Een kinderzitje op een scooter B-klasse

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Tina TS
Infopolitie Gast

Een kinderzitje op een scooter B-klasse

Ongelezen bericht door Tina »

Hey ,

Ik heb een vraagje in verbandd met een kinderzitje op een B-klasse scooter. Ik heb een zoontje van 3 en sinds zen geboorte heb ik niet meer met men scooter gereden omdat hij er niet mee op kan , maar nu hij drei is zou ik hem graag meenemen op men scooter. Mag dit? Is dit wetelijk ok? Er zijn kinderzitjes verkrijgbaar maar voldoen deze aan de wetelijke voorschriften en mag dit? Ik woon wel in Belgie maar ik vind hier niet zo een info site dus kom ik het maar hier vragen dit zal wel een europees akkoord zijn he.

Bedankt

Tine
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Re: Een kinderzitje op een scooter B-klasse

Ongelezen bericht door gvdbor »

Tina schreef:Hey ,

Ik heb een vraagje in verbandd met een kinderzitje op een B-klasse scooter. Ik heb een zoontje van 3 en sinds zen geboorte heb ik niet meer met men scooter gereden omdat hij er niet mee op kan , maar nu hij drei is zou ik hem graag meenemen op men scooter. Mag dit? Is dit wetelijk ok? Er zijn kinderzitjes verkrijgbaar maar voldoen deze aan de wetelijke voorschriften en mag dit? Ik woon wel in Belgie maar ik vind hier niet zo een info site dus kom ik het maar hier vragen dit zal wel een europees akkoord zijn he.

Bedankt

Tine
wetgeving in Belgie en Nederland verschilt nogal wat. Ik waag me er dus niet aan om hier een antwoord op te geven.

Overigens is er ook een belgisch politieforum
DaV TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door DaV »

Gesloten