Sleutelen op een parkeerplaats

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
Popijopi1 TS
Infopolitie Gast

Sleutelen op een parkeerplaats

Ongelezen bericht door Popijopi1 »

Vandaag werd ik bij het vervangen van mijn handremkabel van mijn auto door een stadswacht aangesproken met de mededeling dat sleutelen aan de auto niet mag langs de openbare weg. Dit vanwege het milieu ed.

Ik verbaasde mij hierover, het vervangen van een kabel is toch duidelijk iets anders dan olieverversen meen ik. Bovendien zie ik wel vaker mensen sleutelen aan hun auto op een parkeerplaats.

Ik ben wat gaan zoeken op internet, maar ik kom weinig tegen over dit onderwerp, wel een topic in het archief hier, maar daar stopt het net waar ik verder wil.

In de APV staat alleen iets over onderhoud in:
Artikel 5.1.2
Parkeren van voertuigen van autobedrijf en dergelijke
1.
Het is degene die er zijn bedrijf, nevenbedrijf dan wel een ge­woonte van maakt voertuigen te stallen, te her­stellen, te slopen, te verhuren of te verhan­delen, verboden:
a.
drie of meer voertuigen die hem toebehoren of zijn toevertrouwd, op de weg te parkeren bin­nen een cir­kel met een straal van 25 meter met als middelpunt een dezer voer­tui­gen, dan wel
b.
de weg als werkplaats voor voertuigen te gebruiken.

3.
Tot de voertuigen bedoeld in het eerste lid worden niet ge­rekend:
a.
voertuigen waaraan herstel‑ of onderhoudswerkzaam­heden worden ver­richt die in totaal niet meer dan een uur vergen, zulks gedu­rende de tijd die nodig is voor en gebruikt wordt voor deze werk­zaamheden;
b.
voertuigen gebezigd voor persoonlijk gebruik van de in het eerste lid genoemde persoon.

Nu heb ik geen bedrijf, oid en het is gewoon mijn eigen auto. Ik maak er geen gewoonte van, maar ga ook niet voor alles naar de garage.

Mag ik hieruit opmaken dat het wel gewoon mag? Of is er andere regelgeving die het verbiedt?
PJ TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door PJ »

Volgens mij staat dit niet meer als zodanig in de APV.

Wel kan de wet milieubeheer van toepassing zijn als er gevaar of schade voor het milieu kan ontstaan. Maar dit staat ook in de APV.

Als je lid wordt van het forum dan kan je ook nog wat in het archief lezen :wink:
rich
Moderator
Agent
Geslacht:
Leeftijd: 51

Ongelezen bericht door rich »

Als je je registreerd dan kan je hier alvast wat bekijken:
Binnen dit onderwerp zou ik een artikel noemen maar dat ben ik kennelijk vergeten.

Het betreft hier artikel 5.1.21 B van de APV. Ik heb er de tekst (nog) niet bij.
Een en ander is natuurlijk wel afhankelijk van het feit of dit artikel opgenomen is in de voor jou geldende APV.
met een vriendelijke groet, Rich

rich@infopolitie.nl

Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
Popijopi1 TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Popijopi1 »

Volgens mij staat dat artikel niet in de APV van Delft

http://www.raad.delft.nl/verordeningen/ ... /IV-A.html

Dat aanmelden lukt nog niet helemaal :(

Maar wat zouden jullie doen, ik moet het klusje nog afmaken. De handremmen moeten nog worden afgesteld (wel zo handig) en daarvoor moeten er twee wielen af. Loop ik hierbij risico op een bekeuring?
Zelf repareren is leuk, maar dat is het nu ook weer niet waard.
NTAV TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door NTAV »

belangrijk is wat de achterliggende bedoeling is. Uw verhaal lezende is het min of meer een eenmalige reparatie en zal er geen probleem zijn.

Bedoeling van de wetgever is om te voorkomen dat de openbare weg om economische redenen als werkplaats wordt gebruikt en dat er geen overlast (incl milieu) wordt veroorzaakt.
Gesloten