Feitcode door rood rijden

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Gast TS
Infopolitie Gast

Feitcode door rood rijden

Ongelezen bericht door Gast »

Door rood licht rijden is feitcode R601, naar ik meen. Maar deze feitcode kan m.i. alleen gebruikt worden als je bij een drie[i/]kleurig verkeerslicht door rood rijdt. Vraag: wat is de feitcode voor door rood rijden bij een tweekleurig verkeerslicht?

Ik ben namelijk bekeurd voor het rijden door rood (niet gezien wegens verblinding door de zon) en op het PV staat feitcode R601. Het betreffende verkeerslicht had echter slechts twee kleuren, geel en oranje, ter beveiliging van een busbaan.

Maak ik kans op seponering als ik bezwaar aanteken?
sunwave TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sunwave »

Voor een tweekleurig verkeerslicht: R604, eveneens 95 euro.

Bezwaar maken kan altijd, maar de verbalisant verbeterd dan het feitnummer en krijg je netjes een nieuwe acceptgiro thuisgestuurd. Zie ook: de schatkist Het feit blijft namelijk dat je niet bent gestopt voor rood licht.
Laatst gewijzigd door sunwave op 30 nov 2005, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael
Gewaardeerd lid
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 50

Ongelezen bericht door Michael »

Of probeer de bezwaartest
sunwave TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door sunwave »

Waar ik het volgende uitkrijg:
Uw antwoord: Ja, er klopt iets niet in de gegevens op de beschikking

Sommige mensen verkeren in de veronderstelling dat dit ‘vormfouten’ zijn waardoor de beschikking vernietigd moet worden. Kennelijke vergissingen zijn echter geen aanleiding om de sanctie te vernietigen. U kunt beroep instellen, waarna u een nieuwe beschikking krijgt met de gecorrigeerde gegevens. De boete moet uiteindelijk dus wel betaald worden (dat kunt u ook meteen doen, zonder eerst beroep in te stellen).

Resultaat: naar aanleiding van het beroepsschrift zal de Officier een gecorrigeerde beschikking laten toesturen. Uiteindelijk moet de boete dus wel betaald worden.
etienne TS
Infopolitie Gast

Re: Feitcode door rood rijden

Ongelezen bericht door etienne »

Anonymous schreef:Door rood licht rijden is feitcode R601, naar ik meen.
Nee, dat is R602.
rai
In Memoriam
KMAR
Geslacht:

Ongelezen bericht door rai »

Toevallig al geknipt en geplakt voor een andere topic.
Zie hier onder.

Zoals je ziet had het R604 moeten zijn. (Jouw verhaal horende)
Maar het blijft, zoals eerder gezegd, lood om oud ijzer.
Je hebt niet voldoende rechten om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
klpd-hd TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door klpd-hd »

gast schreef:
Door rood licht rijden is feitcode R601, naar ik meen. Maar deze feitcode kan m.i. alleen gebruikt worden als je bij een drie[i/]kleurig verkeerslicht door rood rijdt. Vraag: wat is de feitcode voor door rood rijden bij een tweekleurig verkeerslicht?

Ik ben namelijk bekeurd voor het rijden door rood (niet gezien wegens verblinding door de zon) en op het PV staat feitcode R601. Het betreffende verkeerslicht had echter slechts twee kleuren, geel en oranje, ter beveiliging van een busbaan.

Maak ik kans op seponering als ik bezwaar aanteken?

Uiteraard dient deze beschikking vernietigd te worden op grond van: Het gepleegde feit is niet strafaar. Als er geen eens een rood licht aanwezig is, hoe kun je dan door rood rijden?
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hartelijk dank voor uw antwoorden! Ik ga in beroep en ik wacht de uitkomst af.
Groenlicht TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Groenlicht »

Hej!... wat zie ik nu...? krijg je ook een bekeuring als je niet door groen rijd..... das een rare gedachte....en stel dat je nou juist midden in die gedachte zit en je mist een groen licht....

krijg ik toch ineens een hele andere gedachter over die meneer die zo irritant achter me staat te toeteren van "schiet nou eens op het is al een half jaar groen"...... ik kan me daar nl zo mateloos aan ergeren :P
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Daar kan je inderdaad een bekeuring voor krijgen. Op zich niet meer dan logisch lijkt me want het is iets wat zeker een bepaalde mate van hinder oplevert.
krijg ik toch ineens een hele andere gedachter over die meneer die zo irritant achter me staat te toeteren van "schiet nou eens op het is al een half jaar groen"...... ik kan me daar nl zo mateloos aan ergeren
De persoon die achter je zit, ergert zich aan het feit dat hij nutteloos stil staat. ;)
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gesloten