine en de btw die over de autoverzekering gerekend worden, liggen wel erg hoog in bepaalde steden.
...en dekken bij lange na niet de werkelijke kosten voor onderhoud etc.etc. Als u de daadwerkelijke huurprijs van 2 vierkante meter ruimte in de binnenstad zou moeten betalen dan moet u echt gaan denken aan een uurtarief van tussen de €150,- en € 200,-. Kortom, als u naar amsterdam gaat en daar € 5,- per uur in de meter moet gooien, bedenk dan dat de overige € 145,- door de inwoners van amsterdam zal moeten worden opgehoest.......

Kortom, het idee dat betaald parkeren een melkkoe is moet u echt laten varen.....

Verder vindt ik dit eigenlijk wle weer eens een leuke discussie..... :lol:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Gastje schreef:Wat me nog meer opvalt is dat er door sommigen hierboven uitgegaan wordt van het feit dat iemand bewust wil frauderen en zich daarmee schuldig maakt aan een strafbaar feit zonder dat zij daarvoor ook maar enig bewijs hebben.
Deze stelling van u lees ik niet in de antwoorden die zijn gegeven. In de gegeven antwoorden wordt gewezen op de fraudegevoeligheid van het systeem. Dat is wat anders dan het een feit noemen dat er fraude mee gepleegd wordt.

Het systeem werkt fraude in de hand, het is de bestuurder die bepaalt of hij daar gebruik van maakt of niet en het is de rechter, die daar eventueel over oordeelt.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

..::Frans::.. schreef:
...en dekken bij lange na niet de werkelijke kosten voor onderhoud etc.etc. Als u de daadwerkelijke huurprijs van 2 vierkante meter ruimte in de binnenstad zou moeten betalen dan moet u echt gaan denken aan een uurtarief van tussen de €150,- en € 200,-. Kortom, als u naar amsterdam gaat en daar € 5,- per uur in de meter moet gooien, bedenk dan dat de overige € 145,- door de inwoners van amsterdam zal moeten worden opgehoest.......

Kortom, het idee dat betaald parkeren een melkkoe is moet u echt laten varen.....
Vandaar dat het wegonderhoud in Amsterdam zo beroerd is en vele wegen en fietspaden vol gaten zitten.

De parkeertarieven zijn te laag. :shock:
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Mofkap schreef:
..::Frans::.. schreef:

Vandaar dat het wegonderhoud in Amsterdam zo beroerd is en vele wegen en fietspaden vol gaten zitten.

De parkeertarieven zijn te laag. :shock:
Hmmm, ga me nou niet vertellen dat je dat zelf nog niet wist Mofkap..... :wink:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Breek me de bek niet open.

Parkeren in Brussel of Berlijn is een stuk goedkoper.

Bovendien vind je je auto nog eens onbeschadigd terug ook. :)
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

In Glasgow zag ik dat de politie voor hun surveillancevoertuigen ook parkeerkaartjes kocht :?
Wat een onzin, je houdt toch helemaal geen plaats bezet als je op de stoep staat.
Wie rent, bekent!
Gesloten