blaffende honden

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
basmarga TS
Infopolitie Gast

blaffende honden

Ongelezen bericht door basmarga »

hallo,
wij zijn in het trotse bezit van twee franse bulldogs,die hebben we nu al drie jaar,het probleem is nu dat volgens de buurman de honden uren blaffen als wij weg gaan ,nu weet ik dat hij de pik op ons heeft maar goed als het zo is wil je er toch wat aan doen ook voor de andere buren,vanavond kwam de buurman aan de deur dat toen wij vanmorgen weg gingen de honden weer een uur heben lopen blaffen,toen ik tegen hem zei dat ik van de andere buren nooit wat hoorden zei hij dat die zeker doof waren dan,ik heb tegen hem gezegt dat als wij volgende keer weer weg gaan dat we dan de filmcamera zouden aanzetten om te kijken of dit inderdaad zo is,ben vervolgens naar me andere buren gelopen en die zeiden dat ze inderdaad soms wel eens de honden hoorden blaffen maar dat dit nooit langer duurt dan 5 a 10 minuten,maar dat het zeker niet elke dag gebeurde maar een enkele keer,nu is mijn vraag wat moet ik met dit probleem ?,volgens mijn buurman moet ik de honden maar in de schuur stoppen of mee naar me werk nemen,een beetje kort door de bocht vindt ik dit ,raar de andere buren horen bijna niks en volgens hem blaffen ze altijd uren,Wat moet of kan ik hiermee,weet me echt geen raad,

groeten bas
foreverblue TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door foreverblue »

Zoals u zelf aan aangeeft is het verstandig om eens een videocamera danwel cassetterecorder aan te zetten als u weggaat. U kunt dan zelf constateren wat de waarheid is. Mochten de honden inderdaad overdreven veel blaffen dan is een anti-blaf halsband misschien een idee, alhoewel ik dat ook niet echt diervriendelijk vind.
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

foreverblue schreef:Zoals u zelf aan aangeeft is het verstandig om eens een videocamera danwel cassetterecorder aan te zetten als u weggaat. U kunt dan zelf constateren wat de waarheid is. Mochten de honden inderdaad overdreven veel blaffen dan is een anti-blaf halsband misschien een idee, alhoewel ik dat ook niet echt diervriendelijk vind.
hallo,
wij constateren zelf ook soms dat de honden blaffen als we weg gaan ,we gaan dan de voordeur uit lopen achterom weer terug om bij de poort vervolgens te luisteren of ze blaffen,vaak hoor ik dan niks maar een enkele keer blaffen ze maar dit duurt echt geen uren maar hooguit enkele minuten ,ze gaan dan op de bank staan ,kijken naar buiten en naar enkele minuten gaan ze liggen,ze blaffen dus soms alleen als we weg gaan ,maar hij houd bij hoog en bij laag vol dat ze de hele dag blaffen,dan geeft hij een ram tegen het raam zegt hij en dan zijn ze stil,,morgen ochtend zet ik inderdaad de camera maar aan ,

groeten bas
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Je kunt ook eens proberen om ongeveer 10 minuten voor je weggaat en 10 minuten nadat je weer terug bent geen aandacht aan de hond te besteden. Anders denkt de hond namelijk dat hij jou terug krijgt door te blaffen. Het is het proberen waard. Als het niet werkt en je hebt echt overlast kun je beter een blafband nemen dan je hond weg moeten doen. :wink:
Gast TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Thijs schreef:Je kunt ook eens proberen om ongeveer 10 minuten voor je weggaat en 10 minuten nadat je weer terug bent geen aandacht aan de hond te besteden. Anders denkt de hond namelijk dat hij jou terug krijgt door te blaffen. Het is het proberen waard. Als het niet werkt en je hebt echt overlast kun je beter een blafband nemen dan je hond weg moeten doen. :wink:
hallo thijs,
dit gaan we ook proberen hartelijk dank voor de tip,we zetten zo de camera aan en dan maar afwachten ,de honden weg doen is echt geen optie ddat nooit,nogmaals hartelijk dank voor je reactie,
vr gr bas
The Scorpion
OnTroerend goed
Agent
Roepnaam: Sire
Leeftijd: 45

Ongelezen bericht door The Scorpion »

Als die andere buren zeggen dat het niet zo is kan je ook die ene buurman het heen en weer laten krijgen. En er verder geen energie aan verspillen.

Als je later tegen hem zegt dat je het op film hebt staan en dat ze niet blaffen zegt hij dat ze toch blaffen als de camera weer weg is ofzo.
Wie rent, bekent!
Jdoubleyou TS
Infopolitie Gast

blaffende honden

Ongelezen bericht door Jdoubleyou »

Zojuist las ik het stukje over het geblaf van honden. Als de honden echt lang blaffen is het natuurlijk irritant voor de buren. Echter is dit niet helemaal duidelijk omdat de andere buren zeggen dat ze dit niet waarnemen.

Als de honden in de voor nachtrust bestemde uren zouden blaffen, zou de buurman strafrechtelijk moeilijk kunnen gaan doen. Dit is hier niet het geval. Het idee van de camera is dan hier een goede oplossing. Leg dit de buurman uit en dan hebben jullie je inzet getoond.

Succes ermee!
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

De meeste honden hebben een heel fijne eigenschap; namelijk dat ze waaks zijn. In die zin geloof ik niet dat de buurman de honden rustig kan krijgen door een ram op de ramen te geven. Sterker nog, dat zou juist het blaffen kunnen oproepen. Mijn blaffertjes reageren in elk geval wel zo op elke invasie van hun teritorium.

Kortom ik twijfel, samen met topic starter, aan de geloofwaardigheid van het verhaal van de klagende buurman. Temeer daar de andere buren een duidelijk genuanceerder beeld schetsen.

Het is al gezegd: meten is weten. Laat de videocamera maar eens een tijdje draaien.
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
basmarga TS
Infopolitie Gast

blaffende honden

Ongelezen bericht door basmarga »

hallo iedereen ,
ten eerste hartelijk dank voor de reacties die ik gekregen heb van iedereen hier,zoals gepland hebben wij van morgen de camera laten draaien en vol spanning hebben wij deze vanmiddag afgekeken,en volgende nam ik waar ,mijn vrouw verlaat als laatste om 8.15 het huis de witte hond eddy ploft op de bank en begint meteen aan zijn favoriete bezigheid slapen inclusief het gesnurk,murphy de zwarte kijk het vrouwtje nog even na loopt nog een keer naar de deur loopt vervolgens naar zijn vriendtje eddy en ploft ernaast neer om samen hun favoriete hobby uit te oefenen en wel slapen,volgende week donderdag moet mijn vrouw weer werken dan gaan we weer filmen ,trouwens we hebben ook de tip van thijs nog gedaan 10 minuten voor vertrek negeren en 10 na binnenkomst weer knuffelen,ze vonden het wel wat raar maar ze hadden er vrede mee,Vol tots belde mijn dochter die 11 uur weer thuis was uit school dat de honden lief waren geweest en niet geblaft hadden,dit was een enorme opluchting voor ons ,zou de buurman dan toch het uit zijn duim gezogen hebben,bij thuis komst kwam ik de buurman tegen op de parkeer plaats ,toen ik tegen hem zei dat ik vanmorgen de camera had aangezet zei hij dat geloof je me niet ofzo ,vervolgens zei hij nou ik ben volgende week de hele week vrij dus ik zal je elke keer bellen als ze blaffen,ik heb toen gezegt dat ik daar geen behoefte aan heb en dat ik de camera elke keer (2 dagen in de week) aan zal zetten als we weg gaan,hij keerde zich om en begon te fluiten,wat een flapdrol zeg, :twisted: een wat de nachten betreft kan hij helemaal niet klagen dan slapen de honden gewoon lekker stil bij ons op bed,dus gaat het hem alleen erom als ze af en toe aan slaan als bv zijn kat bij ons op de vensterbank staat aan de buiten kant maar dit is toch niet gek wel,nee onze twee kanjers blijken toch echt twee lieve knuffelhonden te zijn en geen blaffende monsters,ik wist het wel maar toch, :wink:
vr gr bas en marga
Thijs TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Thijs »

Gelukkig maar! Nog even een paar keer filmen en je weet het zeker. :)
TSp TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door TSp »

Anders Martin Gaus bellen :lol:

Nog een tip:

Zet de stereo-installatie/TV volumeknop op voluit op een muziekzender of een keiharde cd.
Zet vervolgens de installatie/TV aan met de afstandsbediening en direct weer uit!
Laat de honden in de kamer waarin de geluidsinstallatie zich bevindt plaatsnemen.
Ga vervolgens op een plek staan waar de honden u niet kunnen zien. de honden moeten wel denken dat u weg bent (b.v. buiten op balcon), maar waar u wel met de afstandsbediening de installatie/TV kunt bedienen.

Als een hond gaat blaffen zet u direct de installatie/TV aan.(en weer uit)
Dit doet u telkens weer als de hond gaat blaffen (het gaat om de schrikreactie).

Na een paar keer herhalen zou het iets moeten uithalen :silent:

Schijnt echt te helpen!

Succes.
: :cat:
Janssen
Toplid
Agent
Hoofdagent
Roepnaam: Bas
Geslacht:
Leeftijd: 43

Ongelezen bericht door Janssen »

Wij hebben hier een probleem gehad met onze hond. Deze bleef wel blaffen als hij alleen was. Gelukkig ondervonden onze buren hier geen hinder van (vrijstaand), maar vervelend vonden we het wel.

Voor ons was het uiteindelijk de oplossing om bij vertrek in een lege afgesloten kamer een CD van Herman Finkers te laten draaien. Deze cabaretier praat en praat maar door.... Blijkbaar ervaart onze hond dat als mensen die nog in huis aanwezig zijn en hij heeft nooit meer geblaft... (tot nu toe).

Succes ermee!
ThunderSTreak
Moderator
Luitenant-kolonel
Adviseur Veiligheid
Vademecum
Geslacht:
Leeftijd: 67

Ongelezen bericht door ThunderSTreak »

Janssen schreef:Wij hebben hier een probleem gehad met onze hond. Deze bleef wel blaffen als hij alleen was. Gelukkig ondervonden onze buren hier geen hinder van (vrijstaand), maar vervelend vonden we het wel.

Voor ons was het uiteindelijk de oplossing om bij vertrek in een lege afgesloten kamer een CD van Herman Finkers te laten draaien. Deze cabaretier praat en praat maar door.... Blijkbaar ervaart onze hond dat als mensen die nog in huis aanwezig zijn en hij heeft nooit meer geblaft... (tot nu toe).

Succes ermee!
"Tja, in Almelo daar is altijd wat doen! Dan staat het stoplicht op rood en dan weer op groen"....." Is geloof ik een bekend citaat van deze cabertier! :wink:
Met vriendelijke groet,

ThunderSTreak
Afbeeldingdrive safe4safetyAfbeelding
Janssen
Toplid
Agent
Hoofdagent
Roepnaam: Bas
Geslacht:
Leeftijd: 43

Ongelezen bericht door Janssen »

Bijna goed:
$citaat = 'Een stoplicht springt op rood, een ander weer op groen in ' . $plaats_van_otpreden . ' is altijd wat te doen';

echo $citaat;
Gesloten