Geachte heer/mevrouw,
Gaarne zou ik willen weten hoe ik het ktuisvlak bepaal van 2 wegen en vanaf waar dan geteld moet worden om op de 5 m uit te komen.
Het betreft hier een parkeerverbod om uit een bocht te parkeren wat 5m is uit het kruisvlak van de wegen.
Maw vanaf waar begint de 5m waarbuiten ik moet parkeren.
Met vriendelijke groeten ,
Willem
Bepaling meetpunt vanaf het kruisvlak 2 wegen tbv parkeerbo
Moderator: Moderatorteam
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67

Op het rode gedeelte van het kruispunt mag je niet stilstaan. Dit is het kruisvlak. Op het gele gedeelte mag je niet parkeren.
Bepalend zijn dus de trottiorbanden die de bocht van het kruisingsvlak aangeven: daar waar de bocht begint wordt vijfmeter teruggerekend.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Laat ik nou toch altijd hebben geleerd dat het kruisingsvlak wordt bepaald door de theoretisch doorgetrokken verlengden van de kruisende wegkanten.
De bocht zelf telt hier niet mee. Dat zou ook onlogisch zijn omdat de ronding van de bocht zelf zich tussen geen (bij een hoek) en een aantal meter kan uitstrekken.
De bocht zelf telt hier niet mee. Dat zou ook onlogisch zijn omdat de ronding van de bocht zelf zich tussen geen (bij een hoek) en een aantal meter kan uitstrekken.
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- ThunderSTreak
- Geslacht:
Tja toch ligt juist dat nu anders. Op de parade van de KMA liggen zogeheten 'heilige steentjes' (kleine kasseien) met daartussen een kruisend pad van klinkers. Op deze parade is het voor cadetten strikt verboden om de 'bochten' af te snijden. E.e.a. berust op traditie en komt voort uit respect voor de alleenstaande moeders die in vroeger jaren van de KMA voor een schamel loon dagelijks dit terrein harkten...::Frans::.. schreef:Hehehe, tja, soldaten kijken toch nooit zo naar bochten etc....
Maar dit ter zijde. Zoals ik eerder opmerkte houdt ook de rijschoolwereld er een andere visie op na.
Denk overigens dat dit topic inderdaad afdoende beantwoord is.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety