Vanavond heb ik een brief van mijn onderburen onder mijn deur door geschoven gekregen met een verontrustende inhoud.
Kennelijk zijn achterburen van ons naar mijn onderburen toe te gaan om te klagen over mij, in mijn wereld (laten we de volwassenen wereld even mijn wereld noemen) ga je als je een klacht hebt over iemand ook diegene daarop aanspreken, en niet zijn/haar buren. Mocht degene over wie de klacht gaat niet thuis zijn, schrijf je zelf een briefje en ga je niet bij diegene zijn/haar buren beklag doen.
Mijn buren zijn oud, ziekelijk en overbezorgd. Zij zitten hiermee duidelijk in hun maag. Ik weet niet precies wat er gezegd is, hier zal ik morgen achter gaan komen; maar gezien hun (gekopieërde; origineel zal wel bij de achterburen liggen) briefje was dit niet echt een fijn gesprek.
Overigens zijn mijn achterburen nog nooit naar mij toe gekomen met hun klacht!
Wordt dit al als laster beschouwd (want zo voelt het voor mij persoonlijk wel) en zo niet, wanneer dan wel?
Laster?
Moderator: Moderatorteam
-
mwb TS
- Infopolitie Gast
In uw (laten we het noemen "de volwassen") wereld is het dan waarschijnlijk verstandiger om met de partijen toch een gesprek proberen aan te knopen, in plaats van elkaar te gaan betichten van laster.
Doet U dat niet, dan claimt U onterecht in een volwassen wereld te leven.
Als een van de partijen (de achterburen en U) niet van plan is zijn houding te veranderen, zal dit ongetwijfeld leiden tot een enorme burenruzie.
Als dat is wat U wilt, kunt U bij de politie gewoon aangifte doen van laster. Voorwaarde daarvoor is wel dat:
- U weet wat de achterburen tegen de onderburen hebben gezegd,
- Dit ook lasterlijk is.
Doet U dat niet, dan claimt U onterecht in een volwassen wereld te leven.
Als een van de partijen (de achterburen en U) niet van plan is zijn houding te veranderen, zal dit ongetwijfeld leiden tot een enorme burenruzie.
Als dat is wat U wilt, kunt U bij de politie gewoon aangifte doen van laster. Voorwaarde daarvoor is wel dat:
- U weet wat de achterburen tegen de onderburen hebben gezegd,
- Dit ook lasterlijk is.
-
S.J. TS
- Infopolitie Gast
Het probleem met mijn achterburen is dat er al veel vaker over mij geklaagd is en ik al meerdere keren met hun om de tafel heb gezeten om hun te kennen te geven dat zij ook best naar mij kunnen komen, in plaats van anderen daar mee lastig te vallen.
Kennelijk werkt dit niet.
waar de klacht dit keer over gaat? Dat mijn kat mauwt....
Kennelijk werkt dit niet.
waar de klacht dit keer over gaat? Dat mijn kat mauwt....
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Zonder de inhoud te kennen, is het niet mogelijk om een oordeel te geven of er sprake is van smaad (schrift).
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.