busje komt zo

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

theo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door theo »

Botje schreef:Ach, in het uiterste geval als de chauffeur echt dwars blijft liggen zou hij uiteindelijk wel eens degene kunnen zijn die met mij meegaat.
Waarvoor dan ???

Een buschauffeur mag een passsagier weigeren als die niet aan de huisregels of de algemene reisvoorwaarden voldoet.

B.v Een passagier stapt in (let op)met politiekleding aanh in de bus en wil zich niet legimeteren dan weiger ik hem mee te nemen.

Want wie zegt mij dat hij ook agent is hij kan de kleding in een dumpwinkel gekocht hebben.

De BOA's bij ons (Arriva) moeten zich legimiteren bij de chauffeurs.

En ja ik rij vaak OV-diensten.

Gr Theo
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Beletten/belemmeren van ambtshandelingen was mijn eerste keus geweest. Een diender dient zich natuurlijk wel te legitimeren en te zeggen dat hij met zijn werk bezig is. Als hij/zij zich niet wil of kan legitimeren is het natuurlijk einde oefening.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

Bim schreef:
Guido schreef:
mashi schreef:Een politie legitimatiebewijs is in heel Nederland hezelfde

Dat is niet zo, ik heb een aantal verschillende modellen gezien.
Mogenlijk heb je dan met ondersteunend personeel of nep-agenten te maken gehad? Het is namelijk wel zo dat er, zoals eerder werd gezegd, verschillende keycards en/of bedrijfs-ID's voor ondersteunend personeel zijn. Zij werken iommers vaak op een bureau, op die gedeelten waar je niet zomaar binnen kunt lopen.

Het verradelijke is dat er wel vaak gewoon het politielogo op staat. Aangezien veel burgers niet weten hoe een politielegitimatie er uit ziet.....
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

..::Frans::.. schreef:Het antwoord van Botje klopt.......

Alleen niet meer bij de BBA..... Daar hebben ze sinds 3 jaar een eigen jaarabo (wordt netjes naar je huisadres gestuurd) voor OA's die met het openbaar vervoer meegaan (eigenlijk allemaal gelul, want als je in een BBA-bus stapt in uniform is er nog nooit een chauffeur geweest die me tegenhield) Kortom, ik weet dat de BBA het legitimatiebewijs NIET meer accepteert (en ja, ik weet het, ze zouden het wel moeten, maar op 31-12-2005 is het toch geen BBA meer...... :twisted: )

wrijf het er maar in dan zit ik ook zonder baan :(
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

..::Frans::.. schreef: maar op 31-12-2005 is het toch geen BBA meer...... :twisted: )
Door welk bedrijf wordt het overgenomen dan ? Connexxion zeker?
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Roland schreef:
Het verradelijke is dat er wel vaak gewoon het politielogo op staat. Aangezien veel burgers niet weten hoe een politielegitimatie er uit ziet.....
Ik voel een oude discussie aankomen. Pak even de koffie Afbeeldingerbij! :wink:
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Gast TS
Infopolitie Gast

foreverblue schreef:
..::Frans::.. schreef: maar op 31-12-2005 is het toch geen BBA meer...... :twisted: )
Door welk bedrijf wordt het overgenomen dan ? Connexxion zeker?

een deel door connexxion een deel door ariva
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:

Maar er komt nog een kort geding. Daarnaast denk ik dat Arriva en Connexxion in de uitvoering van de dienstregeling toch zullen moeten terugvallen op de BBA (inhuur materiaal en diensten), want die trekken op 1 januari 2006 niet echt een" blik bussen en buschauffeurs" open.

Wat wel vervelend is dat je mogelijk in een ander dienstverband komt en er nare zaken kunnen gebeuren m.b.t. pensioenrechten en ander secundaire arbeidsvoorwaarden. Dus niet zonder inkomen, maar wel anders!
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
theo TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door theo »

ThunderSTreak schreef:Maar er komt nog een kort geding. Daarnaast denk ik dat Arriva en Connexxion in de uitvoering van de dienstregeling toch zullen moeten terugvallen op de BBA (inhuur materiaal en diensten), want die trekken op 1 januari 2006 niet echt een" blik bussen en buschauffeurs" open.

Wat wel vervelend is dat je mogelijk in een ander dienstverband komt en er nare zaken kunnen gebeuren m.b.t. pensioenrechten en ander secundaire arbeidsvoorwaarden. Dus niet zonder inkomen, maar wel anders!

Dan denk jij wel verkeerd. :D

Arriva en Connexxion hebben ruimschoot 6 maanden de tijd zaken te regelen tijd zat dus.

Arriva heeft op diverse vestigingen bussen over staan die worden dan eerst ingezet, meestal staat in de aanbesteding dat het personeel overgenomen dient te worden.

Ben zelf werkzaam bij Arriva ik weet hoe het werkt.

Een kort geding is de normale gang van zaken van een bedrijf die een aanbesteding misloopt.

Oftopic. Arriva heeft in de provincie utrecht 1 en in de provincie Brabant 3 consessie gewonnen.

Het komt hier op neer per 1-1-2006 bestaat de BBA niet meer inzake personeel en bussen.

Gr Theo
Roland TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Roland »

ThunderSTreak schreef:
Roland schreef:
Ik voel een oude discussie aankomen. Pak even de koffie Afbeeldingerbij! :wink:
Hehe, mijn scanner blijft dus uit staan. ;)
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Als aanvulling op theo:

De BBA heeft momenteel nogal wat materieel wat aan vervanging toe is (sterker nog, een hoop is rijp voor de schroot) waardoor dagelijks bussen gewoon stilvallen onder het rijden. Per 1-1 worden deze bussen afgeschreven en worden dus inderdaad de "overtollige" bussen van arriva en Connexxion daarvoor in de plaats ingezet. Voor de rest is zowel materieel als personeel mee overgenomen en als alles goed verloopt zal de passagier dus per 1-1 in dezelfde bus stappen, met dezelfde chauffeur, alleen zal die bus waarschijnlijk een andere kleur hebben, de chauffeur een andere stropdas aan hebben en blijft voor he toverige alles gewoon bij het oude (al ben ik daar erg benieuwd naar)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gast TS
Infopolitie Gast

..::Frans::.. schreef:Als aanvulling op theo:

De BBA heeft momenteel nogal wat materieel wat aan vervanging toe is (sterker nog, een hoop is rijp voor de schroot) waardoor dagelijks bussen gewoon stilvallen onder het rijden. Per 1-1 worden deze bussen afgeschreven en worden dus inderdaad de "overtollige" bussen van arriva en Connexxion daarvoor in de plaats ingezet. Voor de rest is zowel materieel als personeel mee overgenomen en als alles goed verloopt zal de passagier dus per 1-1 in dezelfde bus stappen, met dezelfde chauffeur, alleen zal die bus waarschijnlijk een andere kleur hebben, de chauffeur een andere stropdas aan hebben en blijft voor he toverige alles gewoon bij het oude (al ben ik daar erg benieuwd naar)

ze hoeven alleen een x aantal rijden personeel over te nemen en materiaal al helemaal niet want dat is van bba rol goed het pand is van bba vastgoed
en staan los op zich zelf

de goede bussen worden naar andere gebieden gebracht utrecht/veluwe

de bussen die ze dan over hebben gaan richting het oostblok of afrika

maar tot eind december moeten wij rijden in die wraken van 25 jaar oud

ook is er niks bekend wat er met de chauffeur gebeurd wie er wel mee over mag en wie niet

al met al een leuk eind van het jaar niet dus
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

Volgens mij zeggen we (ongeveer) hetzelfde, maar ik ben het met je eens dat het inderdaad geen echt leuk jaar is voor het personeel van de BBA.

Uit nieuwsgierigheid, welke plaats rij je ???
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gast TS
Infopolitie Gast

..::Frans::.. schreef:Volgens mij zeggen we (ongeveer) hetzelfde, maar ik ben het met je eens dat het inderdaad geen echt leuk jaar is voor het personeel van de BBA.

Uit nieuwsgierigheid, welke plaats rij je ???
breda streek
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:

Tja en buiten een enkele nieuwe Mercedes Citaro rijdt daar in het streekvervoer veel oud geel spul (dafjes en volvo's en bussen van den Oudsten)
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Gesloten