visuele meting door agent in burger

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

BASE TS
Infopolitie Gast

visuele meting door agent in burger

Ongelezen bericht door BASE »

hoe lang moet een agent erachter rijden om een goede meting te verichten zou dit kunnen op een stuk van MAX. 2 km op een provinciale weg met diverse vluchtheuvels en inhalen van diverse auto's en volgens de agent in kwestie zou ik 120 km\uhebben gereden.

Ik weet zeker dat ie niet kort op mij heeft gereden want dan heb je oftewel met politie te maken of een of andere debiel die je uit probeert te dagen.

als het goed is iser een richtlijn voor. wat is die :?:
Guido TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Guido »

er is wel een wet die politie aanstelt om verkeersgedragingen op te sporen.

en er is ook een wet die verbied om zo hard te rijden.

er is ook een wet die zorgt dat je automatisch een beschikking thuis krijgt als een opsporingsambtenaar dat constateert.
Frans
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 58

Re: visuele meting door agent in burger

Ongelezen bericht door Frans »

BASE schreef:hoe lang moet een agent erachter rijden om een goede meting te verichten zou dit kunnen op een stuk van MAX. 2 km op een provinciale weg met diverse vluchtheuvels en inhalen van diverse auto's en volgens de agent in kwestie zou ik 120 km\uhebben gereden.

Ik weet zeker dat ie niet kort op mij heeft gereden want dan heb je oftewel met politie te maken of een of andere debiel die je uit probeert te dagen.

als het goed is iser een richtlijn voor. wat is die :?:
Als een agent 2 km achter je rijdt op gelijke afstand weet ie toch ook hoe hard je hebt gereden ??? En als dat volgens zijn zeggen 120 km/h is en je hebt daarbij vluchtheuvels gepasseerd (niet relevant) en ingehaald wil dat nog steeds niets zeggen (behalve dat je de snelheid hebt overtreden) toch ?

Het verschil tussen de agent en jezelf als bestuurder is echter dat de agent wel de overtredingen mag maken om te constateren dat je te hard hebt gereden en jij dus niet.....
Frans
Beheerder
frans@infopolitie.nl
BASE TS
Infopolitie Gast

oke verder uitleggen heeft toch geen nut maar ik vroeg wat de richtlijnen zijn voor het meten met een burger auto
BASE TS
Infopolitie Gast

ff terug te komen dat je automatisch te hard rijd als je inhaald dat is natuurlijk onzin want door het achterlijke flitsbeleid (spekken van de staatskas niet noemenswaardige toegevoegde waarde v/d verkeersveiligheid) rijden mensen daar nog maar 65 km/u en zitten gezellig naar de koetjes in de wei te kijken enh letten niet meer op. :roll:
Guido TS
Infopolitie Gast

BASE schreef:oke verder uitleggen heeft toch geen nut maar ik vroeg wat de richtlijnen zijn voor het meten met een burger auto

Ik vind het altijd enorm kinderachtig als mensen overtredingen plegen en zonder ook maar een greintje zelfreflectie altijd eerst meent te moeten checken of een agent wel rechtmatig gehandeld heeft.
BASE TS
Infopolitie Gast

als er een fatsoenlijk beleid word gevoerd dan zul je mij ook echt niet horen maar het is ondertussen zo krom geworden het gaat alleen nog maar om geld
MotoRon
Beheerder
Agent-BD
Brigadier
Roepnaam: Ron
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door MotoRon »

BASE schreef:als er een fatsoenlijk beleid word gevoerd dan zul je mij ook echt niet horen maar het is ondertussen zo krom geworden het gaat alleen nog maar om geld
Mogen we hieruit ook concluderen, dat je niet te hard gereden hebt? In het hele topic heb ik dat namelijk nog niet terug gevonden.
MotoRon
Beheerder
motoron@infopolitie.nl
BASE TS
Infopolitie Gast

ik zal best te hard hebben gereden maar 120 op die weg met auto's die in de weg rijden en een paar trickie bochten met een hele simpele auto dat is zo goed als onmogelijk
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

En als er geconstateerd is dat er 120 is gereden dan is er al wat correctie vanaf gehaald.
Het vond plaats in ieder geval op een 80 km weg en dan hebben we het toch over een overschrijding van 50 procent,
met inhalen daarbij etc etc lijkt me toch sprake van een zekere gevaarszetting.
Guido TS
Infopolitie Gast

Afbeelding
BASE TS
Infopolitie Gast

daar heb je gelijk in maar het moet wel korrekt gedaan worden en niet een rancune agent in burger die ff op z'n teller kijkt mij voorbij ziet komen en denkt dat zal wel 120 geweest zijn.

als een auto mij achterna komt heb ik dat in donker 100% zeker in de gaten :!:

ik ben vrachtwagen chauffeur ik zit dagelijks op de weg
Guido TS
Infopolitie Gast

BASE schreef:daar heb je gelijk in maar het moet wel korrekt gedaan worden en niet een rancune agent in burger die even op z'n teller kijkt mij voorbij ziet komen en denkt dat zal wel 120 geweest zijn.

als een auto mij achterna komt heb ik dat in donker 100% zeker in de gaten :!:

ik ben vrachtwagen chauffeur ik zit dagelijks op de weg
dan mag jij van geluk spreken dat hij niet 130 geconstateerd heeft.
Iemand die dagelijks op de weg zit en voor zijn beroep een rijbewijs nodig heeft, daarvan mag je ZEKER iets verkeersinzichtelijker gedrag verwachten.

verder vraag ik mij af waarom u spreekt over een rancuneuze agent
en ben ik erg benieuwd wat u bedoelt met de opmerking "ik ben vrachtwagenchauffeur"
DiNozzo
OnTroerend goed
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 38

Ongelezen bericht door DiNozzo »

BASE schreef:dat is natuurlijk onzin want door het achterlijke flitsbeleid (spekken van de staatskas niet noemenswaardige toegevoegde waarde v/d verkeersveiligheid) rijden mensen daar nog maar 65 km/u en zitten gezellig naar de koetjes in de wei te kijken enh letten niet meer op. :roll:
Het dat is natuurlijk onzin stukje had eigenlijk achteraan gemoeten. Ik ga me verder niet bemoeien met dingen als de meetafstand, daar hebben we hier de agenten voor maar dit is wel een opmerking die weer totaal nergens op slaat hè? Een maximale snelheid wil niet zeggen dat die gereden moet worden. Een goede bestuurder is juist meegaand in het verkeer en gaat zich niet lopen opfokken omdat iemand teller 75/80 rijd wat voor jou te weinig is. En dat komt ook echt niet door het flitsbeleid mi, ook al ben ik het wel eens dat er vaak belachelijk veel flitspalen staan.
Bert TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Bert »

Het is toch altijd de politie die het fout doet ?? En als je wel te hard hebt gereden en de politie meet verkeerd mogen ze je toch niet straffen ?? We worden toch altijd net door die onbekwame agent gecontroleerd ?? Hebben die gasten wel een opleiding gehad ??

Altijd hetzelfde verhaal. "Ik deed alles goed en de agent deed alles fout". Gewoon je gaspedaal niet te ver naar beneden drukken en er is niks aan de hand. Eigenlijk is het heel simpel.
Gesloten