Boete in een particuliere parkeergarage

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gast TS
Infopolitie Gast

Boete in een particuliere parkeergarage

Ongelezen bericht door Gast »

Ik had mijn auto geparkeerd in een beveiligde paticuliere parkeerplaats in eindhoven (heuvelgalerie),tot mijn verbazing had ik een boete gekregen omdat ik niet goed geparkeert stond ik stond over de achter streep 20 cm (kon ook niet anders want mijn auto was te lang het betreft een mercedes) en ik stond schuin over de streep van het andere parkeervak 15 cm dat moest wel anders konde wij (5 personen) niet uitstappen de deur zou anders niet open gaan
Parkeervak zag er zo uit :betonnenpaal-2 parkeervakken-betonnenpaal)
Bij de balie van de bewaking vonden ze het ook vreemd ,maar hun zeide dat ik maar na de politie moest gaan ,dus ik na het politie buro daar werd ik te woord gestaan door een vriendelijke balie medewerker die deze boete ook vreemd vond ,maar hij is toch met desbetreffende agent gegaan een heeft met hem gesproken.
hij kwam terug met de mededeling dat hij alleen maar constateerd en schrijft en dat de officier maar moet bepalen of hij daar bevoegd was om te bekeuren

De boete was catogerie:1 r 397e €45,00
De voor openbaar verkeer openstaande weg (dit klopt toch ook al niet volgens mijn als het een particukieren parkeerterrein betreft?)
Heb al wel bezwaar aangetekend bij de officier...
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Re: Boete in een particuliere parkeergarage

Ongelezen bericht door rai »

Gast schreef:De voor openbaar verkeer openstaande weg (dit klopt toch ook al niet volgens mijn als het een particukieren parkeerterrein betreft?)
Heb al wel bezwaar aangetekend bij de officier...
Het al dan niet in particulier beheer zijnde, heeft niets met de status van een garage te maken.
Waar het om gaat is of het voor een ieder toegankelijk is.
Ik ken die desbetreffende parkeergarage niet, maar zo zijn er een hoop parkeergarages bij bv. winkelcentra die particulier zijn, maar wel voor een ieder toegankelijk zijn.

Oftewel, is het een garage waar je, als je aan komt rijden, gewoon een kaartje kan trekken en kan doorrijden en na afloop betalen, dan valt deze wel onder dat begrip.

Maar is het een garage behorende bij bv. een woonblok en alleen toegankelijk middels bv. passen, voor alleen bewoners van een desbetreffend woonblok dan is het weer niet van toepassing.
Laatst gewijzigd door rai op 03 jan 2006, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Ongelezen bericht door Frans »

De agent in deze had gelijk, de heuvelgalerie is een voor het verkeer openstaande weg (ook al is er een slagboom) Iedereen kan een kaartje trekken en er parkeren. Het is dus openbare weg, en daarom was de agent wel bevoegd daar te bekeuren.

Staat overignes los van mijn persoonlijke mening of je daar wel of niet zou moetne bekeuren, maar da's mijn persoonlijke mening. De agent was in ieder geval van mening van wel.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Nou, duidelijker kan het haast niet.
Twee identieke antwoorden op het zelfde tijdstip.
Laatst gewijzigd door rai op 03 jan 2006, 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Dat zou inderdaad zomaar kunnen, maar het gebeurt wel, meestal na een belletje van iemand die ergens niet uit kan of zo.....

Overigens, in een parkeergarage worden wel heel vaak personen aangehouden die behoorlijk beschonken willen gaan autorijden.... Ze komen er dus wel...;-)
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Om met het eerste te beginnen:

Ook in een particuliere parkeergarage waar iedereen toegang krijgt door een kaartje te 'trekken', gelden dezelfde verkeersregels zoals ze overal gelden.

Oftewel, ook daar moet men zich aan de geldende verkeersregels houden.

Of u, voor wat het desbetreffende feit betreft, terecht bent bekeurd is natuurlijk niet zo door ons te beoordelen...

Uw bezwaar zal dus gericht moeten zijn op het fout parkeren 'an sich'.

Succes daarmee.

(sprak ik als 5e :o )

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Flik
Inventaris
Aspirant
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door Flik »

Het is voor het eerst dat ik hoor dat de politie parkeercontrole uitvoert in particuliere garages. Tijdens mijn vorige carriere heb ik zelf in de parkeerbusiness gewerkt. Ben nooit de parkeerpolitie tegengekomen. Schuin parkeren ed werd gezien als probleem voor de exploitant. De exploitant heeft wel mogelijkheden om hier tegen op te treden, als een en ander vermeld is in de algemene voorwaarden.
Flik
Inventaris
Aspirant
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door Flik »

Overigens, in een parkeergarage worden wel heel vaak personen aangehouden die behoorlijk beschonken willen gaan autorijden.... Ze komen er dus wel...;-)
Of behoorlijk beschonken in het trappenhuis liggen. Parkeergarages hebben vaak een enorme aantrekkingskracht op vaag volk. Meestal geen betalende parkeerders. Daarom is het wel goed dat politie zich in garages laat zien. Heb ze echter nooit een parkeerbonnetje uit zien schrijven. Prioriteiten lagen dan waarschijnlijk elders.
Gast TS
Infopolitie Gast

Oke bedankt voor de snelle antwoorden,ik zie de bui al hangen wat de officier zal beslissen haha
Maar wie heeft er toevallig 27 dec de telegraaf gelezen stond:Nieuwe modellen elk jaar centimeters breder AUTO's Groeien uit parkeervak.
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Heren handhavers.

Artikel 24 lid 4 RVV1990 (verplichting tot parkeren in de aangegeven vakken) geldt alleen als de parkeergelegenheid is aangegeven met een van de verkeersborden E4 t/m E13 van de bijlage 1.

Ik vraag me toch echt af of dit in een parkeergarage het geval is.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Zijn vraag was ook met name gericht op de vraag of een particuliere parkeergarage een "voor openbaar verkeer openstaande weg" betreft.

Daar zijn verschillende antwoorden opgegeven, en om op het feitnummer een antwoord te kunnen geven, moet je inderdaad meer van dat soort details weten.
Gast TS
Infopolitie Gast

Mofkap schreef:Heren handhavers.

Artikel 24 lid 4 RVV1990 (verplichting tot parkeren in de aangegeven vakken) geldt alleen als de parkeergelegenheid is aangegeven met een van de verkeersborden E4 t/m E13 van de bijlage 1.

Nou ik ben benieuwd hoe dit zit ?
Misschien heb ik dan toch nog iets :!: straks bij de officier... :lol:
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

Mofkap schreef:Heren handhavers.

Wat dit betreft moet ik je helaas teleurstellen, de heuvelgalerie wordt, net als alle andere parkeergarages in heel eindhoven (en zelfs al op de ring) aangegeven met een variatie van het bord E4..... En die betekent toch ECHT parkeren op aangegeven wijze, binnen de lijntjes dus.... :wink:

Afbeelding
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Mofkap TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mofkap »

Frans, volgens mij (en niet alleen volgens mij) is het bord P50 een informatiebord als bedoeld in hoofdstuk K van bijlage 1. Hoewel het wel is afgeleid van bord van bord E4.

Vandaar ook de aanduiding "P" voor de classificatie van het bord en geen "E" aanduiding. Slechts bij een "E" bord geldt artikel 24 lid 4.

Het spijt me je te moeten teleurstellen. :D
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:

:D

Volgens mij gaat het om de witte P op de blauwe ondergrond wat "Parkeergelegenheid" aangeeft Mofkap. Als deze niet onder E4 valt, dan heb ik nog wel een serietje die er niet onder vallen, maar zoals gewoonlijk heeft leo die heel erg keurig op 1 pagina verzamelt. Kijk maar eens welke allemaal NIET onder E4 vallen.....

:wink:

http://www.infopolitie.nl/verkeer/borde ... borden.php

Overigens, zelfs volgens je eigen CROW is dit P50 bord een aanverwante van E4 en betekent het dus ook "Parkeergelegenheid".
CROW schreef:Wanneer op bord E4 pijlaanduidingen voorkomen (bijvoorbeeld P3 t/m P9), wordt bord E4 beschouwd als informatiebord in de zin van de borden in hoofdstuk K van bijlage 1 van het RVV 1990.
Op bord P50 komen geen pijlen voor, en betekent gewoon parkeergelegenheid (overdekt). Voor de volledigheid: http://www.verkeerstekens.nl/verkeerste ... ndex2e.htm waarbij je nu hopelijk niet gaat vertellen dat de P-borden geen rechtsgeldigheid hebben.... ;-)

Het spijt me toch echt je nu weer te moeten teleurstellen.
Laatst gewijzigd door Frans op 03 jan 2006, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
Gesloten