ondeuglijke verlichting ??

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
sylvia TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sylvia »

Julio schreef: Vroeger (ja een tijdje terug) werd wanneer je brommert was opgevoerd bijv. meteen in beslag genomen en als postpakketje kreeg je 'm thuis gestuurd. Tegenwoordig (heden, nu) krijg je eerst 3 bekeuringen voordat ie pas in beslag wordt genomen. (voorbeeldje hé...)
Dus of het vroeger veel beter was....
Over hoeveel Vroeger praten we hier Julio? 5 jar, 10 jaar, 15 jaar, 20 jaar terug?

'Vroeger', toen je brommer in beslag werd genomen, kon je een papier tekenen dat je afstand deed van je brommer......nou ja ze zeiden dat het moest, maar het was vrijwillig.....Deed je dat niet.......Dan kreeg je hem opgevoerd en al weer terug.........

Athans, dat is mij verteld.
ajc TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ajc »

Vroeger is niet zo heel lang geleden, jaar of 5.

nu is het vermogenstestbank, bonnetje en evt. uitlaat demonteren ivm te veel geluid en klaar.
In extreme gevallen na overleg met de OvJ opgevoerde onderdelen demonteren.
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

coupedriver schreef: die motoragent was gewoon jaloers op je mooie buisjes die veel goedkoper zijn dan zijn lelijke bmw/honda (danwel met lelijke striping) of watever motor

gegroet Coupedriver
[sarcastisch] :? Ja dat zal de reden wel geweest zijn ja [/sarcastisch]

Je klinkt alsof je het niet bepaald eens bent met deze regel. De politie is niet degene die die regel bedenkt, slechts degene die de regel naleeft.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

sylvia schreef:
Julio schreef: Vroeger (ja een tijdje terug) werd wanneer je brommert was opgevoerd bijv. meteen in beslag genomen en als postpakketje kreeg je 'm thuis gestuurd. Tegenwoordig (heden, nu) krijg je eerst 3 bekeuringen voordat ie pas in beslag wordt genomen. (voorbeeldje hé...)
Dus of het vroeger veel beter was....
Over hoeveel Vroeger praten we hier Julio? 5 jar, 10 jaar, 15 jaar, 20 jaar terug?

'Vroeger', toen je brommer in beslag werd genomen, kon je een papier tekenen dat je afstand deed van je brommer......nou ja ze zeiden dat het moest, maar het was vrijwillig.....Deed je dat niet.......Dan kreeg je hem opgevoerd en al weer terug.........

Athans, dat is mij verteld.
Ik werk 25 jaar bij de politie en ook toen ik begon sprak men al over vroeger en "als pakketje terugkrijgen" Ik heb er echter nooit wat concreets van gezien en durf dat dan ook naar het rijk der fabelen te verwijzen.

Vervolgens de opmerking van Sylvia; ook flauwekul.
Als je tekende voor afstand werd het spul gelijk vernietigd. Tekende je niet, ook goed, dan werd de beslissing van de rechter afgewacht en werd in bijna alle gevallen het spul alsnog vernietigd en anders gedeponeerd bij domeinen. Opgevoerd en al weer terugkrijgen heb ik nog nooit meegemaakt.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

ajc schreef:Vroeger is niet zo heel lang geleden, jaar of 5.
Volgens mij wel iets langer want is gerelateerd aan wet mulder
nu is het vermogenstestbank, bonnetje en evt. uitlaat demonteren ivm te veel geluid en klaar.
In extreme gevallen na overleg met de OvJ opgevoerde onderdelen demonteren.
uitlaat demonteren cq opgevoerde onderdelen alleen mogelijk indien het strafrecht is geworden, oftewel hogere constructiesnelheid dan +30 cq geluidsniveau boven de grens van Wet Mulder
sylvia TS
Infopolitie Gast

Nou ja........ik wil het toch maar al te graag geloven.......En met de mededeling naar huis worden gestuurd, haal het er wel af he......, tuurlijk.....

Misschien een idee om even na te vragen?

Gr.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

sylvia schreef:Nou ja........ik wil het toch maar al te graag geloven.
wat wil je graag geloven

......En met de mededeling naar huis worden gestuurd, haal het er wel af he......, tuurlijk.....
Welke mededeling? van wie? en haal wat eraf?
Misschien een idee om even na te vragen?

Gr.
Wat navragen en aan wie?

Oftewel ik snap van je hele reply eigenlijk niet zoveel, misschien kun je iets duidelijker zijn.
sylvia TS
Infopolitie Gast

gvdbor schreef:
ik snap van je hele reply eigenlijk niet zoveel, misschien kun je iets duidelijker zijn.
Ik wil graag geloven dat het wel waar is wat mij is verteld.

Er werd mij verteld "ik werd naar huis gestuurd met de mededeling.."Wel die onderdelen er af halen, want dat mag niet........." ( ja, vind ik ook vaag.....)

En even navragen ofdat het wel echt is gebeurt bij het politiebureau hier.

Snap je het nou.... :roll:

Gr. :wink:
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Op grond waarvan wil jij iets gaan navragen dan?

Maar om kort te gaan;

De wet mulder voorziet niet in inbeslagname van opgevoerde onderdelen of bromfiets.

tot een bepaalde grens is het dus inderdaad mogelijk dat het op die manier gegaan is zoals jij schreef;

Stel je voor; Iemand rijdt op een bromfiets met een constructiesnelheid van 71 km/u. Hij krijgt daarvoor een bekeuring mee van 95 euro en kan gelijk weer met die bromfiets weg.
Als hij de volgende dag er weer op rijdt krijgt hij gewoon weer diezelfde bekeuring. Dat hem dus is verteld dat hij beter zijn bromfiets origineel kan maken is goed mogelijk.
Maar dus niet combinatie met datgene wat je eerder vertelde;
Vrijwillige afstandsverklaring laten tekenen, teken je niet dan gewoon weer opgevoerd meekrijgen.
sylvia TS
Infopolitie Gast

gvdbor schreef:Op grond waarvan wil jij iets gaan navragen dan?

Maar dus niet combinatie met datgene wat je eerder vertelde;
Vrijwillige afstandsverklaring laten tekenen, teken je niet dan gewoon weer opgevoerd meekrijgen.
Ik kan het wel gaan navragen, maar ik krijg toch niks te horen......Dat mogen ze toch niet zeggen.....

Maar ik bedoelde dat jij dat kon navragen....... :wink:

Hmm, wel vaag dan, dan klopt er iets niet aan dat verhaal waarschijnlijk......Of er zat gewoon een vage agent bij.......

Gr.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

sylvia schreef:[

.
Heb ik niet zo veel behoefte aan.
sylvia TS
Infopolitie Gast

gvdbor schreef:
sylvia schreef:[

.
Heb ik niet zo veel behoefte aan.
Was ook met een knipoog he......Je snapt me wel..... :roll:
olle-griese
Superlid
Roepnaam: Peter
Facebook: https://www.facebook.com/olle.griese
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door olle-griese »

zit op een opgevoerde brommer nu altijd neon of gaat door neon de brommer harder lopen.
:wink:
Als je kunt toeteren , kun je ook remmen.
ajc TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ajc »

gvdbor schreef:[uitlaat demonteren cq opgevoerde onderdelen alleen mogelijk indien het strafrecht is geworden, oftewel hogere constructiesnelheid dan +30 cq geluidsniveau boven de grens van Wet Mulder
UItlaat deontage bij > 101 dB(A) (nl tgk) of > 9 dB(A) overschrijding (E-tgk)

Demontage opgevoerde onderdelen bij vermogen > 2 kw. en na overleg ovj.

Terug in pakketje is nog nooit gebeurt. Ook in het verleden niet. Het standaard demonteren van opgevoerde onderdelen plm. 5 jaar geleden.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Volgens mij zeggen we ongeveer hetzelfde AJC, alleen die termijn van 5 jaar is volgens mij wat langer, maar goed maakt voor het topic niet zo heel veel uit.

Terecht merkt Olle Griese op dat we off topic gaan.

Het lijkt er op dat de vraag van TS voldoende beantwoord is geworden en mocht daar toch een andere mening over zijn is een PB naar mij voldoende.
Gesloten