Beroepenwerkstuk

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Mariska TS
Infopolitie Gast

Beroepenwerkstuk

Ongelezen bericht door Mariska »

Beroepenwerkstuk

Hallo,
Ik had een vraag..
Ik ben op school bezig(3Havo)met een beroepenwerkstuk.
Daarvoor heb ik een interview nodig met iemand die bij de politie werkt.
Ik zag dat er op deze site vragen konden worden beantwoord, daarom dacht ik,als ik hier mijn vragen voor het interview neerzet dat ze misschien beantwoord kunnen worden door iemand die echt bij de politie werkt.
Dan kan ik de vragen met de antwoorden in mijn beroepenwerkstuk verwerken.
Het is misschien een beetje rare vraag en een beetje raar uitgelegd maar ik wist het niet anders onder woorden te brengen.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Alvast erg bedankt!

Vriendelijke groeten,Mariska

Het interview:

INTERVIEW VRAGEN MET POLITIE AGENT…

Naam agent:
Politie bureau:
Datum:

Vraag 1:Welke opleiding heeft u gedaan?

Vraag 2:Wat zijn de nadelen van uw beroep?

Vraag 3:Wat zijn de voordelen van uw beroep?

Vraag 4:Hoe ziet een normale werkdag voor u eruit?

Vraag 5:Wat is de naarste ervaring die U heeft beleefd?Wat heeft u toen gedaan?

Vraag 6:Denkt U dat U nog lang politie agent blijft of wilt U erover een tijdje mee stoppen?En waarom?
PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

Mariska ik denk dat het persoonlijker is om eens langs te gaan op het plaatselijk politiebureau.

Je kan dan vragen of iemand tijd voor je vrij wil maken of een afspraak maken om het interview te doen.

Is nog beter voor een hoger cijfer ook ;)
Gast TS
Infopolitie Gast

Re: Beroepenwerkstuk

Ongelezen bericht door Gast »

Mariska schreef:Beroepenwerkstuk

Hallo,
Ik had een vraag..
Ik zag dat er op deze site vragen konden worden beantwoord, daarom dacht ik,als ik hier mijn vragen voor het interview neerzet dat ze misschien beantwoord kunnen worden door iemand die echt bij de politie werkt.
Het is misschien een beetje rare vraag en een beetje raar uitgelegd maar ik wist het niet anders onder woorden te brengen.
Alvast erg bedankt!

Het interview:

Naam agent: M.D Schnitker
Politie bureau: Zoetermeer (Haaglanden)
Datum: 20-12-05

Mavo, deelcertificaten Havo, Politie (POMB) opleiding

onregelmatige diensten (nachtdienst, vroege dienst, late dienst) soms gevaarlijk werk

leuk werk, elke dag anders, veel buiten lopen/rijden, spanning.

dat is moeilijk te zeggen, omdat er elke minuut wat anders kan gebeuren. Ik zal een aantal zaken opnoemen die zoal gebeuren:
<ul><li>aanrijding op papier zetten,
<li>de eventuele gewonden laten verzorgen door ambulance,
<li>bekeuringen schrijven,
<li>mensen aanspreken en eventueel de weg wijzen als men erom vraagt,
<li>verdachten aanhouden en de zaak aan het bureau afhandelen (qua administratie enz.),
<li>meldingen per telefoon aannemen,
<li>bemiddelen bij burenruzies</li></ul>en nog veel meer. Zoals ik al zei je weet (bijna) nooit waar je aan begint als je naar je werk toe gaat.

Dodelijke incidenten, vooral met kinderen als slachtoffer, zijn altijd lastig. Je leert er mee omgaan maar er veel over praten is belangrijk.

Vraag 6:Denkt U dat U nog lang politie agent blijft of wilt U erover een tijdje mee stoppen?En waarom?
Ik denk dat ik nog wel een tijd doorga met dit mooie vak. Zoals ik me nu voel, qua lichaam en geest gaat dat ook lukken. Het mooie van de politie is dat je erg veel verschillende kanten op kan gaan.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, het is inderdaad nog beter om langs te gaan bij een politiebureau in jouw buurt. Persoonlijk contact is het beste/leerzaamst.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

@ Gast (Maurice), misschien een tip van Flip om lid te worden van het forum, gezien het feit dat je toch wel regelmatig een berichtje plaatst.

Zul je zien dat het forum nog veel meer te bieden heeft dan alleen deze ene topic voor ongeregistreerde gasten.

Voel je echter niet bezwaard als je het om wat voor reden dan ook niet wil doen.
appiehappie
Lid
Geslacht:

Ongelezen bericht door appiehappie »

Ik denk dat hij moeite heeft met de traditie dat alle nieuwe leden gebak moeten laten bezorgen aan de andere leden.

Tja het kost een beetje, maar dan heb je er ook wel weer 960 vrienden bij! :zwaaien:

Correctie: 961 nieuwe vrienden.
Mariska TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mariska »

Misschien kunnen er meerdere politieagenten reageren op het interview dat ik er 1 groot interview van maak.

Binnekort ga ik ook wel naar het politieburo voor meer informatie en een groter interview maar toch zou ik het erg op prijs stellen als jullie dit interview toch even willen invullen.

gr. Mariska

Alvast bedankt
Gast TS
Infopolitie Gast

Re: Beroepenwerkstuk

Ongelezen bericht door Gast »

Anonymous schreef:
Mariska schreef:Beroepenwerkstuk

Hallo,
Ik had een vraag..
Alvast erg bedankt!

Het interview:

Naam agent: M.D Schnitker
Politie bureau: Zoetermeer (Haaglanden)
Datum: 20-12-05

Mavo, deelcertificaten Havo, Politie (POMB) opleiding

onregelmatige diensten (nachtdienst, vroege dienst, late dienst) soms gevaarlijk werk

leuk werk, elke dag anders, veel buiten lopen/rijden, spanning.

dat is moeilijk te zeggen, omdat er elke minuut wat anders kan gebeuren. Ik zal een aantal zaken opnoemen die zoal gebeuren:
<ul><li>aanrijding op papier zetten,
<li>de eventuele gewonden laten verzorgen door ambulance,
<li>bekeuringen schrijven,
<li>mensen aanspreken en eventueel de weg wijzen als men erom vraagt,
<li>verdachten aanhouden en de zaak aan het bureau afhandelen (qua administratie enz.),
<li>meldingen per telefoon aannemen,
<li>bemiddelen bij burenruzies</li></ul>en nog veel meer. Zoals ik al zei je weet (bijna) nooit waar je aan begint als je naar je werk toe gaat.

Dodelijke incidenten, vooral met kinderen als slachtoffer, zijn altijd lastig. Je leert er mee omgaan maar er veel over praten is belangrijk.

Ik denk dat ik nog wel een tijd doorga met dit mooie vak. Zoals ik me nu voel, qua lichaam en geest gaat dat ook lukken. Het mooie van de politie is dat je erg veel verschillende kanten op kan gaan.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt, het is inderdaad nog beter om langs te gaan bij een politiebureau in jouw buurt. Persoonlijk contact is het beste/leerzaamst.
Heel erg bedankt!
Hier kan ik zeker wat mee!
Ja,ik ga binnekort zeker even langs het politiebureau voor meer informatie en ook nog voor een interview maar hier kom ik al heel ver mee.Dankjewel :)
Gesloten