Ik word gezocht door de politie

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

Gesloten
triple_x TS
Infopolitie Gast

Ik word gezocht door de politie

Ongelezen bericht door triple_x »

Ik zou graag het 1 en ander willen weten.
Al geruime tijd sta ik op de politie telex vanwege boetes, moest meerdere malen voorkomen maar ben tot nu toe 1x geweest, voor 1 boeten was de regeling €50 per maand of 4 weken zitten, en alle andere boetes zullen ook wel zoiets dergelijks zijn.
Nou heb ik meerder brieven gelezen toen ik nog een dak boven me hoofd had, dat de politie zoals ze dat noemen 24h kunnen kidnappen maar omdat ik nu geruime tijd op de telex sta en ook niet op rechtzaken ben geweest vraag ik me af wat er gaat gebeuren als ik mezelf aangeef.
Heb gewoon geen zin meer in die shit plus heb ik ook al 4x een valse naam moeten opgeven omdat ik nooit me eigen id kan tonen anders kan ik gelijk mee.
Maar goed, ik zit erover na te denken om mezelf aan te geven maar dan?
aangezien ik geen zin heb om dagen in een normale politiecel te zitten.

Hoop dat ik een goede uitleg krijg, heb zelf geen internet maar lees het snel

grt
Wess TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Wess »

Wanneer u openstaande boetes hebt kunt u die komen betalen aan het politiebureau.
Ook is er in sommige arrondisementen een regeling met de parket politie te treffen over betalen in termijnen.

Staat u echter gesignaleerd in OPS dan zult u aangehouden worden.
Ook dan kunt u uzelf "vrijkopen" door de boetes te betalen. Hebt u echter nog een celstraf openstaan dan zult u die uit moeten zitten. Normaal gesproken zoekt de parket politie dan gelijk een huis van bewaring voor u. Straffen worden (meestal) niet uitgezeten in de politie cel.

Wanneer u nog geldboetes hebt openstaan zijn er meerdere dwangmiddelen om u te bewegen te betalen. Dit kan zijn buiten gebruikstelling van uw voertuig, inname rijbewijs of gijzeling. In het geval van gijzeling maximaal 7 dagen per openstaande boete. Na de gijzeling word u in vrijheid gesteld en verzocht alsnog te betalen. Betaald u niet binnen 6 weken dan kunt u opnieuw gegijzeld worden.

Boetes voor verkeersovertredingen moeten betaald worden. Opgelegde boetes voor bijv winkeldiefstal kunnen vaak vervangen worden door een aantal dagen te zitten (vervangende hechtenis).

Zoals ik hierboven beschreven heb is hoe er meestal word gewerkt in het arrondisement Zwolle-Lelystad. Het kan zijn dat er in andere regio's anders gewerkt wordt.
gvdbor
In Memoriam
Geslacht:

Ongelezen bericht door gvdbor »

Komt mij heel bekend voor wat hierboven geschetst wordt.

Wat misschien wel belangrijker is: Eens loop je tegen de lamp en in 9 van de 10 gevallen is dat op een moment dat het jou niet uitkomt. Op dat moment valt er niks meer te regelen kwa tijdsplanning.

Het weer wordt nu slechter dus binnenzitten wordt al wat minder vervelend. Ik zou dus zeggen. Pak je boeltje in, legitimatie mee, tandenborstel in de tas en gaan voor die banaan.
zijlvaart67
Moderator
Agent
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 59

Ongelezen bericht door zijlvaart67 »

Precies...

Je zal maar vlak voor je vakantie of vlak voor de feestdagen achterover getrokken worden...

Neem zelf het initiatief om het te regelen of blijf 'vluchten'...Misschien heb je geluk en haal je de verjaringstermijn...

Maar ja, tot die tijd...rennen en blijven rennen... :o

'Dingen simpel houden is heel moeilijk, dingen moeilijk maken is daarentegen heel simpel..'

SWAT
24 uurs servicer
Agent
Jurist/Advocaat
Brigadier
Geslacht:
Leeftijd: 65

Ongelezen bericht door SWAT »

Openstaande boetes worden uitgezeten in een Huis van Bewaring.
Er is echter een regeling dat men maximaal 10 dagen op het bureau mag worden vastgehouden in afwachting van een plaats in een HvB.
Echter dat zal niet gebeuren in de standaard politiebureaucel. De meeste korpsen hebben een soort centraak bureau waar arrestanten die wat langer "te gast" zijn opgehokt kunnen worden en die wat meer faciliteiten bieden.
Stay safe out there.
Baksteen TS
Infopolitie Gast

Ongelezen bericht door Baksteen »

gvdbor schreef:Komt mij heel bekend voor wat hierboven geschetst wordt.

Wat misschien wel belangrijker is: Eens loop je tegen de lamp en in 9 van de 10 gevallen is dat op een moment dat het jou niet uitkomt. Op dat moment valt er niks meer te regelen kwa tijdsplanning.

Het weer wordt nu slechter dus binnenzitten wordt al wat minder vervelend. Ik zou dus zeggen. Pak je boeltje in, legitimatie mee, tandenborstel in de tas en gaan voor die banaan.
Idd. In het slechtste geval heb je net je leven weer op de rit...incl baantje en na een week loop je alsnog tegen de lamp....dan kun je dus echt weer helemaal opnieuw vanuit de goot beginnen.
Gesloten