Bromscooter

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Per 1-9-2005 is de "marge" inderdaad 5 km/h voor gekentekende bromfietsen en is het tevens gelijk getrokken voor niet-gekentekende bromfietsen.

(Uitleg gegeven zonder het woordje "nu" te gebruiken....pfoeiiii, ik wordt nog eens goed...:D)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
ajc TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ajc »

Ellen schreef:De constructiesnelheid blijft 45 km/uur, echter wordt er momenteel pas bekeurd vanaf 50 km/uur. Dit is omdat gekentekende bromfietsen een constructiesnelheid van 50km/uur mogen hebben. Om e.e.a. alvast gelijk te trekken wordt er dus pas bekeurd bij respectievelijk 30 km/uu voor snorfietsen en 50 km/uur bij bromfietsen.
Niet helemaal waar... de door de constructie bepaalde maximumsnelheid wordt wel degelijk opgetrokken naar 50 km/h
even geduld... komt er aan, we zijn er bijna mee klaar
mashi
OnTroerend goed
Geslacht:

Ongelezen bericht door mashi »

ajc schreef:
Ellen schreef:De constructiesnelheid blijft 45 km/uur, echter wordt er momenteel pas bekeurd vanaf 50 km/uur. Dit is omdat gekentekende bromfietsen een constructiesnelheid van 50km/uur mogen hebben. Om e.e.a. alvast gelijk te trekken wordt er dus pas bekeurd bij respectievelijk 30 km/uu voor snorfietsen en 50 km/uur bij bromfietsen.
Niet helemaal waar... de door de constructie bepaalde maximumsnelheid wordt wel degelijk opgetrokken naar 50 km/h
even geduld... komt er aan, we zijn er bijna mee klaar
:roll:

Volgens mij zeggen jullie allebei hetzelfde,

gr mashi
appiehappie
Lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door appiehappie »

En gewoon streng blijven bekeuren die achterlijke figuren die met hun scooter ruim 80 rijden!

Ze zijn klein en onopvallend en komen zo uit een een of andere dode hoek.

Ik rij al jaren op de scooter van en naar mijn werk, en ik moet er niet aan denken dat die opgevoerd zou zijn.

Ik ben trouwens wel een keer aangehouden door een motoragent.
Die stond wel zo snel naast me, dat ik het me niet voor kan stellen, dat er mensen zijn die proberen te vluchten. :shock:

Ik viel trouwens niet in het profiel waar ze naar zochten....

Is dat nou een compliment, of wordt ik oud? :?
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

appiehappie schreef:Ik ben trouwens wel een keer aangehouden door een motoragent.
Die stond wel zo snel naast me, dat ik het me niet voor kan stellen, dat er mensen zijn die proberen te vluchten. :shock:
Ik zat laatst in de klas uit het raam te kijken toen ik een scooter, opgevoerd en zonder helm, over de straat zag vliegen, zo een van de drukste wegen van Zwolle over zonder te kijken en een fietspad in dook. De motoragent die er achteraan reed ging nog harder, maar remde wel iedere keer af en keek goed om zich heen. Overigens hebben ze hem met een auto en 2 motoren op dat fietspad klemgereden.
Maar als je die gozer als een gek zag rijden en ook zonder te kijken een hartstikke drukke 70 km/u weg overvliegen dan ga je je toch ook afvragen of hij zijn certificaat wel mag behouden? Zijn certificaat heeft hij behouden, zijn brommer niet! Die is in beslag genomen....
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Zijn certificaat heeft hij behouden, zijn brommer niet! Die is in beslag genomen....
Certificaat kun je volgens mij niet in beslag nemen.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Stef schreef:[ Zijn certificaat heeft hij behouden, zijn brommer niet! Die is in beslag genomen....
Een bromfietscertificaat kan ook niet ingenomen worden.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

gvdbor schreef:
Stef schreef:[ Zijn certificaat heeft hij behouden, zijn brommer niet! Die is in beslag genomen....
Een bromfietscertificaat kan ook niet ingenomen worden.
Wat dus echt MOET en zal veranderen denk ik... :roll:
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

..::Frans::.. schreef:
gvdbor schreef:Een bromfietscertificaat kan ook niet ingenomen worden.
Wat dus echt MOET en zal veranderen denk ik... :roll:
Nee, zal niet veranderen. Het certificaat zal binnenkort weer verdwijnen en vervangen worden door een rijbewijs en daarmee is het probleem dan opgelost.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

We hebben deze discussie al meer gehad. Je oplossing zou inderdaad het beste zijn, zijn we meteen van al die snotneuzen af die DENKEN dat ze fantastisch rijdem en intussen het allergrootste gevaar op de weg zijn.

Tevens hebben we dan een hoop andere problemen uitgeschakeld. Je herinnert je vast nog wel het verhaal van de man die door een hersenbloeding volledig eenzijdig was verlamd, waarvan zelfs zijn rijbewijs was ingenomen omdat hij ECHT niet meer in staat was om een voertuig te besturen en die vervolgens doodleuk op het postkantoor een bromfietscertificaat gaat ophalen en daarmee dus in een invaliden-karretje met 45 km/h kon gaan crossen.....ECHT te gek voor woorden.....levensgevaarlijk (99, 99999995 % van alle bromfietsen zijn dat overigens) en je zou er maar voor komen.....

Kortom, inderdaad onmiddelijk afschaffen dat flutvodje en overgaan naar een echt rijbewijs.....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
ajc TS
Infopolitie Gast

Voor een gehandicaptenvoertuig heb je geen bromf. cert.nodig.

Zodra je 16 bent, mag je dus een gehandicaptenvoertuig besturen.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Maar dat is ook niet het probleem, het probleem is dat de man met hersenbloeding dus zijn rijbewijs kwijtraakt omdat hij de capaciteiten niet meer bezit om goed te kunnen rijden, maar dat hij dus vervolgens wel in een brommobiel mag stappen na even een certificaat bij het postkantoor te hebben gekocht.
ajc TS
Infopolitie Gast

Klopt, het probleem is de hersenbloeding.

Maar hij had zich dus de kosten van een brf. cert.kunnen besparen en direct in een gehandicaptenvoertuig stappen. Kan hij nog overal parkeren en rijden ook.

Bovendien voorkom je dat verhaal van een gehandicapenvoertuig dus niet met een bromfietsrijbewijs.

ergo.... gehandicapten zouden dus ook een soort rijbewijs moeten halen.
Ik ben van mening dat, ondanks dat men gehandicapt is en wellicht afhankelijk is van het gehandicapten voertuig, men het overige verkeer behoorlijk in gevaar kan brengen en derhalve een certificaat/rijbewijs zou moeten halen.
ruud TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ruud »

..::Frans::.. schreef:We hebben deze discussie al meer gehad. Je oplossing zou inderdaad het beste zijn, zijn we meteen van al die snotneuzen af die DENKEN dat ze fantastisch rijdem en intussen het allergrootste gevaar op de weg zijn.

Kortom, inderdaad onmiddelijk afschaffen dat flutvodje en overgaan naar een echt rijbewijs.....
wanneer is iemand een gevaar op de weg? als zijn brommer 60 loopt? als zijn brommer 80 loopt, of als zijn brommer 120 loopt, wat de mijne nl ook deed.

Ben ik met mijn brommer een echt GEVAAR op de weg als ik over de autoweg rijd en me netjes aan alle regels houd? Ik kan u garanderen dat mijn schakelbrommer remmen bijv. beter zijn dan de gemiddelde oud motor. Ook aan mijn oplettendheid hoeft u niet te twijfelen, ik heb inmiddels ervaring om verkeerssituaties goed in te schatten. En reageer beter dan wat ik van veel andere (oudere) vind. Ik ken de regels en houd me daar ook aan, althans die voor de rest van het verkeer op de autoweg gelden. Word ik ook als gevaar gezien? in mijn gehele brommer carriere ben ik tijdens een ritje op de autoweg nog NOOIt door ook maar enige automobilist vuil aangekeken oid. Blijkbaar stoort dus niemand zich aan mijn aanwezigheid zolang als ik me netjes gedraag.

Gevaar of niet?

Uiteraard snap ik dat er niet voor niets regeltjes zijn waar iedereen zich aan moet houden, en die moeten ook wel degelijk goed gecontroleert worden. Soms is het een beetje krom, maar theoretisch natuurlijk altijd terecht, je weet de regels immers.

punt voor mij is, iemand die zich niet aan de voor hem bestemde regels houd, hoeft dus niet per se een gevaar op de weg te zijn. Iets wat ik veel agenten dus wel zie denken. Het vermogen van de brommer zegt duidelijk niets over het vermogen van de bestuurder. Denkt u daar maar eens goed over na, en wees alstublieft niet kortzichtig, dat probeer ik in ieder geval ook nooit te zijn .

mvrgr Ruud Bakker
ruud TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ruud »

een kleine toevoeging, gaat u kijken waar dan ook hoeveel u het verkeer irriteert als u de maximum brommersnelheden gaat rijden. Dit resulteert vaak, en dat is absoluut geen grap, in levens gevaarlijke inhaalmanouvres van automobilisten. En aangezien je een teer object bent op een 2wieler in het verkeer, kan ik u uit ervaring zeggen, dan gaat u echt geen 30 rijden op een 60 km / uur weg!
Gesloten