enRaiN schreef:bedankt voor uw reacties, een en ander is wel duidelijk nu...
wat betreft mijn melding van racen door de 30 km zone, het betreft hier niet Mookhoek, maar Stadskanaal...
ik ben het er wel gedeeltelijk mee eens dat de gemeente de weg zo moet inrichten dat men hier niet meer kan scheuren, maar wanneer er heel veel klachten komen, zou de politie wel kunnen gaan meten op snelheid, doen ze dit hier voor de deur, kunnen ze nog koffie krijgen ook, ik zie het namelijk binnenkort wel gebeuren dat er hier een van de vele spelende kinderen wordt aangereden door zo'n idioot. met alle gevolgen van dien, mijn eigen dochtertje kan nog niet lopen, maar zou zoiets ooit met haar gebeuren is het denk ik beter dat zo'n malloot eerder door de politie gegrepen wordt dan door mij...
<knip>
Het doel is ervoor te zorgen dat verkeersdeelnemers zich houden aan de maximum snelheid. Om dit doel te bereiken is kun je gebruik maken van middelen. Het is primair van belang dat de weg op dusdanige ingericht is dat het er niet (veel) te hard gereden kan worden. Secundair kan dit worden bereikt door snelheidscontroles.RaiN schreef:Viper schreef:Is de weg niet fatsoenlijk ingericht dan zal de politie zeer terughoudend zijn met snelheidscontroles omdat de oorzaak (weginrichting) aangepakt moet worden en niet het gevolg (vele bekeuringen aan burgers terwijl de gemeente verzuimd de weg fatsoenlijk in te richten).
dit vind ik op zich best vreemd, die burgers gedragen zich dermate asociaal, dat gedrag mag dan naar mijn mening best hard aangepakt worden, immers een autosnelweg, daar kun je ook 300 rijden, toch mag je er maar 120 en wordt dit ook gecontroleerd en uiteraard bekeurd...
De inrichting van de weg heeft een permanent karakter en het houden van snelheidscontroles heeft een tijdelijk effect. Als de weg niet fatsoenlijk ingericht isdan lijkt bonnen schrijven het doel ipv de verkeersveiligheid structureel aan te passen.
Als weg fatsoenlijk is aangepast heeft het pas zin om snelheidscontroles te houden. Hier pik je dan de notoire snelheidsovertreders eruit ipv iedereen die ietsjes te hard rijdt meteen op de bon te slingeren.
De vergelijking met snelwegen zie ik niet zo want er zijn geen wegaanpassingen mogelijk (ter verbetering van de verkeersveiligheid) die kunnen voorkomen dat auto’s 120 rijden ipv 200. Het enige middel dat nog overblijft om de verkeersveiligheid op de snelweg te vergroten zijn de snelheidscontroles.