APK en Verzekering

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
aapeekaatje TS
Infopolitie Gast

APK en Verzekering

Ongelezen bericht door aapeekaatje »

Als de apk van een voertuig verlopen is ,is het voertuig dan nog WA-verzekerd ?
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Zolang je netjes betaald wel. Alleen kan de verzekering bij schade wel moeilijk doen, aangezien jouw voertuig niet APK gekeurd was.
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

Het is inderdaad een goed argument voor de verzekering om het weigeren uit te keren. Je voertuig is welliswaar officieel wel verzekerd maar waarschijnlijk staat er wel in je poliswaarde dat je zelf opdraait voor de schade. Zeker als de aanrijding door bijvoorbeeld een technisch mankement is veroorzaakt.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Het wordt inderdaad vaak als argument gebruikt, maar de daadwerkelijke invloed van een verlopen apk op een eventuele uitkering moet niet overschat worden.

Een duidelijke relatie tussen de verlopen apk (slechte technische staat) en het ongeval zal wel vastgesteld moeten worden.

En de politie laat zich al niet te snel verleiden tot een uitgebreid technisch onderzoek (om zeer begrijpelijke redenen), zodat een verzekeringsmaatschappij sowieso al haast nooit over een goed argument beschikt om een uitkering te weigeren of te verhalen...

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

Venzent TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Venzent »

Ik heb een jaartje geleden een boete gehad voor een verlopen APK (ruim 1,5 jaar :oops: ). De agent vermelde toen ook dat ik daardoor niet verzekerd zou zijn, dus een telefoontje gepleegd naar mijn verzekeringmaatschappij, die zei het volgende: "de verzekering hoeft de kosten van een ongeval niet te dekken als het ongeval veroorzaakt is door een gebrek aan de auto welke tijdens een apk was opgemerkt". Dus áls de verzekeringsmaatschappij hard kan maken dat een bepaald gebrek aan de auto oorzaak is van het ongeluk, én dit gebrek zou logischerwijs opgemerkt worden bij een apk, dan kan de verzekeringsmaatschappij besluiten niet uit te keren.
Julio
OnTroerend goed
Agent
Surveillant
Roepnaam: Julio
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door Julio »

Venzent schreef:Ik heb een jaartje geleden een boete gehad voor een verlopen APK (ruim 1,5 jaar :oops: ). De agent vermelde toen ook dat ik daardoor niet verzekerd zou zijn, dus een telefoontje gepleegd naar mijn verzekeringmaatschappij, die zei het volgende: "de verzekering hoeft de kosten van een ongeval niet te dekken als het ongeval veroorzaakt is door een gebrek aan de auto welke tijdens een apk was opgemerkt". Dus áls de verzekeringsmaatschappij hard kan maken dat een bepaald gebrek aan de auto oorzaak is van het ongeluk, én dit gebrek zou logischerwijs opgemerkt worden bij een apk, dan kan de verzekeringsmaatschappij besluiten niet uit te keren.
Ik denk wel dat ze zullen betalen. Je betaalt immers gewoon premie. Wat ze daarna echter zouden kunnen doen is de kosten op jou gaan verhalen, via een civiele procedure.
Botje
OnTroerend goed
Agent

Ongelezen bericht door Botje »

In geval van schade bij een ander zal de verzekering altijd de ander schadeloos moeten stellen. Vervolgens zal de verzekering bekijken of ze de schade uit hun eigen potje betalen of dat ze die gaan verhalen op de verzekeringnemer.
Voorts ben ik van mening dat er een einde moet komen aan de figuur Zwarte Piet.
Gesloten