Ik verbaasde mij hierover, het vervangen van een kabel is toch duidelijk iets anders dan olieverversen meen ik. Bovendien zie ik wel vaker mensen sleutelen aan hun auto op een parkeerplaats.
Ik ben wat gaan zoeken op internet, maar ik kom weinig tegen over dit onderwerp, wel een topic in het archief hier, maar daar stopt het net waar ik verder wil.
In de APV staat alleen iets over onderhoud in:
Artikel 5.1.2
Parkeren van voertuigen van autobedrijf en dergelijke
1.
Het is degene die er zijn bedrijf, nevenbedrijf dan wel een geÂwoonte van maakt voertuigen te stallen, te herÂstellen, te slopen, te verhuren of te verhanÂdelen, verboden:
a.
drie of meer voertuigen die hem toebehoren of zijn toevertrouwd, op de weg te parkeren binÂnen een cirÂkel met een straal van 25 meter met als middelpunt een dezer voerÂtuiÂgen, dan wel
b.
de weg als werkplaats voor voertuigen te gebruiken.
3.
Tot de voertuigen bedoeld in het eerste lid worden niet geÂrekend:
a.
voertuigen waaraan herstel‑ of onderhoudswerkzaamÂheden worden verÂricht die in totaal niet meer dan een uur vergen, zulks geduÂrende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt voor deze werkÂzaamheden;
b.
voertuigen gebezigd voor persoonlijk gebruik van de in het eerste lid genoemde persoon.
Nu heb ik geen bedrijf, oid en het is gewoon mijn eigen auto. Ik maak er geen gewoonte van, maar ga ook niet voor alles naar de garage.
Mag ik hieruit opmaken dat het wel gewoon mag? Of is er andere regelgeving die het verbiedt?