Vorderingsprocedure CBR

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Geheelonthouder TS
Infopolitie Gast

Vorderingsprocedure CBR

Ongelezen bericht door Geheelonthouder »

Geacht Forum,

Mei 2004 ben ik op een beschamende manier van de weg gehaald; ik verkeerde oiv medicijnen en verdovende middelen.
Dit resulteerde in een rijontzegging van een half jaar en een boete van €750. Hieraan heb ik inmiddels voldaan.
Nav dit voorval ben ik destijds accuut gestopt met alle middelen.
Nu wil het dat het CBR een vorderingsprocedure in 't werk heeft gesteld, en ik mijn rijbewijs inmiddels sinds kort weer kwijt ben aangezien ik aan moet tonen een jaar recidivevrij te zijn, waarbij zij uitgaan van begin Nov als startdatum.
Dat ben ik, en ik heb onlangs een bezoek gebracht aan een psychiater om dit (wederom) te laten controleren. Deze vertelde me dat ik eind volgende week uitslag van 't CBR kan verwachten, waarbij ik er dus vanuit ga mijn rijbewijs terug te krijgen aangezien ik dus pertinent niets meer gebruik.
Ik heb mijn rijbewijs echter nog steeds in mijn bezit, alhoewel ik 't reeds naar 't CBR had moeten opsturen.
Heeft 't nu zin mijn rijbewijs alsnog in te leveren?
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

Misschien zou je eens kunnen bellen met het CBR om dat te vragen ?
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

briljant!
Wie rent, bekent!
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

:lol: :lol: :lol:
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
donmarcello
Stamgast
Roepnaam: marcel
Geslacht:
Leeftijd: 68

Ongelezen bericht door donmarcello »

..
Mag ik u tegen u zeggen ...ik heb moeite met de L
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Botje schreef:Misschien zou je eens kunnen bellen met het CBR om dat te vragen ?
CBR bellen; briljant ja.
Probeer er maar eens door te komen.
Je hebt via 't internet vaak sneller (en beter) antwoord, alhoewel 't nu nogal tegenvalt.

Thanks anyway.
Knakker TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Knakker »

Ik zou niet vreemd staan te kijken als het CBR hier geen beslissing over neemt voordat zij het rijbewijs in handen hebben. Zo snel mogelijk aangetekend opsturen zou ik zo maar zeggen. Jammer, doe je zo je best en dan vergeet je hem in te sturen. Als je denkt dat de politie "streng" is dan ken je het CBR nog niet.
Gast TS
Infopolitie Gast

Knakker schreef:Jammer, doe je zo je best en dan vergeet je hem in te sturen. Als je denkt dat de politie "streng" is dan ken je het CBR nog niet.
Is natuurlijk geen kwestie van vergeten.
Omdat het CBR nogal bureaucratisch te werk gaat, en ik al vreesde dat de datum van inname en teruggave elkaar weinig zouden gaan ontlopen, ben ik zo vrij geweest het nog maar even in mijn bezit te houden. Wanneer ik 't opstuur ben ik bang dat er weer allerlei tijdrovende aanvragen en kosten gemaakt moeten gaan worden om 't weer in mijn bezit te krijgen.
Knakker TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Knakker »

Die ervaring heb ik niet bij het CBR, ze zijn vrij precies.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Als ik u was zou ik zo spoedig mogelijk contact opnemen met het CBR op wat voor manier dan ook.

En dat bezoek aan de psychiater, is dat uit eigener beweging gedaan of in opdracht van het CBR ???

En u stelt dat er een vorderingprocedure loopt.
Lees onder andere onderstaand stukje eens.
CBR schreef:onderzoek rijgeschiktheid

Het CBR voert zelf geen onderzoeken uit, maar wijst daarvoor een arts aan. Het onderzoek zal altijd passen bij de feiten die bij een betrokkene zijn geconstateerd.
Van het onderzoek naar de rijgeschiktheid zijn verschillende varianten, afhankelijk dus van de geconstateerde feiten. Als er sprake is van alcohol of drugs of als er sprake is van een mentaliteitskwestie, wordt iemand naar een psychiater gestuurd. Als het om de ogen gaat, verwijst het CBR iemand naar een oogarts en als het om epilepsie gaat naar een neuroloog - om enkele voorbeelden te noemen.

Betrokkene is verplicht om aan het onderzoek mee te werken. Bij weigering wordt het rijbewijs ongeldig verklaard.

De keurend arts stuurt na het onderzoek een verslag van de bevindingen naar de divisie Vorderingen van het CBR. Dit verslag wordt door de divisie-artsen en -juristen beoordeeld. Aan de hand daarvan wordt een uitslag vastgesteld. Als betrokkene geschikt wordt bevonden, heeft dit geen consequenties voor het rijbewijs.
Als betrokkene niet geschikt wordt bevonden, bestaat het recht op een tweede onderzoek bij een andere arts. Dit moet binnen twee weken worden aangevraagd. Betrokkene zal zelf een gedeelte van de kosten moeten betalen.
Als betrokkene niet geschikt wordt bevonden, wordt het rijbewijs ongeldig verklaard.
Voor meer informatie kunt u hier klikken.
Gast TS
Infopolitie Gast

Het bezoek aan die psychiater was iov het CBR, nav het indienen van een zgn. "eigen verklaring".
Ik had inmiddels al twee keer een onderzoek ondergaan, maar omdat die binnen het jaar vielen waarin ik aan moest tonen recidivevrij te zijn, is mijn rijbewijs onlangs alsnog ongeldig verklaard.
Geheelonthouder TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Geheelonthouder »

Toch maar gebeld met 't CBR; 55 min.; waarvan 50 in de wacht.

Blijkt dat 't rijbewijs moet! worden ingeleverd, en ik binnenkort weer een nieuw aan kan gaan vragen.

Iig bedankt.
Gesloten