busje komt zo

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ThunderSTreak schreef:Tja en buiten een enkele nieuwe Mercedes Citaro rijdt daar in het streekvervoer veel oud geel spul (dafjes en volvo's en bussen van den Oudsten)
vanaf dinsdag geen citaro's meer :cry:
theo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door theo »

Hier een verkorte versie van een persbericht van mijn werkgever Arriva.

Lees het zwartgedrukte eens.

Bron. Arriva

Na Waterland nu ook succes Arriva in Noord-Brabant
De komende zes jaar verzorgen Arriva en Taxi Centrale Renesse (TCR) het openbaar busvervoer tussen Breda, Oosterhout en Utrecht. Gisteren heeft de provincie Noord-Brabant de uitslag van de aanbestedingsprocedure bekend gemaakt.

De combinatie Arriva/TCR kwam als winnaar uit de bus voor het Interregionaal Hoogwaardig Openbaar Vervoer (HOV) tussen Breda en Utrecht. De provincie Noord-Brabant heeft het openbaar vervoer waarvoor ze verantwoordelijk is opgedeeld in vijf concessies. Vier ervan zijn concessiegebieden en de vijfde betreft de verbinding Breda-Oosterhout-Utrecht. Het gaat om een concessie van 6 jaar met een contractwaarde van ruim 21 miljoen euro.

In de nieuwe concessieperiode, die op 1 januari 2006 ingaat, realiseren Arriva en TCR veel verbeteringen voor de reizigers. Zo zet de combinatie allemaal nieuwe bussen in die aan hoge comfort- en milieunormen voldoen. Het gaat om lagevloer bussen, zodat ook de toegankelijkheid enorm verbetert. Aangezien niet alleen de bussen zelf van invloed zijn op de toegankelijkheid wordt bijvoorbeeld ook de reisinformatie verbeterd.

Gr Theo
Laatst gewijzigd door theo op 28 aug 2005, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
theo TS
Infopolitie Gast

..::Frans::.. schreef:Als aanvulling op theo:

De BBA heeft momenteel nogal wat materieel wat aan vervanging toe is (sterker nog, een hoop is rijp voor de schroot) waardoor dagelijks bussen gewoon stilvallen onder het rijden. Per 1-1 worden deze bussen afgeschreven en worden dus inderdaad de "overtollige" bussen van arriva en Connexxion daarvoor in de plaats ingezet. Voor de rest is zowel materieel als personeel mee overgenomen en als alles goed verloopt zal de passagier dus per 1-1 in dezelfde bus stappen, met dezelfde chauffeur, alleen zal die bus waarschijnlijk een andere kleur hebben, de chauffeur een andere stropdas aan hebben en blijft voor he toverige alles gewoon bij het oude (al ben ik daar erg benieuwd naar)
Soorry Frans ik weet niet waar jij deze onzin weghaalt maar dit is pertinent niet waar zie onderstaande linken van mijn werkgever Arriva.

http://www.arriva.nl/page.php?id=531

http://www.arriva.nl/page.php?id=534
Laatst gewijzigd door theo op 28 aug 2005, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

O, ik heb het alleen maar van de verkeersleiding BBA, dus dat is inderdaad geen betrouwbare bron.....;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
theo TS
Infopolitie Gast

In de tegenwoordige aanbestedings mogen de bussen niet meer dan 3 jaar oud zijn en ze moeten een gedeelte van het personeel overnemen.
ik weer TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door ik weer »

..::Frans::.. schreef:O, ik heb het alleen maar van de verkeersleiding BBA, dus dat is inderdaad geen betrouwbare bron.....;-)
Het lijkt me dat de verkeersleiding ook maar gewoon personeel is. Die weten ook niet alles neem ik aan. :wink:
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

ik weer schreef:
..::Frans::.. schreef:O, ik heb het alleen maar van de verkeersleiding BBA, dus dat is inderdaad geen betrouwbare bron.....;-)
Het lijkt me dat de verkeersleiding ook maar gewoon personeel is. Die weten ook niet alles neem ik aan. :wink:
Dat zei ik....het enige dat zij weten is wat ze op 1-1 moeten gaan doen....tenmisnte, dat denken ze te weten.....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
theo TS
Infopolitie Gast

ik weer schreef:
Je kunt ook bij de directie of de vestigingmanager of bij de OR of bij de vakbond eens gaan informeren.

Gr Theo
DaV TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door DaV »

Er word geen 1 bus overgenomen, alleen het personeel word overgenomen.
Gesloten