een vraag
als je be rijbewijs hebt en je hebt een auto die 1400 mag trekken, mag je dan met een 2paards trailer 1 paard vervoeren?
ivm met laadvermogen of wat er op dat moment aan gewicht in zit
heoveel gewicht mag ene auto trekken van een aanhanger
Moderator: Moderatorteam
- rai
- Geslacht:
Als je een rijbewijs BE hebt mag je zoveel aan DAADWERKELIJK gewicht trekken als dat het trekkende voertuig mag trekken.
Je hoeft dus niet naar papieren gewichten te kijken, maar naar wat de DAADWERKELIJK achter het voertuig hangt, en dat mag uiteraard het gewicht niet overschrijden van wat er op het kentekenbewijs van het trekkend voertuig vermeldt staat.
Je hoeft dus niet naar papieren gewichten te kijken, maar naar wat de DAADWERKELIJK achter het voertuig hangt, en dat mag uiteraard het gewicht niet overschrijden van wat er op het kentekenbewijs van het trekkend voertuig vermeldt staat.
-
L.A.W. TS
- Infopolitie Gast
-
me TS
- Infopolitie Gast
trailer gewicht
oke een paard weegt 600kg
dus als ik het goed begrijp
en ik heb een auto die 1400 mag trekken.
en trailer weegt 600 kg
dus plus 1 paard in een 2paards trailer is 1200 kg en 2paarden wegen te veel dus dat mag niet
ik dacht nl omdat een 2paards trailer meer laadvermogen heeft mag het niet ook al vervoer ik er maar 1 in
zo stond het dus wat onduidelijk op andere sites op internet vandaar.
dus als ik het goed begrijp
en ik heb een auto die 1400 mag trekken.
en trailer weegt 600 kg
dus plus 1 paard in een 2paards trailer is 1200 kg en 2paarden wegen te veel dus dat mag niet
ik dacht nl omdat een 2paards trailer meer laadvermogen heeft mag het niet ook al vervoer ik er maar 1 in
zo stond het dus wat onduidelijk op andere sites op internet vandaar.