dingen uitzoeken
Moderator: Moderatorteam
-
sonnie TS
- Infopolitie Gast
dingen uitzoeken
Hallo,
ik heb een vraag over wat agenten wel en wat ze niet mogen.
Ik ben een verdachte in een zedenzaak en heb al toegegeven en ga mijn verantwoordelijkheden niet uit de weg dus daar kunnen we kort over zijn, nu wil het voorval dat 3 vrienden van mijn ex bij de politie werkzaam zijn. Alle 3 hebben ze al dan niet op haar verzoek het een en ander uitgezocht, omdat dit op de openbare plekken niet uit te zoeken valt. Dan heb ik het over uitspraken in soortgelijke zaken, deze kennis is haar medegedeeld en zij heeft hier mijn vrienden en famillie die al het een en ander te verduren hebben gekregen door mijn handelen psychisch behoorlijk leed aangedaan. Nu is mijn vraag mogen politieagenten (1 is hoofdagent de andere 2 weet ik niet) niet openbare gegevens verstrekken al dan niet gevraagd?.
Bij voorbaat dank voor uw reactie en laat uw reactie aub niet afhangen van mijn schuldbekentenis.
Sonnie
ik heb een vraag over wat agenten wel en wat ze niet mogen.
Ik ben een verdachte in een zedenzaak en heb al toegegeven en ga mijn verantwoordelijkheden niet uit de weg dus daar kunnen we kort over zijn, nu wil het voorval dat 3 vrienden van mijn ex bij de politie werkzaam zijn. Alle 3 hebben ze al dan niet op haar verzoek het een en ander uitgezocht, omdat dit op de openbare plekken niet uit te zoeken valt. Dan heb ik het over uitspraken in soortgelijke zaken, deze kennis is haar medegedeeld en zij heeft hier mijn vrienden en famillie die al het een en ander te verduren hebben gekregen door mijn handelen psychisch behoorlijk leed aangedaan. Nu is mijn vraag mogen politieagenten (1 is hoofdagent de andere 2 weet ik niet) niet openbare gegevens verstrekken al dan niet gevraagd?.
Bij voorbaat dank voor uw reactie en laat uw reactie aub niet afhangen van mijn schuldbekentenis.
Sonnie
-
Walter TS
- Infopolitie Gast
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Re: dingen uitzoeken
U bedoelt uitspraken van de rechtbank? Dit wordt ook wel jurisprudentie genoemd en is gewoon openbaar.sonnie schreef:Dan heb ik het over uitspraken in soortgelijke zaken, deze kennis is haar medegedeeld
Laatst gewijzigd door foreverblue op 04 sep 2005, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
andre TS
- Infopolitie Gast
Een rechterlijke uitspraak is in principe altijd openbaar omdat de zitting ook openbaar is. Tenzij het geheel achter geloten deuren is behandeld.
Die uitspraken zijn zelfs op internet te vinden http://www.rechtspraak.nl
Die uitspraken zijn zelfs op internet te vinden http://www.rechtspraak.nl
-
sonnie TS
- Infopolitie Gast
.
Zou u zo vriendelijk willen zijn om mij de url te geven waar ik jurispidentie kan vinden op het internet.
Dan nog een vraag : is een agent bevoegd om oneigenlijk gebruik te maken van de tot zijn beschikking staande systemen om dingen uit te zoeken als geen van deze agenten bij de zedenpolitie werkzaam is?.
Dan nog een vraag : is een agent bevoegd om oneigenlijk gebruik te maken van de tot zijn beschikking staande systemen om dingen uit te zoeken als geen van deze agenten bij de zedenpolitie werkzaam is?.
-
rfo00457 TS
- Infopolitie Gast
- SWAT
- Geslacht:
- Leeftijd: 65
Als de "hulp" alleen beperkt is gebleven tot het uitzoeken van uitspraken in soortgelijke zake dan is er niets strafbaars gebeurt en is er ook integer gehandeld. Het zou anders zijn als zij informatie uit de zaak aan haar verstrekt zouden hebben. Anderzijds heeft zij, via justitie, wel recht op inzage in het dossier.
Stay safe out there.
-
foreverblue TS
- Infopolitie Gast
Re: .
Als de agenten in kwestie niet gekoppeld zijn aan de zaak van het slachtoffer, dan mogen zij dus ook geen gegevens op gaan zoeken over bijvoorbeeld de verdachte, u dus.sonnie schreef:Zou u zo vriendelijk willen zijn om mij de url te geven waar ik jurispidentie kan vinden op het internet.
Mijn vraag aan u is hoe u weet dat de agenten gegevens hebben opgezocht ?
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Lijkt mij dat het hier inderdaad jurisprudentie betreft en daar werken we hier bijvoorbeeld ook heel mee. Naast de wetgeving is jurisprudentie ook een van de rechtsbronnen.Dan heb ik het over uitspraken in soortgelijke zaken,
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.