Boete uitlaat scooter.

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Kevin TS
Infopolitie Gast

Boete uitlaat scooter.

Ongelezen bericht door Kevin »

ik reed laatst op me scooter toen ik werd staande gehouden door 2 agenten. Ze vroegen naar m'n certificaat (die ik helaas thuis had liggen). Daar schreven ze een boete voor uit. Daarna kreeg ik een boete voor mijn standaard uitlaat op mijn scooter. Het betreft een Aprillia sr.
Ik kreeg een boete omdat er geen bochten in de uitlaat mochten zitten en, terwijl dit de standaard uitlaat van dit model is.
Ik heb nog tegen de agent gezegd dat dit een standaard uitlaat was amar daar wilde de agent niks van weten.

Het gaat om dit type uitlaat:
Afbeelding

Wat moet ik nu doen?

Mvg. Kevin
Onyx TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Onyx »

Mocht je de boete thuis krijgen kan je bezwaar indienen.

Welk feitnummer is voor geschreven?
Ik betwijfel nl. of je die boete ooit thuis krijgt want ik weet "toevallig" dat het feitnummer waarvoor werd geschreven sinds een aantal maanden is vervallen.

Als het een orginele uitlaat is zit er een goedkeurmerk ingeslagen (een e-nr) met daarbij een bijbehorend certificaat.
Als je nu ooit weer wordt staande gehouden door agenten zouden ze daarnaar moeten zoeken of kun jij ze daarop wijzen.

Als er geen e-keurmerk ingeslagen zit heb je deze maanden nog even mazzel (omdat feitnr. is vervallen) maar zal je, zodra je er een kentekenplaat op hebt zitten, alsnog voor bekeurd worden omdat de bromfiets niet aan de gestelde eisen voldoet.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb geen geel briefje ontvangen, dus misschien krijg ik de boete inderdaad nooit thuis.
De agent kon het niet vinden in zijn boekje maar zij dat de boete zo'n 65 to 85 euro zou zijn.

Ik heb trouwens al een kenteken. Ikz al dan straks even op zoek gaan naar dat e-nr. Als ik evt. toch een boete krijg moet ik een bezwaar indienen, maar hoe kan ik bewijzen dat ik niet snel een andere uitlaat erop heb gedaan bijvoorbeeld?
Onyx TS
Infopolitie Gast

Anonymous schreef: Ik heb geen geel briefje ontvangen, dus misschien krijg ik de boete inderdaad nooit thuis.
Gele briefje is niet vereist om een boete thuis te krijgen.
Anonymous schreef: De agent kon het niet vinden in zijn boekje maar zij dat de boete zo'n 65 to 85 euro zou zijn.
Boete was € 65.- en het is idd. even goed zoeken in het bewuste boekje (handig is anders)
Anonymous schreef: Ik heb trouwens al een kenteken. Ikz al dan straks even op zoek gaan naar dat e-nr. Als ik evt. toch een boete krijg moet ik een bezwaar indienen, maar hoe kan ik bewijzen dat ik niet snel een andere uitlaat erop heb gedaan bijvoorbeeld?
Aan de verbalisant zal dan worden gevraagd hoe hij heeft vastgesteld dat de uitlaat niet voldeed aan de eisen.
Als hij niet heeft gekeken, kan hij dit later ook niet sluitend vaststellen.
"Voordeel schutter" noemen we het dan maar..

Houd er rekening mee dat dit feitnummer alleen maar is vervallen omdat die kentekens worden ingevoerd.
Je kan dus, als je uitlaat GEEN e-keurmerk heeft, wel degelijk een boete ontvangen, die mogelijk zelfs nog duurder is.
Gino TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gino »

Hoe dan nog, ook al zou je de boete thuis krijgen, en je hebt dus die uitlaat op je scooter zitten, die ook op het plaatje staat, kun je gewoon bezwaar maken, en hoeft jij je dus nergens zorgen over te maken.
kevin TS
Infopolitie Gast

boete uitlaat scooter

Ongelezen bericht door kevin »

ik heb net op de uitlaat van mijn scooter gekeken en heb het volgende gevonden: aprilia B 1110 E3 is dit zon E-nr die jullie bedoelen? dan is mijn uitlaat dus goed gekeurd.

mvg kevin
Onyx TS
Infopolitie Gast

Re: boete uitlaat scooter

kevin schreef:ik heb net op de uitlaat van mijn scooter gekeken en heb het volgende gevonden: aprilia B 1110 E3 is dit zon E-nr die jullie bedoelen? dan is mijn uitlaat dus goed gekeurd.

mvg kevin
E3, ingeslagen in een cirkel, zou het goedkeurnummer moeten zijn.
De "3" staat voor het land van goedkeuring.

Vroeg me af of je al wist welk feitnummer voor geschreven was. :?:
Gesloten