Belastingvrije auto op grijskenteken

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Toffegast TS
Infopolitie Gast

Belastingvrije auto op grijskenteken

Ongelezen bericht door Toffegast »

Hallo,

Ik heb een belastingvrij chevy blazer, op een grijskenteken kenteken. De fiscale periode is voorbij voor deze wagen. en vroeger was het een gewone personen auto.

De douane vertelde mij dat het geen probleem is dat het tussenschot eruit gaat, en dat er weer zijramen in komen. omdat het "fiscale tijdperk" voorbij is voor deze auto, en er geen belasting meer hoeft te worden betaald. en eventueel bpm.

Mijn vraag: kan ik nu de auto weer orgineel gaan maken met de orginele achterbank erin? zodat ik weer personen achterin kan vervoeren? want het schot is er uit en de ramen zitten er al weer in namelijk, en lijkt niet eens meer op een grijskenteken auto, en zo nee, wat zijn dan de argumenten. en hoe kijkt de politie hier tegenaan

mvg Toffegast
ajc TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ajc »

zal m.i. opnieuw ter keuring moeten worden aangeboden bij RDW
olle-griese
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door olle-griese »

klopt precies wat ajc zegt,
je moet hem dan wel weer aanbieden bij RDW,
de kosten hoeft U het niet om te laten, is minder dan 100 euro.
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

Een herkeuring lijkt mij ook nodig, om een normaal geel kenteken te krijgen, immers de auto voldoet dan niet meer aan de voorwaarden voor grijs kenteken, o.a. door plaatsing van een achterbank.
Toffegast TS
Infopolitie Gast

Herkeuring

Ongelezen bericht door Toffegast »

En waar gaan ze dan allemaal naar kijken dan? wordt ie dan weer compleet apk gekeurd? want dat is ie al namelijk.
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Naar mijn bescheiden mening moet er bij een ombouw van grijs naar geel altijd BPM betaald worden. Het percentage is afhankelijk van de leeftijd van de auto maar er blijft een restantpercentage over (10%) dat betaald moet worden. Al is de auto 50 jaar oud. Dit is in het verleden anders geweest maar doordat veel oude buitenlandse gebakjes belastingvrij ingevoerd werden om zo in het buitenland (met name Duitsland) de sloopbijdrage te ontlopen is die regelgeving aangepast. Het BPM-gedeelte op de site van de Belastingdienst ligt er even uit maar deze site http://www.vwe.nl/import/bpm_wetgeving.asp geeft ook info prijs.

edit: volgende keer wat beter lezen. Dit verhaal gaat alleen op als voor de Chevy vroeger een teruggave BPM heeft plaatsgevonden toen hij van geel naar grijs ging.
olle-griese
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door olle-griese »

je hebt gelijk,
dacht dat auto,s ouder dan 25 jaar dat niet meer hoefden te betalen maar 10% van (ik dacht) 42,4% van de nieuwwaarde van een laten we zeggen 25 jaar oude auto zal nooit in de papieren lopen.
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
Gesloten