Discussie Radardetector
Moderator: Moderatorteam
-
Maurice TS
- Infopolitie Gast
Discussie Radardetector
Een tijd geleden ben ik gepakt met een Radardetector. Standaard procedure: spul uitbouwen, inleveren en 250 euro betalen. Mijn mening; risico van het vak!
Ik heb meteen weer een nieuwe gekocht (leve het internet!). Nu vraag in mij af wat gebeurt er al ik weer gepakt wordt...revidu-regeling?
Ik ben zeer benieuwd omdat ik volgende week mijn nieuwe auto krijg en dan de radardetector wil laten overzetten. Ik rij namelijk 60.00o km per jaar dus voor mij wel intressant!
Alvast dank!
Maurice
Ik heb meteen weer een nieuwe gekocht (leve het internet!). Nu vraag in mij af wat gebeurt er al ik weer gepakt wordt...revidu-regeling?
Ik ben zeer benieuwd omdat ik volgende week mijn nieuwe auto krijg en dan de radardetector wil laten overzetten. Ik rij namelijk 60.00o km per jaar dus voor mij wel intressant!
Alvast dank!
Maurice
-
Pianoman TS
- Infopolitie Gast
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Zondermeer.Pianoman schreef:Je zou ook kunnen overwegen om je gewoon aan de regels te houden.![]()
Een stuk goedkoper, een stuk relaxter en een stuk veiliger!!![]()
Hmmmm.................misschien iets te veel gevraagd.![]()
Groet, Pianoman
Maar met de komende boetebedragen heb de kosten van een radardetector + boete er al bij één forse snelheidsovertreding uit.
-
L.A.W. TS
- Infopolitie Gast
-
Pianoman TS
- Infopolitie Gast
Weet iemand trouwens hoe dat zit met die reclame van een radar-detector die volkomen "legaal" is??
Deze reclame kom je wel eens tegen en ik vraag me af of dat i.d.d. zo is en zo niet, is dat dan geen misleidende reclame?
Even voor de duidelijkheid;
ik heb zelf geen interesse in zo'n ding
want ik hou me natuurlijk netjes aan de regels, zoals dat in mijn vak ook hoort
Tenslotte heb ik een voorbeeldfunctie, nietwaar!!!
Groet, Pianoman
Deze reclame kom je wel eens tegen en ik vraag me af of dat i.d.d. zo is en zo niet, is dat dan geen misleidende reclame?
Even voor de duidelijkheid;
ik heb zelf geen interesse in zo'n ding
Tenslotte heb ik een voorbeeldfunctie, nietwaar!!!
Groet, Pianoman
-
L.A.W. TS
- Infopolitie Gast
Ja, het gaat om radar-ontvangstapparaten, en de apparaten waar jij het over hebt zijn apparaten met van te voren of via verbinding doorgegeven locatie`s.
Deze zijn dus hoofdzakelijk voor de vaste locatie`s en de doorgegeven locatie`s... en geven door middel van het gps systeem een melding.
Veel minder betrouwbaar dus
Deze zijn dus hoofdzakelijk voor de vaste locatie`s en de doorgegeven locatie`s... en geven door middel van het gps systeem een melding.
Veel minder betrouwbaar dus
voertuigregelement schreef:Artikel 5.1.6
Het is de bestuurder van een motorrijtuig verboden daarmee te rijden en de eigenaar of houder verboden daarmee te laten rijden, indien in of aan het motorrijtuig een radarontvangstapparaat aanwezig is, dat geschikt is om de aanwezigheid aan te tonen van een apparaat dat tot doel heeft om een overschrijding van de maximumsnelheid vast te stellen
-
Pianoman TS
- Infopolitie Gast
-
Mofkap TS
- Infopolitie Gast
Volgens mij betreft het hier geen echte radardetector omdat het ding geen radarsignalen opvangt.
Er wordt via een radio-ontvangst aangeveven waar (vermoedelijke) mobiele controle plaats heeft en alle bekende vaste palen staan in de database. Daar heb je dus weinig aan want je weet niet of ze werken. Bovendien mag je er niet van uitgaan dat alle mobiele controles worden gemeld.
Ik beveel aan iedereen aan zo'n ding aan te schaffen. Juist omdat het niet doet waarvoor het is bedoeld. nl het waarschuwen voor echte controle. Maar het heeft wel tot gevolg dat notoire hardrijders bij iedere melding van het apparaat snelheid minderen en dat komt de verkeersveiligheid weer ten goede. Bij de niet aangegeven mobiele controle worden ze dan alsnog op de snelheidsgevoelige plaat vastgelegd.
Het aangeven van een mobiele controle op zo'n apparaat is afhankelijk van de (telefonische of sms) meldingen van andere bestuurders; die worden vervolgens doorgegeven. Persoonlijk zou ik veel meldingen doen voor controles juist op die plaatsen waar men niet staat.
Er wordt via een radio-ontvangst aangeveven waar (vermoedelijke) mobiele controle plaats heeft en alle bekende vaste palen staan in de database. Daar heb je dus weinig aan want je weet niet of ze werken. Bovendien mag je er niet van uitgaan dat alle mobiele controles worden gemeld.
Ik beveel aan iedereen aan zo'n ding aan te schaffen. Juist omdat het niet doet waarvoor het is bedoeld. nl het waarschuwen voor echte controle. Maar het heeft wel tot gevolg dat notoire hardrijders bij iedere melding van het apparaat snelheid minderen en dat komt de verkeersveiligheid weer ten goede. Bij de niet aangegeven mobiele controle worden ze dan alsnog op de snelheidsgevoelige plaat vastgelegd.
Het aangeven van een mobiele controle op zo'n apparaat is afhankelijk van de (telefonische of sms) meldingen van andere bestuurders; die worden vervolgens doorgegeven. Persoonlijk zou ik veel meldingen doen voor controles juist op die plaatsen waar men niet staat.
- The Scorpion
- Roepnaam: Sire
- Leeftijd: 45
- zijlvaart67
- Geslacht:
- Leeftijd: 59