wijzigingen aanbrengen schade formulier

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Bassel TS
Infopolitie Gast

wijzigingen aanbrengen schade formulier

Ongelezen bericht door Bassel »

Enkele weken geleden heb ik een aanrijding gehad met mijn auto. Omdat beide partijen geen schade formulier hadden heb ik thuis ingevuld en naar de tegenpartij gestuurd. Zei lieten echter niets horen. Mijn rechtsbijstandsverzekering heeft het toen op zich genomen. Vandaag kreeg ik een telefoontje van hen. Het bleek dat de tegenpartij het formulier zodanig aangepast te hebben dat de schuld bij mij lag. Hij pleegde dus vaslheid in geschriften. Maar mijn vraag is daarbij moet ik daar melding van maken bij Politie??

Alvast bedankt,

Bassel
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Het schadeformulier is een civiele kwestie en is alleen maar een soort van gegevens uitwisseling. Men kan hier dan ook geen rechten aan ontlenen. In het formulier staat nadrukkelijk dat men na de handtekeningen geen wijzigingen moet plaatsen. Indien dit wel gebeurd zal uw tussenpersoon zijn duur betaalde werk moeten gaan doen.

De politie kan u achteraf in dit soort gevallen niet helpen. Anders wordt het als de politie bij de aanrijding is geweest en hiervan e.e.a. genoteerd heeft, mogelijk kunnen zij dan nog de toedracht terugzoeken.

Om kort te zijn, uw tussenpersoon zal een civiele procedure moeten opstarten. Let wel bij dit soort procedures is de stelregel; "de eiser bewijst".

gr, mashi
CrashDuck TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door CrashDuck »

Als het goed is, heeft of u, of uw tegenpartij een doordruk van het schadeformulier (dus u heeft beiden een gelijk papier waar dezelfde dingen op staan). Als 1 van de partijen wijzigingen aanbrengt, hoeft de andere partij alleen zijn exemplaar naast het gewijzigde exemplaar te houden om de wijziging(en) aan te kunnen tonen.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Op zich klopt dat wel crashduck, alleen als ik het verhaal van de TS goed lees heeft hij het thuis ingevult en daarna naar de tegenpartij gestuurd.
De vraag is dan alleen in hoeverre hij het volledig heeft doorgestuurd of dat hij het laatste exemplaar eraf gescheurd heeft voor hij hem naar de tegenpartij verstuurde.
Gesloten