tijdens een controle bleek mijn bromscooter te hard te lopen (band), maar mijn brommer is geheel orgineel er zijn geen technische dingen veranderd. Nu bleek hij plm. 8 km te hard te lopen, is het dan terecht dat ik dan toch een bekeuring krijg? hij komt zo orgineel uit de winkel.
Je bent zelf verantwoordelijk voor je snelheid. Des te ouder je brommer wordt, des te harder gaat 'ie rijden. Als ik mij goed herinner (ben niet zo technisch) heeft dat te maken met een ring die slijt. Deze zou vervangen moeten worden, en dan rijdt ie weer de toegestane snelheid.
Ik vind dat ze wel een bepaalde marge moeten hanteren 8km/u lijkt mij nog binnen de norm, als je wind tegen heb en/of metz'n tweeen erop rijd moet hij ook nog de constr.snelheid kunnen halen
De constructiesnelheid blijft 45 km/uur, echter wordt er momenteel pas bekeurd vanaf 50 km/uur. Dit is omdat gekentekende bromfietsen een constructiesnelheid van 50km/uur mogen hebben. Om e.e.a. alvast gelijk te trekken wordt er dus pas bekeurd bij respectievelijk 30 km/uu voor snorfietsen en 50 km/uur bij bromfietsen.
Nu, op dit moment dus, wordt er nog bekeurd vanaf 45.
Of Ellen moet bedoelen vanaf 1 september 2005. dat is ook nu maar dan wat concreter NU dan gewoon NU, zal ik maar zeggen.