Hallo, ik ben 15 jaar en zit in de derde klas op het voortegezet onderwijs.
Mijn moeder loopt moeilijk en nu lopen een paar klasgenoten daar al anderhalf jaar van die "grapjes" over te maken. Maar ze maken alles erger, ze beweren dat mijn moeder geen benen zou hebben en geven daar voorbeelden van. Of al ze een invalide zien is het van he paul is dat je moeder niet. Nu raken die grapjes mij heel erg diep. Daarnaast heb ik een bril en dat krijg ik natuurlijk ook in alle geuren en kleuren te horen.
Mijn vraag. Is dit strafbaar, en zoja welke straf staat erop?
Vriendelijke groet,
Paul Homan
(paulhoman_1 (AT) hotmail (DOT)com)
opmerking ..::Frans::..
Email-adres onherkenbaar gemaakt voor botjes...
discriminatie van ouders etc.
Moderator: Moderatorteam
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Beste Paul, gezien het feit dat dit onderwerp nagenoeg hetzelfde is als het andere onderwerp, heb ik het andere onderwerp even verwijderd.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
Of het strafbaar is weet ik niet.
Ik kan je wel vertellen dat ik vroeger op school in een soort gelijke situatie zat als jij nu. Ik heb vooral in die tijd geleerd om me niks van mensen aan te trekken. Alleen van de mensen waar ik een goede band mee heb luister ik. De rest kan me gestolen worden. Gewoon niet op reageren. En vooral er niet kwaad om worden. Dan hebben ze in ieder geval de lol niet. Ik weet dat het makkelijk gezegd is, maar het is absoluut te doen. En je wordt er alleen maar sterker van. Ik ben nu een paar jaartjes ouder en merk aan mensen in mijn omgeving dat ik minser snel "geraakt" wordt door opmerkingen van anderen.
Ik kan je wel vertellen dat ik vroeger op school in een soort gelijke situatie zat als jij nu. Ik heb vooral in die tijd geleerd om me niks van mensen aan te trekken. Alleen van de mensen waar ik een goede band mee heb luister ik. De rest kan me gestolen worden. Gewoon niet op reageren. En vooral er niet kwaad om worden. Dan hebben ze in ieder geval de lol niet. Ik weet dat het makkelijk gezegd is, maar het is absoluut te doen. En je wordt er alleen maar sterker van. Ik ben nu een paar jaartjes ouder en merk aan mensen in mijn omgeving dat ik minser snel "geraakt" wordt door opmerkingen van anderen.
-
Paul Homan TS
- Infopolitie Gast
Bij mij ligt het probleem zo, Aan de ene kant zijn het geode vrienden, Maar zodra ze daar over beginnen is het hommeles. Ze kunnen heel aardig zijn, stuk voor stuk zolang mijn familie niet het onderwerp is. Gelukkig zijn er ook mensen die zich aan mijn kant zetten 
En ik merk zelf ook dat ik veel minder snel geiriteerd raak of dat het mezelf raakt als er dat soort opmerkingen worden gemaakt vergeleken met de rest
En ik merk zelf ook dat ik veel minder snel geiriteerd raak of dat het mezelf raakt als er dat soort opmerkingen worden gemaakt vergeleken met de rest
-
Bert TS
- Infopolitie Gast
"Goede vrienden" zijn het niet. Anders zoudens ze de "geintjes" wel achterwege laten. Zeker als ze weten dat jij moeite hebt met dergelijke grapjes. Want ik neem aan dat je ze verteld hebt dat jij problemen hebt met hun opmerkingen. Ik denk dat de mensen die aan jouw kant zitten veel betere vrienden zijn.
Kijk wel uit wat je doet. Als je aangifte tegen ze zou doen heb je best kans dat de ze "wraak" op je willen nemen. Ze zullen dondersgoed weten dat jij ze gepakt hebt. En dan zou het weleens allemaal nog onprettiger kunnen gaan worden. Dus ik zou je echt aanraden om gewoon een scherm op te trekken als ze zulke geintjes maken. Als ze merken dat je er niet op reageert zullen ze wellicht geen lol meer hebben en stoppen.
Kijk wel uit wat je doet. Als je aangifte tegen ze zou doen heb je best kans dat de ze "wraak" op je willen nemen. Ze zullen dondersgoed weten dat jij ze gepakt hebt. En dan zou het weleens allemaal nog onprettiger kunnen gaan worden. Dus ik zou je echt aanraden om gewoon een scherm op te trekken als ze zulke geintjes maken. Als ze merken dat je er niet op reageert zullen ze wellicht geen lol meer hebben en stoppen.
Laatst gewijzigd door Bert op 05 dec 2005, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- ThunderSTreak
- Geslacht:
- Leeftijd: 67
Paul,
Hebben jullie op school maatschappijleer of iets dergelijks? Misschien is het een idee om eens te overleggen met de docent of deze vorm van pestgedrag niet in een les is te behandelen. Niet met jou of je moeder als lijdend voorwerp, maar meer in zijn algemeenheid en gewoon als eye-opener voor diegenen die zich zo min gedragen.
Verder moet er ook een vertrouwenspersoon bij jullie op school zijn waarbij je met dit soort problemen terecht kunt. Veel scholen hebben een anti-pestprotocol, maar kunnnen daar niets mee als er geen meldingen komen.
Hebben jullie op school maatschappijleer of iets dergelijks? Misschien is het een idee om eens te overleggen met de docent of deze vorm van pestgedrag niet in een les is te behandelen. Niet met jou of je moeder als lijdend voorwerp, maar meer in zijn algemeenheid en gewoon als eye-opener voor diegenen die zich zo min gedragen.
Verder moet er ook een vertrouwenspersoon bij jullie op school zijn waarbij je met dit soort problemen terecht kunt. Veel scholen hebben een anti-pestprotocol, maar kunnnen daar niets mee als er geen meldingen komen.
Met vriendelijke groet,
ThunderSTreak
drive safe4safety
ThunderSTreak
drive safe4safety
-
Paul Homan TS
- Infopolitie Gast