aanhouding

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
nancy TS
Infopolitie Gast

aanhouding

Ongelezen bericht door nancy »

hallo

Ik had een vraagje ik ben van de week staande gehouden door de politie ik had te hard gereden en ingehaald waar niet mocht. ze hebben mijn rijbewijs gevraagd en kenteken opgeschreven, maar heb geen bon gehad waarop staat genoteerd waarop ik ben aangehouden en hoeveel het kost. ze zeiden dat ik hem thuis gestuurd kreeg want ze moesten naar een melding toe die trouwens niet spoedeisend was gingen zonder lampen of sirene weg. Mag dit en hoe kom ik nu te weten hoeveel het uiteindelijk was dit hebben ze dus niet verteld?
groetjes
nancy
rfo00457 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door rfo00457 »

Ja, dat mag wel hoor!

De makkelijkste manier om er achter te komen, is af te wachten tot de acceptgiro in de brievenbus ligt.

Maar als u erg graag wilt weten hoeveel de schade bedraagt, zou u met de plaatselijke politie kunnen bellen. Als u datum en tijdstip weet, is het wellicht te achterhalen.
thijeleo
In Memoriam
Agent
Roepnaam: Leo

Ongelezen bericht door thijeleo »

En als u weet voor welke snelheidsoverschrijding u bent bekeurd, kunt u het bijbehorende boetebedrag terugvinden op http://www.boetebase.nl Hetzelfde geldt voor het verkeerde inhalen.
Mohaa TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Mohaa »

Het feit dat zij geen lichten of signaal aan hebben wil niet zeggen dat het geen spoed klus is.

Denk eens aan het volgende er word bij jou ingebroken en de dader is nog in je huis. Ze hebben dan geen toestemming om met die bijzondere signalen te rijden maar je wilt natuurlijk wel dat ze snel bij je zijn. Dit geld ook meestal bij een vechtpartij of huiselijk geweld. Nu kan ik een legio voorbeelden geven wat toch wel enige spoed vereist maar dat zij geen toestemming krijgen om met deze signalen te rijden.

Dus het zegt niks wel of geen signale op dit moment.
Het kan ook zo zijn dat zij u/jou het geeltje (de copy van de bon (achterzijde)) nog naar u/jou toe sturen.
Dit is echter niet verplicht. Ik zelf doe dit meestal wel. Maar kan het niet vertellen oner de collega's.
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Art 4 lid 2 Wet Mulder:
Zo mogelijk wordt aanstonds een aankondiging van de beschikking uitgereikt aan degene tot wie zij zich richt, of wordt deze achtergelaten in of aan het motorrijtuig. De bekendmaking van de beschikking geschiedt binnen vier maanden nadat de gedraging heeft plaatsgevonden, door toezending van de beschikking aan het adres dat betrokkene heeft opgegeven of, indien dat niet mogelijk is en de gedraging heeft plaatsgevonden met of door middel van een motorrijtuig waarvoor een kenteken is opgegeven, aan het adres dat is opgenomen in het kentekenregister. Indien de brief onbestelbaar blijkt te zijn, wordt de beschikking gezonden naar het in de basisadministratie persoonsgegevens vermelde adres, tenzij dit hetzelfde is als hetgeen is opgenomen in het kentekenregister. Indien de brief ook op het in de basisadministratie persoonsgegevens opgenomen adres onbestelbaar blijkt te zijn, wordt de beschikking geacht aan de betrokkene bekend te zijn.
aanvulling rich

Ts heeft het antwoord waarschijnlijk gelezen en is niet met een reactie gekomen. Kennelijk is het duidelijk dus derhalve afgesloten.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Gesloten