De laatste tijd heb ik in mijn gang last van een wietgeur.
rond de voordeur van mijn buurman hangt deze geur heel sterk.
Dus de aanwijzing is heel sterk dat het bij hem vandaan komt.
Daar komt bij dat ik ook al geruchten heb gehoord dat hij een kwekerijtje in huis heeft.
Wat is nu het beste te doen,
de woningbouw te informeren (de verhuurder) of direct de politie in te schakelen?? Ik heb geen 100% bewijs maar het kan haast niet anders dan zeker zijn.
Ik word het behoorlijk zat dat het in mijn huis nu al begint te stinken !
Buren hebben wietkwekerij
Moderator: Moderatorteam
- rai
- Geslacht:
Je kan een melding doen via 0900-8844 en dan melden dat je bij jouw thuis last hebt van een wietgeur, maar niet precies kan thuisbrengen waar het vandaan komt. (natuurlijk alleen als je het echt goed ruikt)
Je zou ook eens een gesprek aan kunnen gaan met de wijkagent of buurtregisseur (het is maar net hoe die in jouw buurt heet) en met hem kunnen overleggen dat je regelmatig een wietgeur ruikt.
Op deze manier wijs je niet direct een vinger naar de buurman daar je niet zeker weet dat het daar vandaan komt, maar is het op die manier mogelijk dat er vanuit jouw huis een "onderzoekje" ingesteld wordt naar de herkomst van de geur.
Je zou ook eens een gesprek aan kunnen gaan met de wijkagent of buurtregisseur (het is maar net hoe die in jouw buurt heet) en met hem kunnen overleggen dat je regelmatig een wietgeur ruikt.
Op deze manier wijs je niet direct een vinger naar de buurman daar je niet zeker weet dat het daar vandaan komt, maar is het op die manier mogelijk dat er vanuit jouw huis een "onderzoekje" ingesteld wordt naar de herkomst van de geur.
-
Baksteen TS
- Infopolitie Gast
Ligt er ook een beetje aan wat je wil dat er gebeurt.
Je buurman die stopt met z'n kwekerij omdat jij last hebt van de geur, je burgerplicht doen omdat je tegen hennepkweek bent...of dat hij "gepakt" wordt...??
Praat met 'm om het te doen stoppen, meld het anoniem als je niet echter je beslissing durft te staan
http://www.meldmisdaadanoniem.nl//Article.aspx?id=50 of ga langs bij het plaatselijke politieburo om het te melden.
Je buurman die stopt met z'n kwekerij omdat jij last hebt van de geur, je burgerplicht doen omdat je tegen hennepkweek bent...of dat hij "gepakt" wordt...??
Praat met 'm om het te doen stoppen, meld het anoniem als je niet echter je beslissing durft te staan
http://www.meldmisdaadanoniem.nl//Article.aspx?id=50 of ga langs bij het plaatselijke politieburo om het te melden.
-
Roland TS
- Infopolitie Gast
-
TSp TS
- Infopolitie Gast
De woningbouw informeren kan geen kwaad, alleen is er volgens mij geen duidelijke jurisprudentie over het vervlgtraject(= einde huurovereenkomst).
Regelmatig kom ik meldingen tegen waarbij sprake was van een vermoeden, waarbij achteraf sprake was van een geblindeert raam met landbouwfolie of een afvoerslang van de wasdroger en geen wietplantage.
Bij twijfel: overleggen met woningbouwvereniging/politie
Regelmatig kom ik meldingen tegen waarbij sprake was van een vermoeden, waarbij achteraf sprake was van een geblindeert raam met landbouwfolie of een afvoerslang van de wasdroger en geen wietplantage.
Bij twijfel: overleggen met woningbouwvereniging/politie
- rich
- Geslacht:
- Leeftijd: 51
Ondertussen is er wel het een en ander aan jurisprudentie en slechts wanneer de veiliheid ernstig in het geding is gekomen, zal de rechter de uitspraak doen dat iemand uit zijn woning wordt gezet. Het woonrecht heeft nu eenmaal een behoorlijke waarde in onze samenleving.
met een vriendelijke groet, Rich
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.
rich@infopolitie.nl
Als je blijft staren naar de plek waar de zon onderging, zal je hem nooit meer op zien gaan.