melding

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

melding

Ongelezen bericht door Gast »

wat is precies het verschil met een melding die de politie maakt, en een proces verbaal?

Stel je voor er word een melding van iets gemaak, persoonsgegevens worden genoteerd door de politie, en ze maken er alleen een melding van.
Wat voor een gevolge heeft een melding voor de verdachte?
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Bij een melding zullen de persoonsgegevens verwerkt worden in een proces-verbaal of een mutatie.

Als u wil weten wat de gevolgen zijn voor de verdachte dan zult u toch moeten vertellen om wat voor melding het gaat.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

foreverblue schreef:Als u wil weten wat de gevolgen zijn voor de verdachte dan zult u toch moeten vertellen om wat voor melding het gaat.
Lijkt me een beetje onzin.

Als er ergens een proces-verbaal van wordt opgemaakt dan wordt er een rapport opgemaakt voor justitie. Justitie beslist dan vervolgens of er vervolging wordt ingesteld en hoe die er uit ziet.
In veel gevallen is een proces-verbaal ook wat in de volksmond een bekeuring heet.

Als er slechts wordt volstaan met een melding dan wordt het vastgelegd in ons computersysteem. Dat kan bijvoorbeeld zijn voor een soort dossiervorming, of omdat er niet sprake is van een strafbaar feit, of bijv. geen aangifte. Er is wel politiebemoeienis (in de ruimste zin des woords) maar het heeft voor mensen nog geen gevolgen.
Gast TS
Infopolitie Gast

in dit geval zei de politie: er is geen aangifte gedaan, er word alleen een melding van gemaakt.

Als ik het goed begrijp word het dus gewoon genoteerd en er eigenlijk verder niks meer mee gedaan? het is dus puur een vastlegging voor als hetzelfde nog een keer zou gebeuren als ik het goed begrijp?
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Anonymous schreef:in dit geval zei de politie: er is geen aangifte gedaan, er word alleen een melding van gemaakt.

Als ik het goed begrijp word het dus gewoon genoteerd en er eigenlijk verder niks meer mee gedaan? het is dus puur een vastlegging voor als hetzelfde nog een keer zou gebeuren als ik het goed begrijp?
Dat is correct.
Gast TS
Infopolitie Gast

danku!
sunwave TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sunwave »

Anonymous schreef:in dit geval zei de politie: er is geen aangifte gedaan, er word alleen een melding van gemaakt.

Nou in mijn ogen is dit nog niet helemaal correct.

Niet met alle meldingen word niet gedaan. Stel je stapt naar de politie want je buren hebben een hennepkwekerij thuis. Hier word geen Procesverbaal van gemaakt maar een melding, maar met deze melding word wel degelijk iets gedaan. Ander voorbeeldje, u stapt naar de politie want elke avond om 21:00 zit er een groep jeugd op het pleintje en veroorzaken overlast en laten een hoop troep achter. Uw melding komt dan bijvoorbeeld bij het wijkteam in de briefing en die gaan bijvoorbeeld een week lang rond die tijd eens kijken op het pleintje.
foreverblue TS
Infopolitie Gast

sunwave schreef:

Nou in mijn ogen is dit nog niet helemaal correct.

Niet met alle meldingen word niet gedaan. Stel je stapt naar de politie want je buren hebben een hennepkwekerij thuis. Hier word geen Procesverbaal van gemaakt maar een melding, maar met deze melding word wel degelijk iets gedaan. Ander voorbeeldje, u stapt naar de politie want elke avond om 21:00 zit er een groep jeugd op het pleintje en veroorzaken overlast en laten een hoop troep achter. Uw melding komt dan bijvoorbeeld bij het wijkteam in de briefing en die gaan bijvoorbeeld een week lang rond die tijd eens kijken op het pleintje.
Daarom vroeg ik in eerste instantie ook naar de aard van de melding, zodat er beter ingeschat kan worden wat de gevolgen zullen zijn.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Ik denk dat het voor TS in ieder geval helemaal duidelijk is.
Gesloten