oplichting via internet door xx

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Marc vd b TS
Infopolitie Gast

oplichting via internet door xx

Ongelezen bericht door Marc vd b »

hallo,

ik was opzoek op marktplaats naar een samsung d500(telefoon). Ik zocht een beetje rond en de prijzen waren steeds rond de 200 euro, later zag ik een advertentie staan daar de prijs maar 100 euro was, ik dacht: zo dat is best goedkoop! Toen ik later meneer ge-emaild had van dat ik wel intresse had in de telefoon kreeg ik het volgende terug:

Beste Marc Jah ik kan hem wel bij u laten bezorgen maar hoe wilt u dan de betaling regelen? Want het is als volgende ik laat hem bezorgen door een koeriers bedrijf die ik ook altijd voor de zaak gebruik, want die heeft hem altijd binnen 24 uur bij u aan het aan u opgegeven adres bezorgt. Ik gebruik die namelijk al 2 jaar en nooit geen problemen meegehad!enigste nadeel van dit alles is dat ze geen geld aannemen aan de deur I>V>M> veiligheid zoals diefstal en dergelijke. En dan zult u misschien wel denken waarom kan het dan niet via de tpg nou het duurt minimaal 10 wekdagen voordat de tpg het bedrag op mij rekening heeft overgemaakt en da tpg is ook niet altijd te zuinig geweeest op mij pakketten vandaar dus versturen is in iedergeval geenprobleem voor mij we moeten alleen een oplossing voor de betaling vinden ik hoop dat u een suggestie heeft en dan hoor ik het wel van u anders word het tohg ophalen als we er niet uitkomen. ik hoor spoedig van u , Met vriendelijke groeten xxx

nou naar wat opties genoemt te hebben hadden we afgesproken dat ik eerst 50 euro toe zou sturen en hij de telefoon op zou sturen en als ik het paketje dan ontvangen had de andere 50 ook op zou sturen.

Dus ik heb de 50 euro opgestuurd via een acept giro en heb een bevestegings mailtje gestuurd dat ik de acep giro op de bus had gedaan.

xxx mailde mij dat hij dus de telefoon op meegegeven had aan 1 van zijn koeriers en dus vrijdag 2september tegen de middag aan zou komen bij mij.
Maar we hebben het niet ontvangen dus zijn informatie aan het zoeken geweest naar zijn naam en toen kwamen we uit op een oplichtings site waar zijn naam stond als internet oplichter.

Mijn vraag is nu of ik mijn 50 euro ook weer terug kan krijgen??

mvrg marc

opm gvdbor; naamsgegevens van xxx verwijderd. Het is niet toegestaan om hier namen van mensen te publiceren.
SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

U zult aangifte moeten gaan doen bij de politie. Echter dit soort zaken heeft geen hoge prioriteit en het kan daarom enige tijd duren voordat de politie uw zaak oppakt en ook dat geeft geen zekerheid over de terugbetaling van de 50 euro.
Stay safe out there.
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

Heel kort idd aangifte doen.

Ter info marktplaats is 1 groot walhalla vwb heling en oplichting.

Dus de kans is groot dat het niet goed gaat.

slotje dan maar.
Gesloten